Skip to main content

Sinds kort lukt het niet meer om te casten naar de tv.

na een aantal seconden gaat de tv over naar een groen beeld.

 

Hmm. Lastig. Philips met een "chromecast build in" zo te zien. 

Doet de tv het wel via de apps in de tv zelf? En via de ontvanger?

Wat cast je en heb je dit bij alle apps waarmee je wilt casten van af je telefoon?


Bedankt voor uw snelle reactie! Alles werkt maar als ik bijvoorbeeld Disney+ wil casten van mijn iPhone dan krijg ik dit beeld na een aantal seconden. Voorheen geen problemen gehad is sinds kort. 
 

heb even wat andere apps geprobeerd maar die lijken het goed te doen weer. Alleen Disney+ niet?


Volgens mij zal de app van Disney+ gewoon al in de Philips tv zitten. 

Met zo'n smart-tv is casten vrijwel niet meer nodig. 

Er zal wel "iets" zijn met de  Disney app voor iOS.


Hoi @Localhero, welkom op het forum. Dat is een gek beeld inderdaad! Mijn eerste gevoel is dat het een loszittende HDMI kabel zou kunnen zijn, maar als het een ingebouwde Chromecast is is dat natuurlijk niet aan de orde. Is het gelukt met de tip van Peter om de Disney+ app op de tv zelf te proberen?


Beste Jasper, de chromecast zit ingebouwd inderdaad. Uiteraard kan ik kijken via de Disney app op de tv, neemt niet weg dat het gewoon moet werken als ik wil casten of iemand anders via een telefoon toch? 


Inderdaad. Ware het niet dat ik ook bij mijn moeder (ook Philips met chromecast) problemen ervaar met casten.

Het is geen kpn probleem maar een probleem met de build in chromecast van Philips. Met een losse chromecast gaat het, via dezelfde wifi (en überhaupt kpn netwerk), wel goed.

Dit beeld heb ik ook wel eens op mijn Philips uit 2012 afgesteld op HDMI 1.


Dit lijkt inderdaad iets te zijn waar wij geen invloed op hebben, zoals de tests van Peter ook laten zien. Hier kunnen wij daardoor ook niets aan veranderen. Mogelijk is er een update voor de Philips tv beschikbaar, waarmee de ingebouwde Chromecast bijgewerkt kan worden. Anders zou je het bij Philips kunnen vragen,