Skip to main content

Goedemorgen, 

Sinds een paar weken werkt het niet meer goed om vanuit de telefoon de iTV app naar de TV te casten. 

Wanneer ik bijvoorbeeld NPO1 cast, werkt het gewoon, wanneer ik Eurosport 1 cast, blijft hij hangen op ‘Klaar om te casten'. Wanneer ik via Smart View mijn scherm wil spiegelen naar de TV, dan zie je alleen de ‘tijdbalk’ van het programma, maar blijft het beeld grijs. 
Meerdere telefoons geprobeerd. Samsung S9, S10 en een Sony Xperia. 

Casten gaat naar de NVDIA Shield. 

Eerder werkte het wel gewoon.

Mvg

Even uitgeprobeerd met m'n Samsung A40 naar de Chromecast 3 aan de tv. Gaat prima, ook met de Eurosportzenders. Er is dus geen algemene storing.

Is NVIDIA Shield een settopbox met ingebouwde “chromecast”? Met de Philips tv bij mijn moeder werkt het ook slecht. Behalve v.a. de Windows laptop. Dan lukt het casten wel (mits je Google Chrome als browser gebruikt met de website voor itv tv.kpn.com).

NOTA BENE. Volgens Google zou zo'n NVIDIA Shield Android TV aan boord moeten hebben. Dan kan je de KPN ITV app voor Android TV downloaden daarop.

 


Hoi @PeterG bedankt voor je reactie. Ik heb bij de Shield eens gezocht op de KPN iTV app, en dat werkt gelukkig! Had ik helemaal niet bij stil gestaan! 
Wat betreft het casten met de telefoon blijf ik het vreemd vinden dat hij selectief is met wat wel en niet gecast wordt. Dus dat probleem is dan niet echt opgelost.

Maar voor nu kan ik in elk geval thuis weer Eurosport 1 kijken.