Skip to main content

Sinds kort is bij het opstartscherm de categorie opnames verdwenen. Wel staan ze nog in de bovenste balk. 

Weet iemand hoe ik deze categorie terug krijg? (Opnieuw opstarten werkt niet).

Of hoe je de categories zelf kunt indelen?

Staan je opnames (opgeslagen) ook niet meer in de app en http://tv.kpn.com ?

Heb je de nieuwe decoder DIW7022? Daar heet het opgeslagen. 

Heb je het opnemen pakket nog wel? Als je terug gaat naar één decoder vervalt het en kun je het tegen betaling weer nemen. 

 


De opnames zijn er nog wel. Maar de categorie is verdwenen. 

Dus je start op en dan krijg je nu op tv, ga je omlaag staan de favoriete apps en dan omlaag horen de opnames te staan. En die categorie is gewoon verdwenen


Scherp opgemerkt, @Frenk M! Dit is bewust. We nemen het als algemeen informatief stuk  mee in de volgende product update die we na het weekend verwachten. Maar nu alvast hier wat uitleg:

 

Voor elke categorie op het hoofdscherm communiceert de TV+ Box met het tv platform over de naam van het programma, en de afbeelding. Voor de meeste van die categorieën is dit echter informatie die voor iedereen hetzelfde is en niet veel veranderd., Dit kan dan in de ontvanger opgeslagen worden in het cache geheugen. Waardoor er niet steeds opnieuw gecheckt hoeft te worden bij het tv platform of er iets veranderd. 

Opnames daarentegen zijn individueel. Dus wordt er elke keer als je naar het hoofdscherm gaat gecheckt of er iets is veranderd rondom je opnames. We zien dat dit veel impact heeft op het tv platform. Om te voorkomen dat dit tot verstoringen kan gaan leiden hebben we nu de categorie Opnames verwijderd van het hoofdscherm. Dit is een wijziging aan onze kant waar geen software update voor nodig is. Als klant zijnde kan het zijn dat je de categorie nu nog wel hebt. Zodra je de ontvanger echter een keer herstart, of hem in deep sleep hebt gehad, zal de categorie ook verdwenen zijn.

 

Opnames blijven natuurlijk gewoon beschikbaar via de hoofdmenu optie Opgeslagen (bovenaan).

We gaan kijken of we de categorie op een latere datum weer terug kunnen zetten op het hoofdscherm. Maar wanneer dit dan zal zijn is op het moment nog niet bekend. 


De opnames zijn er nog wel. Maar de categorie is verdwenen. 

Dus je start op en dan krijg je nu op tv, ga je omlaag staan de favoriete apps en dan omlaag horen de opnames te staan. En die categorie is gewoon verdwenen

Ik moest dit DRIE keer lezen voor ik het snapte. 

Ik kom zo laag op de startpagina helemaal nooit. Ik heb dat dan ook nooit gezien. Voor de opnames gewoon direct naar 'opgeslagen' bovenaan. Dat is toch veel makkelijker?

Verder gebruik ik de startpagina alleen om meteen de laatst gebruikte zender te starten. Voor andere zenders gebruik ik de cijfertoetsen. 

Ook favoriete apps gebruik ik nog wel. 

Maar dat is mijn gebruik van de veel te volle startpagina.