Skip to main content

Goedemiddag,

Ik ging pas eens kijken naar mijn pakket glasvezel/tv, want ik vond de kosten erg hoog. Blijkt dat daar een pluspakket voor TV bij staat. Dit verbaasde mij zeer. Na terugzoeken in mijn mail vond ik het volgende:

 

 In november 2019 kreeg ik van toen nog telfort glasvel de aanbieding voor een gratis tv pluspakket voor 3 maanden:

Bingewatcher of filmfanaat? Dan is Pluspakket echt wat voor u. Met ruim 25 extra zenders en talloze topfilms en series biedt Pluspakket vermaak voor jong en oud. Probeer Pluspakket (t.w.v. 9,99 per maand) nu 3 maanden lang gratis! 

* Actievoorwaarden

U kunt t/m 24 november 2019 gebruik maken van deze actie. De verwerkingstijd van de proefperiode is c.a. 1 week. We informeren u per e-mail voordat de gratis periode afloopt. Zet u het pakket na de gratis periode niet stop? Dan wordt Pluspakket automatisch omgezet in een betaald abonnement á 9,99 p.m. Dit abonnement is maandelijks opzegbaar.

 

Aangezien telfort in de tussentijd is overgenomen door KPN, kan ik niet meer bij de digitale omgeving waar alle telfort facturen staan, dus ik weet niet meer of ik op die aanbieding was ingegaan. Verder heb ik bij mijn weten nooit een pluspakket aangevraagd (wel een of twee keer een paar maanden cadeau gekregen als verontschuldiging, deze zou automatisch stoppen). Wat ik wel zie is dat drie maanden later, mijn rekening ineens met 10 euro is opgehoogd. Dit was precies tijdens de overgang naar KPN, wat toen voor mij die (erg hoge) extra kosten verklaarde. Ik heb nooit de beloofde mail over het aflopen van het proefabonnement gehad, waardoor het pluspakket is blijven doorlopen zonder dat ik het doorhad of wilde. Hier is iets misgegaan in de communicatie. 

Welkom bij ons op het forum @anain. Als je automatisch van Telfort naar ons bent overgezet kan je in MijnKPN alle facturen van de afgelopen 12 maanden vinden, ook van Telfort. In de laatste paar maanden van 2020 is Telfort Thuis naar KPN overgezet, in november 2019 was het enkel aangekondigd, er werd toen nog niets overgezet van de Thuis aansluitingen. Bij de daadwerkelijke overzetting zijn de voorwaarden en prijzen die je betaalde bij Telfort meegenomen, als het Pluspakket op dat moment actief was zal die ook meegenomen zijn naar KPN. 

Het klinkt alsof het Pluspakket toentertijd wel is aangezet, en dat de kortingsperiode afliep toen de maandprijs omhoog ging. Het zou kunnen dat de mail over het aflopen van de actie bijvoorbeeld in de spam is terecht gekomen en dat het daardoor gemist is, maar doordat dat vrijwel een jaar geleden is wordt dat moeilijk om het na te gaan. Heb je het Pluspakket sindsdien niet uitgezet toen je zag dat de facturen toen hoger waren geworden?


Ik heb geen bericht meer van je gezien @anain, is het via een andere weg gelukt? Als we via deze weg nog iets voor je kan doen hoor ik het graag.