Skip to main content

Ik kan me vergissen maar ik heb al een week of 3 het idee dat Cartoon Network HD in SD wordt doorgegeven, ondanks dat het HD lampje brandt.

Hoi @Alfons . Ik heb hem hier ook even opgezocht. Kanaal 60 hebben we het over, toch?

Mij valt niks op, maar misschien zie ik het niet goed. Wat geeft jou dat idee? 


Dag Erwin, kanaal 60 inderdaad. Ik zie het aan het minder scherpe beeld. Vooral bij het logo en de zendernaam daar onder. Dat is niet scherp. En dat was wel zo.

Maakt me verder niet uit hoor. Ik kijk er eigenlijk nooit naar en de doelgroep zal het niet interesseren. Maar laten we verdere reacties afwachten.

Als die net zo zijn als die van jou zal ik Hans Anders maar eens proberen.😏


Je hebt wel een punt met dat logo'tje, @Alfons . Dat is allesbehalve scherp. 

Ik zal eens mailen met de itv mensen. Wordt vervolgd. 


Je hebt wel een punt met dat logo'tje, @Alfons . Dat is allesbehalve scherp. 

Ik zal eens mailen met de itv mensen. Wordt vervolgd. 

Hoe staat jou resolutie? Het wil nog wel eens voorkomen dat ie naar een update op 720p gaat staan i.p.v. op 1080i of 4K 3840 x 2160. Raar want normaal moet de TV ontvanger dit niet  doen, maar gewoon op de resolutie blijven staan waar die op staat. 


Hallo Dennis, daar mankeert niks aan. Die staat op automatisch. De andere HD zenders zijn prima, op de bekende zenders zoals NH, AT5 en 538 na met hun opgeschaalde SD beeld. Overigens zou 720p ook een goed beeld moeten geven. Heb je het bij jezelf gecheckt? Ik heb trouwens geen 4K.


Hallo Dennis, daar mankeert niks aan. Die staat op automatisch. De andere HD zenders zijn prima, op de bekende zenders zoals NH, AT5 en 538 na met hun opgeschaalde SD beeld. Overigens zou 720p ook een goed beeld moeten geven. Heb je het bij jezelf gecheckt? Ik heb trouwens geen 4K.

Bedankt voor jou info, dan is het me wat duidelijker. Nee, heb het nog niet gecheckt, maar hoop dat KPN dit niet als alternatief gaat zien om SD te gaan opschalen zodat het HD lijkt. Want dat zou ik echt misleidend vinden naar de klanten toe. 


Nee, dat gaan ze niet doen. Daar ben ik van overtuigd. Het zal wel ergens een foute instelling bij ze zijn. Effe afwachten nog.


Nee, dat gaan ze niet doen. Daar ben ik van overtuigd. Het zal wel ergens een foute instelling bij ze zijn. Effe afwachten nog.

Laat het me maar weten hoe het is afgelopen, ben benieuwd wat ze gaan zeggen van de afdeling ITV-team. 😉👍🏼


Hoi @Alfons  en @Dennis Schreve . 

Ik heb een reactie van het itv-team. De uitzendingen van Cartoon network zijn in HD. Het logo is wel ‘blurry’ maar dat is blijkbaar een aanpassing van Cartoon Network zelf.

Sommige content op Cartoon Network is van oorsprong niet HD en dan zie je ook een kwaliteitsverschil. 

Ik hoop dat dit jullie vragen beantwoord.  


Dag Erwin, ik ben het niet eens met het antwoord van het itv-team.

Tot een week of 3 geleden was het puur HD. Ook het logo en de zendernaam daaronder. Nu is b.v. Scooby-Doo bezig en die was altijd HD. Nu in (opgeschaald) SD.

Ik denk dat er toch iets verkeerd staat bij jullie, alhoewel het mindere beeld natuurlijk ook al in het aanvoersignaal kan zitten en het probleem elders zit.

Jammer dat ik alleen KPN heb en dus niet kan vergelijken.😏


Ik heb hier net op het werk gekeken en ik werd ook niet bepaald vrolijk van de kwaliteit. Ik ga terug naar het itv-team :-)


Hartstikke vreeeselijk SD ondanks hd ledje inderdaad. Niet om aan te zien.
Lettertjes ‘cartoon network’ in logo vrijwel onleesbaar.

(enorm verschil met digitenne die wel écht hd is, daar is het logo prima! Blurry nonsens van ITV team dus.)


“Effe zeuren” heeft geholpen😏. Het is weer HD!👍


Okidoki! :smiley: Decoder is nu bezet want moeders kijkt ergens anders naar. Maar kijk zelf straks ook nog even. Kan Digitenne er weer af en naar de slaapkamer.


Zojuist reactie van mijn itv contactpersoon en hij wil je bedanken voor je vasthoudendheid 🙂 Ze hebben de stream opnieuw opgestart en het signaal is weer HD (er was onbedoeld naar een backup geschakeld, en die is SD)

Mocht je ooit weer iets opvallen, weet je mij te vinden! En Hans Anders hoeft nog geen geld aan jou te verdienen ;-)

 

 


OK Erwin, scheelt weer de aanschaf van een bril.😁👍


@Erwin_  Laten ze er nog eens naar kijken. Cartoon Network staat de hele dag weer in SD. Misschien is hetzelfde aan de hand?


Het lijkt me inderdaad weer SD beeld. Slechte zaak. De lettertjes onder het logo zijn ook onscherp.


Het lijkt me inderdaad weer SD beeld.

Het verschil met Digitenne is goed te zien.

Via ITV is het een stuk waziger.

@Erwin_ 


Thnx. Dit is best slordig, inderdaad.  Ik heb dezelfde afdeling weer aangeschreven. Ik ga er van uit dat ze dit kunnen fixen.

 


Hoe moeilijk kan dit toch zijn? Via Digitenne is ie gewoon HD, hè.


Hoe moeilijk kan dit toch zijn? Via Digitenne is ie gewoon HD, hè.

Is die bij ITV nog steeds SD dan? Niet dat ik me eraan stoor, ik kijk er toch niet naar. 😉


Het is bij ITV inderdaad nog steeds SD.:slight_frown:


Ai, jammer. Ik heb ook nog geen reply gehad. Ik zal ze weer mailen.

 


Goed nieuws. De stream is terug gezet naar HD en mocht het onverhoopt weer gebeuren zit er nu een automatisch systeem tussen die dit moet gaan opvangen en corrigeren.