Skip to main content
Hallo



Op het werk krijg ik wel het icoontje van casten

te zien , maar kom ik thuis is hetw eg.

Zou graag fotoos bekijken op mijn tv van mobiel naar TV

Beschikt je televisie over Chromecast? Of zit er wel een Chromecast ingeplugd (op hdmi)?
Nee heb ik niet , maar vind vreemd dat ik thuis het icoontje niet zie en op werk wel
bij google foto kijk ik
Dr staat op het werk misschien een tvscherm met chromecast wat automatisch gevonden word door je mobiel?
Ok bedankt klinkt logische Gr Peter
Anders koop je toch een Chrome Cast,zo duur zijn ze niet,wij zelf gebruiken het veel om YouTube van telefoon naar tv te casten.
Dr staat op het werk misschien een tvscherm met chromecast wat automatisch gevonden word door je mobiel?

Klopt. Het icoontje verschijnt alleen als ie een Chromecast op dezelfde wifi vindt.

Een Chromecast voor aan je tv koop je voor ca. € 40 al. Dan kun je thuis lekker streamen.
Anders koop je toch een Chrome Cast,zo duur zijn ze niet,wij zelf gebruiken het veel om YouTube van telefoon naar tv te casten



via de youtube app werkt het zo al zonder Chrome cast , bedankt
Ja klopt, maar wij vinden het handiger om het met de telefoon te casten,dat typt wat makkelijker 😃
Hoi @Peter kramer, welkom op het forum! Ik zie dat je al op weg bent geholpen door Tycha, PeterG en Nick83. Ik kan weinig toevoegen aan hun antwoorden 🙂



via de youtube app werkt het zo al zonder Chrome cast , bedankt

Klopt, je kunt de YouTube app op je telefoon gebruiken (als die met WiFi is verbonden) en daarmee kan je het casten naar de YouTube app op onze tv-ontvanger. Doordat dat ingebakken is in beide apps werkt dat alleen voor YouTube op die manier.
Hallo @Jasper , wil je mij onderstaande uitleggen s.v.p.:

Klopt, je kunt de YouTube app op je telefoon gebruiken (als die met WiFi is verbonden) en daarmee kan je het casten naar de YouTube app op onze tv-ontvanger. Doordat dat ingebakken is in beide apps werkt dat alleen voor YouTube op die manier.


Als de tv-ontvanger (decoder) een ingebouwde youtube app heeft waarom heb je de telefoon dan nog nodig?
Hallo @Jasper , wil je mij onderstaande uitleggen s.v.p.:



Klopt, je kunt de YouTube app op je telefoon gebruiken (als die met WiFi is verbonden) en daarmee kan je het casten naar de YouTube app op onze tv-ontvanger. Doordat dat ingebakken is in beide apps werkt dat alleen voor YouTube op die manier.
Als de tv-ontvanger (decoder) een ingebouwde youtube app heeft waarom heb je de telefoon dan nog nodig?


Voor de meeste mensen is dat vooral het gemak, we zijn tegenwoordig zo gewend te typen op een smartphone dat dat sneller gaat dan met de afstandsbediening op het tv scherm.


Hallo @Jasper , wil je mij onderstaande uitleggen s.v.p.:





Klopt, je kunt de YouTube app op je telefoon gebruiken (als die met WiFi is verbonden) en daarmee kan je het casten naar de YouTube app op onze tv-ontvanger. Doordat dat ingebakken is in beide apps werkt dat alleen voor YouTube op die manier.
Als de tv-ontvanger (decoder) een ingebouwde youtube app heeft waarom heb je de telefoon dan nog nodig?
Voor de meeste mensen is dat vooral het gemak, we zijn tegenwoordig zo gewend te typen op een smartphone dat dat sneller gaat dan met de afstandsbediening op het tv scherm.


Oké, duidelijk.

@Jasper , bedankt voor je reactie.