Skip to main content

Beste,

Sinds kort heb ik het tv abonnement van KPN, waarbij ik programma's kan opnemen. Ik ben onder andere een kijker van bijvoorbeeld Vandaag Inside, en ik zie wanneer ik deze afleveringen terugkijk, dat er geknipt is in het beeldmateriaal. Ik verwacht op momenten dat er dingen gezegd worden die wellicht niet iedereen leuk vindt.

Het uitknippen van beeldmateriaal voelt als censuur van KPN, wat niet de bedoeling is lijkt mij. Hebben andere mensen hier last van bij opnames en gaat dit opgelost worden?

Dit is een van de vele problemen dat niet genoemd wordt bij TV+ Bekende bevindingen maar wel degelijk bekend is: TV+ en online: opname rtl 4 slaat stukje over (en geldt ook voor andere zenders).


KPN knipt helemaal nergens in. Geeft alleen  zenders door. Als er iets ontbreekt doet de zender dat 


Als er iets ontbreekt doet de zender dat 

Nou nee, dat doet KPN dus bij de opnames. Maar niet als censuur.


Klopt @Arjan van B, een opname begint iets van vijf minuten voor het begin van het op te nemen programma, en loopt iets van een kwartier na afloop door. Als er bijvoorbeeld een enorm uitgelopen sportprogramma voor zit is dat (heel soms) niet voldoende. Maar dat heeft natuurlijk helemaal niks met censuur te maken, zoals je ook al aangeeft.


KPN knipt helemaal nergens in. Geeft alleen  zenders door. Als er iets ontbreekt doet de zender dat 

Nee, @Ratonesque . Het is een storing en is als zodanig ook erkend.

Het speelt op TV+, smart-tv app, app smartphone, app tablet, website http://tv.kpn.com .

Daarom hoort het ook niet bij Bekende bevindingen. Want storing en niet uitsluitend TV+.

Alleen op het platform voor de Arris en Arcadyan ontvangers is het goed. Dat is een ander opnameplatform.


Hallo @PeterG, mijn reactie ging over de opmerking van @BdB8 hierboven.


Daarom hoort het ook niet bij Bekende bevindingen. Want storing en niet uitsluitend TV+.

Ik denk dat ik het op dit forum twee keer niet met je eens was: hierboven, en toen je hetzelfde elders schreef. 🤓

Ik vind echt dat er één plek zou moeten zijn waar gebruikers van TV+/de TV+ Box (of wat voor apparaat of dienst dan ook) kunnen zien wat er mis is. Bij gebrek aan een statuspagina is dat voor TV+ blijkbaar een topic op het forum. Niet ideaal, maar oké. Maar wat mij betreft horen opnameproblemen daar ook bij, zeker nu het al best lang duurt. Dat diezelfde problemen dan ook bij “Bekende bevindingen van andere dienst” staan, dat is natuurlijk prima.

Los daarvan, het een “storing” noemen is natuurlijk ook prima: Krijg ik geld terug bij een storing van mijn internet, televisie of telefoon? 😜


De klacht van TS betreft helemaal niet de 5 minuten voorloop en de 20 minuten uitloop en uitzendingen die daarmee niet in de pas lopen, @Ratonesque .

Dus je opmerking klopt sowieso niet m.b.t. de vraag/klacht.

@Arjan van B 

Er is geen storing m.b.t. opnames van de TV+ alleen. Er is een storing bij opnames op het online platform waarbij álle online diensten dus ook smart-tv app, tablet, smartphone, en website getroffen zijn. De TV+ box maakt ook gebruik van dit opnameplatform.

Bekende bevindingen gaat over tekortkomingen momenteel bij TV+. Geen storingen.

Aangezien deze storing (hapjes van 1 tot 4 seconden in opnames) al 2 maanden loopt had dat wel ‘ergens’ vermeld mogen worden. Maar zeker niet bij de tekortkomingen in '’bekende bevindingen'’.


Ik vind het nogal een tekortkoming. 🤓

Trouwens ook gek dat ook de helpdesk, die vervolgens monteurs inplant, blijkbaar ook geen handig lijstje hebben van alle problemen a.k.a. tekortkomingen/storingen?

En dat niet elke monteur dat weet: ze worden op de hoogte gehouden van de voor hen meest noodzakelijke en relevante storingen, zeker niet alles inderdaad; dat is onbegonnen werk en niet efficiënt.

Maar goed, “censuur” hoeft niet op enige lijst. 😅

(En ja, we dwalen af, maar de titel van dit topic is zo’n heerlijke clickbait, dat kan ik niet laten liggen.)


@Arjan van B @PeterG @Ratonesque Het probleem wat ik ervaren hebt, lijkt niet op een willekeurige knip waar een aantal seconden uit zijn gevallen. Het lijkt op specifieke momenten in programma's te gebeuren bij bepaalde onderwerpen. Ik kan het niet verifiëren, omdat ik de live uitzendingen niet gezien heb (anders zou ik het uiteraard niet terug kijken), maar de knipmomenten lijken enigszins 'apart' te noemen.

Het klinkt als iets wat niet opgelost gaat worden, en aan wie het ligt geen idee, maar bij een 1 op 1 opname van een live programma verwacht ik geen knipjes te zien.


Stopwatch ernaast en de opname van begin tot eind kijken, inclusief de reclameblokken, en dan met de tijden in de gids vergelijken?

Maar KPN gaat echt niet iemand naar een uitzending laten kijken om er dan dingen uit te knippen. Waarom zouden ze daar geld in stoppen?


@Arjan van B @PeterG @Ratonesque Het probleem wat ik ervaren hebt, lijkt niet op een willekeurige knip waar een aantal seconden uit zijn gevallen. Het lijkt op specifieke momenten in programma's te gebeuren bij bepaalde onderwerpen. Ik kan het niet verifiëren, omdat ik de live uitzendingen niet gezien heb (anders zou ik het uiteraard niet terug kijken), maar de knipmomenten lijken enigszins 'apart' te noemen.

Het klinkt als iets wat niet opgelost gaat worden, en aan wie het ligt geen idee, maar bij een 1 op 1 opname van een live programma verwacht ik geen knipjes te zien.

@BdB8, grappig dit, want mij viel deze week iets dergelijks op...in het programma van Humberto brak deze week een discussie uit tussen Floor Bremer en Frits Wester. Ik had dat 's avonds niet gezien, en bekeek de volgende dag de herhaling. Precies op het moment dat de discussie (over ouwe witte mannen) zou beginnen hield het ineens op met een hele slordige knip!

Toen ben ik teruggegaan in de gids van de avond daarvoor om op die manier terug te kijken. (De oorspronkelijke uitzending dus. Die was inclusief discussie te zien!

Dus een tip: kijk de oorspronkelijke uitzending terug, en niet een herhaling!

Dit bewijst dat de zender knipt en niet KPN!


Ik had dat 's avonds niet gezien, en bekeek de volgende dag de herhaling.

Je beschrijft het goed, maar tóch las ik het verkeerd. Daarom alleen voor anderen die misschien ook slecht lezen: je bedoelde hier de herhaling die RTL zélf een dag later uitzond. Niet een opname die jij geprogrammeerd had. 👍

En nu benieuwd of @BdB8 inderdaad een herhaling opgenomen had (of terugkeek) in plaats van de originele uitzending.

 


Bij kpn vallen er stukjes van hooguit 4 seconden weg. (en dit gaat gerepareerd worden)

Als er dus een hele discussie uit is, bij een herhaling dus uitzending, dan is dat inderdaad door de zender gedaan.


Ja, @Arjan van B, begripsverwarring ontstaat altijd heel snel, heb ik zelf ook regelmatig last van 😀.

Het betrof inderdaad de herhaling van RTL4 zelf.

Had ik maar een opname gemaakt, want nu moest ik het hele programma nóg een keer zien, inclusief de reclameblokken want vooruitspoelen kan bij RTL natuurlijk niet. Maar goed, was het wel waard.


Ik had dat 's avonds niet gezien, en bekeek de volgende dag de herhaling.

Je beschrijft het goed, maar tóch las ik het verkeerd. Daarom alleen voor anderen die misschien ook slecht lezen: je bedoelde hier de herhaling die RTL zélf een dag later uitzond. Niet een opname die jij geprogrammeerd had. 👍

En nu benieuwd of @BdB8 inderdaad een herhaling opgenomen had (of terugkeek) in plaats van de originele uitzending.

 

Om verwarring weg te nemen, ik heb de originele aflevering opgenomen. Ik heb geen idee of dit inderdaad om 4 seconde gaat of meer, er vallen niet hele discussies weg. 

 


Ik had dat 's avonds niet gezien, en bekeek de volgende dag de herhaling.

Je beschrijft het goed, maar tóch las ik het verkeerd. Daarom alleen voor anderen die misschien ook slecht lezen: je bedoelde hier de herhaling die RTL zélf een dag later uitzond. Niet een opname die jij geprogrammeerd had. 👍

En nu benieuwd of @BdB8 inderdaad een herhaling opgenomen had (of terugkeek) in plaats van de originele uitzending.

 

Om verwarring weg te nemen, ik heb de originele aflevering opgenomen. Ik heb geen idee of dit inderdaad om 4 seconde gaat of meer, er vallen niet hele discussies weg. 

 

Nee, dan is de hierboven genoemde storing de oorzaak.