Skip to main content

Ik was de serie Castle aan het kijken, 8 seizoenen stonden erop sinds ergens dit voorjaar. Omdat ik ziek ben keek ik soms wel 2 afleveringen per dag, in elk geval vond ik zelf best veel in een week.

ik was met seizoen 6 bezig, vond dat het wel snel richting achter in de rij ging en nu is het al verdwenen!? Dat is wel erg snel, wie kan 8 seizoenen in zo’n korte periode kijken????

Hoi @JeeWee65! Ken je de term bingewatchen? Ook wel marathonkijken :grin:. 2 afleveringen van een serie kijken is hier dagelijkse kost. Aan deze informatie heb je natuurlijk weinig. Om het aanbod up-to-date te houden wisselen we het Films & Series-aanbod. Dit begrijp je uiteraard, want anders heb je alles op een gegeven moment wel gezien. Helaas met het nadeel dat je een beperkte tijd hebt om een serie af te kijken:slight_frown:  


Hoi @JeeWee65! Ken je de term bingewatchen? Ook wel marathonkijken :grin:. 2 afleveringen van een serie kijken is hier dagelijkse kost. Aan deze informatie heb je natuurlijk weinig. Om het aanbod up-to-date te houden wisselen we het Films & Series-aanbod. Dit begrijp je uiteraard, want anders heb je alles op een gegeven moment wel gezien. Helaas met het nadeel dat je een beperkte tijd hebt om een serie af te kijken:slight_frown:  

Hallo Lisa, ja ik ken die term. Maar ik heb nog een leven buiten tv kijken en ik ben zeker in de zomer liever buiten dan achter de tv. Omdat ik niet echt fit ben heb ik voor mijn doen best veel gekeken, voelde voor mij al als marathonkijken, en toch was ik nog in het begin van seizoen 6. Wat mij betreft echt veel tekort, zeker omdat bij beschikbaarheid eerder oktober aangegeven stond!


@JeeWee65 Dat klopt inderdaad. Excuses ik had niet door dat de serie vervroegd uit het pakket is gehaald. Heb vandaag te horen gekregen dat we sinds 1 juli geen rechten meer hebben om de ABC series zoals Castle uit te zenden :pensive: .


@JeeWee65 Dat klopt inderdaad. Excuses ik had niet door dat de serie vervroegd uit het pakket is gehaald. Heb vandaag te horen gekregen dat we sinds 1 juli geen rechten meer hebben om de ABC series zoals Castle uit te zenden :pensive: .

Dank voor de info, dat is in elk geval beter dan een standaard antwoord!
Maar goh alweer, ik las daar in oudere berichten (2020) ook al iets over. Is het zo dat KPN ABC rechten alleen voor het eerste half jaar koopt ofzo? Zoiets weet je toch van tevoren? Volgend jaar weer enkele maanden?


@JeeWee65 Nee, vorig jaar was dit niet het geval. Het vaste contract liep af en die is niet verlengd, wat in geval van de tussentijds gestopte series erg zuur is. We hebben nu geen rechten meer voor geen enkele serie van ABC:grimacing:


De ABC series zijn nog wel via Videoland (pakket) te zien. 

W.o. Castle. Staat daar tot en met 4 oktober beschikbaar.

Videoland is van RTL Nederland. Die hebben kennelijk nog wel de rechten, maar KPN zelf (pluspakket) dus niet meer.