Skip to main content

Ik kom meerdere topics tegen over dit onderwerp. Volgens mij is het probleem nog niet opgelost. Ik wil casten met de KPN iTV app naar onze sony tv (KD-49XH9505) met ingebouwde chromecast. Ik heb de app op mijn Samsung-telefoon (Android). Hij doet het even en vervalt vervolgens weer weg. Beeld blijft laden en stopt met casten.
Als ik de film cast naar de tv, gaat het even goed en dan stopt het casten weer. De app op mijn telefoon onthoudt niet waar de film gebleven was met casten en stopt op dat moment dat ik de casting aan heb gezet. Probleem met commerciële zenders is dat je dan de film weer vanaf het begin kunt gaan kijken, omdat doorspoelen niet mogelijk is.
Mijn modem is een experia V10.

Ik hoop dat jullie het probleem kunnen oplossen. 
Via een (externe) Google chromecast op (een andere kleinere tv) ervaar ik geen problemen.

 

Is die Sony televisie via wifi aangesloten of met een netwerkkabel?


Via een netwerkkabel.


Via een netwerkkabel.

Hmmm, dan zit daar het probleem dus niet.

Hij doet het even en vervalt vervolgens weer weg. Beeld blijft laden en stopt met casten.

Hoe lang is "even"?

Ik heb zelf een tiental minuten wat gecast vanaf mijn Huawei MediaPad M3 naar mijn Sony KD-43XD8305 en ervaar daar geen problemen mee.

Heb je jouw televisie al een keer opnieuw opgestart?


Hoi @JNew, welkom op ons forum! Ik ben ook wel benieuwd naar de vragen die WJB hierboven stelt. Kun je die beantwoorden?
Had je je TV ook al teruggezet naar de fabrieksinstellingen?


Het lastige is dat het een tijdje goed gaat (bv. een half uur) en dan weer niet. Het wisselt. In eerste instantie dacht ik ook dat het aan de internetverbinding lag. Zo leek het. Maar het internet bij andere apparaten was goed, dus dat was niet het probleem.
Eerlijk gezegd stream ik niet vaak op deze manier. Misschien moet ik het eerst vaker proberen om jullie preciezere info te kunnen geven. Het is alleen heel irritant als het dan niet werkt. Vandaar dat ik niet zoveel mogelijk gebruik maak van “terugkijken” en niet meer stream.
Ik had gehoopt dat jullie me meer info konden geven over dit probleem, omdat ik meer van deze topics tegen kwam op het forum.


Excuus: “nu zoveel mogelijk” i.p.v. “niet zoveel mogelijk”


Ik bedoel “nu zoveel mogelijk” i.p.v. “niet zoveel mogelijk”. Excuus voor de verwarring.


Bij mij werkt het ook niet, op een nieuwe  TCL tv (model 2023) terwijl het via de normale chromecast in de slaapkamer wel normaal werkt.

Hoe is dit op te lossen?