Skip to main content
Vraag

Casten TV+ app vanaf Pixel Pro werkt niet lekker

• November 20, 2025
  • 8 reacties
  • 72 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste, de tv+ app werkt niet goed. Google Pixel is pro Android 16.

1. Bij gebruik van de 30sec doorscrol functie springt hij vaak automatisch door naar het einde van de film.

2. Wanneer de app gebruikt wordt om te verbinden met Google Cast. Na start van de opgenomen film gaat na 10 minuten mijn gsm scherm uit, als ik dan na b.v. 30 minuten wil door scrollen, b.v. bij reclame dan ben ik alle controller kwijt, kan zelfs de film niet stoppen, zet ik mijn gsm uit dan blijft de film gewoon doorlopen. Om te stoppen moet ik Chromecast afkoppelen.

Ik kan dit alleen voorkomen door een app te installeren die voorkomt dat mijn gsm scherm niet op zwart gaat.

Graag een oplossing, want dit is zwaar waardeloos.

8 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 20, 2025

Dat zie ik ook vaak als ik chromecast vanuit kpn tv+ app op iOS.

Totdat dit opgelost is in de tv+ app gebruik ik de Google Home app om de stream te bedienen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 25, 2025

Hi ​@MG5S, ik denk graag mee want dit hoort wel te werken. 

Zou ik enkele dingen van je mogen weten?

• Is dit op een specifieke Chromecast? Een losse of een ingebouwde in de Smart TV? Welk type/model is dit? 
  • Gaat het hier om een opname, terugkijken of on demand? 
  • Heb je ook een voorbeeld van een uitzending of film/serie waarbij dit gebeurt? 
  • Werkt het als je alleen op de Pixel Pro kijkt en dus zonder te casten? 

Laat het me weten! 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 25, 2025

* Google Chromecast V3

* Het kijken van een opname op een ander adres dan thuis.

* Ik kijk alleen opnames, geen life tv. Probleem is bij elke/alle films.

* Dat heb ik nog nooit gedaan, dus zou dat moeten testen

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 26, 2025

Als ik alleen op mijn Pixel 7 pro kijk gaat alles goed, simpel omdat mijn scherm dan niet in de pauze stand gaat.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • December 3, 2025

Dat is mij nu in ieder geval duidelijk, ik neem dit mee hier. Terugkomend op je eerste punt, gebeurt die 30 sec optie bij alle films en opnames of specifiek bij 1? Dat het dan gelijk naar het einde springt. En is het weer bij een opname?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 3, 2025

30 sec bij allemaal opgenomen, maar kan de eerste 3 of 4 keer goed werken en daarna zomaar naar het einde springen, beetje random.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • December 8, 2025

@MG5S, nogmaals dank voor de toevoegingen. We proberen dit issue beter in kaart te brengen. Nog twee, hopelijk, laatste vragen om te kijken of hier een verschil in zit. 

* Het kijken van een opname op een ander adres dan thuis.

• Zou je ook willen proberen of dit thuis op je eigen verbinding zonder VPN ook speelt? Dan kunnen we het nog beter trechteren. 
  • Zou je ook willen proberen om iets terug te kijken bij NPO1 bijvoorbeeld en ook proberen door te spoelen? Ik ben benieuwd of het bij terugkijken van een uitzending ook gebeurt. En dus niet alleen bij een daadwerkelijk opgenomen film. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 8, 2025

Het is me niet helemaal duidelijk wat te doen.

Bedoel je gewoon thuis kijken met de kpn afstandbediening 

Of thuis via Google Cast?