Skip to main content
Vraag

Casten in buitenland geeft lagere beeldkwaliteit dan thuis met KPN TV+ app

• June 25, 2026
  • 4 reacties
  • 64 keer bekeken

MiC2005
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Ik ben net overgestapt van Ziggo naar KPN en heb thuis niet het TV kastje in gebruik maar heb de KPN TV+ app geïnstalleerd op een Sony TV. Prima beeld verder. Met het ontvangertje zal het best iets beter zijn in 4K maar we zijn nu al dik tevreden. Echter nu zitten we in het buitenland en stream met deze app naar een Sony TV en nu lijkt het beeld minder van kwaliteit. Kan iemand dat bevestigen? Zowel thuis als hier 1gb up/down glasvezel. Daar zit het verschil niet in.

MiC

4 reacties

MiC2005
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 25, 2026

Ik heb inmiddels wel een manier gevonden om de kwaliteit flink op te krikken. Op de TV een browser geopend op tv.kpn.com 

Inloggen met je id en daarna via het tandwieltje de kwaliteit naar 1080p zetten. Dit geeft bij mij een beter beeld dan de TV app

MiC

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 26, 2026

Wees voorzichtig op een tv die niet van jezelf is om je sporen achter te laten.

Waar cast je naartoe?

Want het apparaat waar je naar toe cast, streamt het signaal en ook daar kan het aan liggen.

Misschien kan je op dat apparaat de resolutie verhogen.

TV signalen zijn nog steeds in 1080i. (Zo worden ze nog steeds verzonden en is niets mis mee (toch?))

4K is er alleen als je het 4K abonnement hebt en maar een paar zenders.

MiC2005
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 26, 2026

@joop2011 is eigen appartement dus ook eigen TV.

Ik stream naar een Sony 50" Android TV (ingebouwde chromecast).

Via web kijken kan ook en daar kan ik omschakelen naar 1080p. Heb het idee dat dat betere kwaliteit is. Ga nog even de bandbreedtes vergelijken.

Thanks

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 26, 2026

Ik begrijp dat je een Andoid op de Sony tv heb.

Dan kan je beter op de Sony tv de KPN tv+ app installeren.

Op je eigen netwerk kan je dan bijna alles kijken (echt alles kan alleen via de losse KPN tv ontvanger)

Deze app werkt alleen binnen je eigen netwerk.