Skip to main content

Bij mij werkt het sinds een paar maanden ook niet meer. Jarenlang met veel plezier F1 gestreamd naar de tv op de camping. Nu werkt het niet meer. Krijg een melding dat ik het opnieuw moet proberen, maar dat werkt natuurlijk ook niet. Ik. heb het probleem ook met NPO Start.

Netflix en Videoland werken prima.

 

Help. Hoe kan ik KPN ITV casten op de camping.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Nog even een toevoeging: Ik stream via een hotspot...


Hey @pippie00! Wat irritant. Heb je iets aan het antwoord in dit topic? 

 

Zo nee, kun je iets meer vertellen over het probleem? Waar loop je precies tegenaan? 


Alles werkt zoals het moet, totdat ik in kpn itv het chromecast pictogrammetje aanklik. Dan werkt het niet en zegt het systeem dat ik het nog een keer moet proberen. het werkt wel bij Netflix. Ik heb het systeem al meerdere malen gereset. Helpt niet.

Het heeft jaren goed gewerkt.


Vanaf wat voor merk apparaat met welk besturingssysteem probeer je te casten? 
Heb je de app al eens opnieuw geïnstalleerd of geüpdatet?


ik kast met een iPad of iPhone, via een hotspot met een andereiPhone naar een samsung televisie.


Klopt het dat je een ingebouwde Chromecast gebruikt? Kunnen NPO 1,2 en 3 (via iTV app) wel gecast worden? Of lukt het voor geen enkele zender? 
Als NPO 1,2,3 wel lukt, herstarten of herinstalleren van de app niets oplevert en je dus een ingebouwde chromecast hebt, dan is het een bekend probleem. Er wordt gewerkt aan een oplossing. Wanneer die oplossing gerealiseerd wordt is op dit moment niet bekend. 

Als je wél een Chromecast achter de tv hebt hangen, welke Chromecast heb je dan precies? 
Kun je het onderstaande controleren? De iTV app moet toestemming hebben om te kunnen casten op het netwerk. 
Geen succes? Kun je dan (alleen in geval van een losse Chromecast) je abonneenr. toevoegen aan 'Persoonlijk Opmerkingen’ in je profiel en hier een datum/tijd doorgeven wanneer je geprobeerd hebt om te casten? 
We zoeken graag uit waarom het niet lukt. 

Je kunt dit onderstaande ook controleren voor de NPO-app 

https://www.appletips.nl/ios-toegang-lokaal-netwerk/

Toegang tot lokale netwerk voor apps

  • Open Instellingen
  • Navigeer naar 'Privacy'
  • Tik op 'Lokaal netwerk'
  • Beheer de apps in de lijst “

Lukt het hierna nog niet, kun je d

 


Ik heb vandaag om 21:20 uur weer geprobeerd te casten. Het is wederom niet gelukt. Ik heb het abonnementsmummer en het tijdstip in mijn profiel bij persoonlijke opmerkingen gezet. Ik hoop dat er een oplossing komt.


En ja, ik heb een losse chromecast.


@pippie00 Welke van de onderstaande Chromecast heb je 3,2 of Ultra?

vlnr: Chromecst 3, Chromecast 2, Chromecast Ultra

Heb je het onderstaande gecontroleerd? 

 

… Als je wél een Chromecast achter de tv hebt hangen, welke Chromecast heb je dan precies? 
Kun je het onderstaande controleren? De iTV app moet toestemming hebben om te kunnen casten op het netwerk. 
...

https://www.appletips.nl/ios-toegang-lokaal-netwerk/

Toegang tot lokale netwerk voor apps

  • Open Instellingen
  • Navigeer naar 'Privacy'
  • Tik op 'Lokaal netwerk'
  • Beheer de apps in de lijst “

Lukt het hierna nog niet, kun je d

 


Ik heb een losse chromecast 3. Bij mijn nieuwe iPad heb had de app toestemming maar werkt toch niet. Bij mijn oude iPad is de toestemming niet mogelijk ivm een ouder besturingssysteem en daar werkt het ook niet meer.