Skip to main content

Ik loop bij toeval tegen deze draad aan…. bij ons loop Cartoon Network ook als enige zender niet synchroon. Heel irritant als je mee kijkt met je dochters. Scheelt denk een seconde of 3. 

Valt er wat aan te doen zonder weer je TV kastje te moeten resetten naar fabrieksinstellingen (moeten we al zo vaak door Netflix die geen beeld geeft maar alleen geluid). Zou wel eens heel graag een nieuw kastje willen. Wordt er af en toe gestoord van.

 

*Admin: eigen topic aangemaakt. 
 

Hoi … Resetten helpt niet , een andere tv evenmin. Het afgelopen half jaar heb ik meermaals met KPN aan de telefoon gezeten , men begint eerst met je te vertellen dat je het kastje kan resetten , heeft u dat al geprobeerd ? Ja meneer al 10 keer…. " Welke t.v. heeft u..."   ?  (wat er helemaal niet toe doet)… maar goed ..."ik heb een samsung van een paar jaar oud." aha…… (?)  Na vaak bellen en uitleggen dat Cartoon network niet synchroon loopt (geluid komt soms te vroeg , maar soms ook er achteraan , soms wel 6 seconden , heb ik 2 nieuwe decoders gekregen. En toen was het opgelost !….. (voor een week of 6 dan…., want sinds een week  loopt het weer als vanouds "uit de pas"”….(zucht)  Dus ga ik vandaag weer maar in de telefoon klimmen , …. weer het hele circus doorlopen en nu vragen om een  blijvende oplossing . Volgens mij zit het probleem niet bij de abbonees , maar eerder in de decodering vanuit ( misschien de U.S.A. ) en/of in de vertaling van een ander beeldsysteem (want dat is niet overal he zelfde) … Hier gebruikt met PAL , in de states is dat  SECAM of DEMAG… misschien dat het em daar in zit. Hier moet Men nu ECHT eens goed induiken , en dit voor altijd goed oplossen. Ik betaal , net als een groot gedeelte van Nederland , een hoop geld voor dit medium , dan wil ik ook kwaliteit , iets waar je toch steeds mee om de oren wordt geslagen bij dit soort bedrijven  ? Kwaliteit ,daar gaan wij voor …. en nog meer van dit soort beloftes … Jaja … DUS iedereen die dit ervaart ,… Ga bellen met je provider , om dit voor eens en altijd opgelost te krijgen. Want ik lees zelfs topics van 2 jaar geleden , die dit ook beschrijven (ZIGGO) ook daar problemen met synchronisatie. Kom op , … dit soort bedrijven als kpn en andere grote , moeten toch technici hebben dit dit kunnen oplossen ?  IK ga bellen , nu , Wordt vervolgd.


Nog gekker is dat het soms overdag wel goed is. Meestal 's avonds nooit goed. En het is dan niet zo dat het tv kastje gereset is geweest of zo. Ik denk ook niet dat het probleem bij de eindgebruiker zit, maar al ver daarvoor.


Vanmorgen gebeld met KPN , ik kreeg een aardige jongeman aan de telefoon . Inmiddels heb hierover bij de provider al een aardig dossier aangelegd , wat hij na het geven van mijn gegevens direct in kon zien.

Ik ben dus kennelijk al een jaar bezig , met deze (structurele) klacht ,mijn eerste klacht dateert van 21-07-2020. Maar… op het internet als je gaat zoeken ,…. blijkt dat dit probleem al veel langer speelt , al sinds 2016 hebben meerdere providers hier mee te maken. Kun je vinden in allerlei topics en forums. Nou ja ! 

Ik heb dus een heel lang gesprek gehad vanmorgen met kpn , daarin is ook geprobeerd in het menu in "”settings"” beeld en geluid anders in te stellen n.l. van High definition naar Standard Definition , in het geluid de  setting van stereo naar dolby. Hielp ook niet. Alles is doorgezet naar een andere afdeling , die me vanmiddag belde , en het gaat uitzoeken , zo is mij verteld . Dit kan even gaan duren is me gezegd. Daarbij heb ik kpn verteld dat het bij de bron moet zitten , en niet bij de abonnee , en dat dit toch opgelost moet kunnen worden door knappe koppen die ze vast wel op de loonlijst hebben.

Wordt vervolgd ,...