Skip to main content

LS,

Het cast icon op de KPN itv app is rood (meer oranje) ipv wit en werkt ook niet. Heb de KPN app al verwijderd en opnieuw  geïnstalleerd. Nog hetzelfde. Iemand hier ervaring mee ??

 


Hoi @Albert Meijer, ik heb dit zo nog niet eerder gezien. Zelf heb ik het niet. Mijn vermoeden is echter dat er wat mis is met de Chromecast, maar zeker weten doe ik dat niet. Statuslampje op de Chromecast brandt wel goed? Of kan je via andere apps wel gewoon casten?


Volgens mij betekent dat oranje icoontje dat de chromecast wel gevonden is maar dat er (nog) niet met de chromecast gecommuniceerd kan worden.

Bij mij is het caat icoon ook oranje in de eerste paar seconden na het starten van de iTV app.

Na een paar seconden wordt hij wit.

Kan je wel met de Chromecast verbinden via de Google home app?


Hi all, de chrome cast doet het wel als ik bv een youtube filmpje cast. Zelfde met netfilx. De enige app die ik niet kan casten is due van de KPNitv. Ik heb de app al in zijn geheel verwijderd (in de instellingen) en weer opnieuw opgestart...


Ik heb inmiddels ook van KPN begrepwn gaat de oranje kleur te maken heeft met EK voetbal..Het probleem is dus nu "alleen" dat het cast icon niet verschijnt in dd KPNitv app..


Kijk eens met de Google Home app of de gast modus aan of uit staat.

Ik verwacht dat die aan staat, klopt dat?

 


Ik heb inmiddels ook van KPN begrepwn gaat de oranje kleur te maken heeft met EK voetbal.

Wat een ongelofelijke onzin.

 

Het probleem is dus nu "alleen" dat het cast icon niet verschijnt in dd KPNitv app..

Maar het cast icoon wordt toch wel getoond in de iTV app alleen hij is oranje.


Oh wat fijn dat je me wilt helpen. Ik heb wel google home maar kan daarinde apparaatinstellingen niet vinden...


Heb je al.wel jouw Chromecast tussen de apparaten staan?

Zo nee, voeg hem dan toe door op de plus links boven te drukken.


Ik heb het plusje ingedrukt en "chromecast / google tv" gekozen. Verder gebeurt er dan niets..denk dat ik het niet goed doe. Ja het nog eens proberen..


 


Je zou zoiets als onderstaand moeten krijgen.

 


Ja dat heb ik gevonden en dan wordt een apparaat gezocht...maar na een paar seconden krijg ik het eerste beeld weer... zou hetprobleem in de smart things kunnen zitten denk je ??


Ik kan wel youtube filmpjes casten. Of heeft dat er niets mee te maken ??


Ik heb KPN itv ook op een ander apparaat geinstaleerd, dat niet aan home gekoppeld is. Ook dan zie ik het cast icoontje niet..


Er zijn meerdere methoden in het casten en het kan best dat YouTube en Netflix wel werken en de iTV app niet. Alleen al het feit dat YouTube en Netflix de gastmodus ondersteunen en de iTV app niet maakt aleen enorm verschil. Vandaar ook mijn eerdere vraag.


Zou je nog eens kunnen uitleggen waar ik de "apparaatinstellingen" in home kan vinden ??


Zou je nog eens kunnen uitleggen waar ik de "apparaatinstellingen" in home kan vinden ??

Is het apparaat dan al gekoppeld, want zolang dat niet het geval is kan je die instellingen ook niet bekijken.


Bedoel je met apparaat de chrome cast ? Deze is in mijn smart tv ingebouwd...


Bedoel je met apparaat de chrome cast ? Deze is in mijn smart tv ingebouwd...

Is dat toevallig een Philips Android televisie?


Een Samsung Q80


Ik was een paar maanden geleden op vakantie in Drenthe. Daar heb ook toen op het aldaar geinstalleerde tv toestel kunnen casten...


Maar een Samsung heeft helemaal geen ingebouwde Chromecast waar je naar kunt casten.

Wel heeft die Samsung Q80 als het goed is een smart TV app waarmee televisie gekeken kan worden.

Dat je het cast symbool ziet in YouTube en Netflix is omdat die apps zelfstandig ook cast functionaliteit ondersteunen.


Ah ok, dan heb ik dat verkeerd. Dus ik moet de tv gekoppeld zien ye krijgen in home. Zeg ik het goed ???


Ah ok, dan heb ik dat verkeerd. Dus ik moet de tv gekoppeld zien ye krijgen in home. Zeg ik het goed ???

Klopt, maar dat gaat niet lukken immers die Samsung televisie heeft geen ingebouwde Chromecast.

Als je op die Samsung gebruik wilt maken van de iTV app dan moet je die op de Samsung zelf installeren.