Skip to main content
Beantwoord

Chromecast 2 en TV+ app werken niet goed samen

• July 17, 2026
  • 15 reacties
  • 214 keer bekeken

De kpnplus app op mijn telefoon geeft geen goede verbinding met de tv. Chromecast 2 verschijnt wel op het scherm, evenals de titel van het programma, maar het cirkeltje blijft draaien en het programma komt niet in beeld, een enkele keer slaagt het wel. Met de app nlziet is er geen enkel probleem. Resetten van de chromecast, gelijk afstemmen van de wifi, niets helpt. Foto’s streamen wel goed.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Vago, vervelend dat je hier last van hebt! Welke versie van de app heb je precies geïnstalleerd staan? Je zegt al dat je 'm opnieuw hebt geïnstalleerd, maar ik ben wel benieuwd naar het versienummer dat er nu op staat. Wij zien niet wat jij ziet, we weten alleen wat je vertelt. Hoe meer je vertelt, hoe meer we met je mee kunnen denken.

Naast het versienummer ben ik benieuwd naar een aantal andere dingen:

• Wat voor toestel (merk en model) heb je precies? Met welke versie van Android of iOS?
  • Merk je dit bij opgenomen programma's, programma's in de tv gids of beiden?
  • Kan je dezelfde dingen wel afspelen zonder de Chromecast, direct op je telefoon? Of dan ook niet?
  • Had je jouw toestel ook al eens een herstart gegeven?

15 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 17, 2026

Chromecast v2. Dan hebben we het over deze versie? Met het Chrome logo.

• Auteur
  • Topper
  • July 17, 2026

Dat klopt dit is hem

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 17, 2026

Er zijn op dit moment niet meer meldingen. Ik kom het euvel echter vaker tegen als ik zoek binnen het forum. Niet recent. En over een aantal jaren enkele. 

Er zal hier nog een moderator komen. Die kan bij het tv team informeren of er een probleem is met betrekking tot de chromecast v2.

Welke versie van de app heb je momenteel?

(Profiel - tandwiel - hulp en ondersteuning)

Naar m'n v3, nooit meer in gebruik behalve indien dit soort vragen, werkt het wel. 

• Auteur
  • Topper
  • July 17, 2026

App opnieuw geïnstalleerd, moet dus wel de nieuwste zijn.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • July 17, 2026

@Vago Jouw chromecast heeft alleen 512MB geheugen, waarschijnlijk het het te weinig om met KPN TV app te streamen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • July 17, 2026

Ik had nog een Chromecast V2 liggen en die heb ik voor deze gelegenheid even in de tv gestopt: werkt prima, geen problemen met de KPN tv app of andere apps.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Vago, vervelend dat je hier last van hebt! Welke versie van de app heb je precies geïnstalleerd staan? Je zegt al dat je 'm opnieuw hebt geïnstalleerd, maar ik ben wel benieuwd naar het versienummer dat er nu op staat. Wij zien niet wat jij ziet, we weten alleen wat je vertelt. Hoe meer je vertelt, hoe meer we met je mee kunnen denken.

Naast het versienummer ben ik benieuwd naar een aantal andere dingen:

• Wat voor toestel (merk en model) heb je precies? Met welke versie van Android of iOS?
  • Merk je dit bij opgenomen programma's, programma's in de tv gids of beiden?
  • Kan je dezelfde dingen wel afspelen zonder de Chromecast, direct op je telefoon? Of dan ook niet?
  • Had je jouw toestel ook al eens een herstart gegeven?

• Auteur
  • Topper
  • July 26, 2026

Mijn tv is een philips 24 pft 5303/12

de versie android weet ik niet

op de telefoon werkt het prima

de dongel heb ik al een paar keer een herstart gegeven

fotos streamen gaat prima

Jasper van KPN
Moderator

Dank je voor de toelichting ​@Vago, met met model en type toestel bedoelde ik eigenlijk het telefoontoestel van waaraf je probeert te casten 😉 Heb je die ook voor me?

• Auteur
  • Topper
  • July 27, 2026

Mijn telefoon is een Iphone se modelnummer MXDO2QL/A

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 27, 2026

De SE 2020 of 2022 ?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 27, 2026

Welke iOS-versie?

• Auteur
  • Topper
  • July 27, 2026

Ios 26.5 de se is tweede generatie 2022

• Auteur
  • Topper
  • July 27, 2026

Ios 26.5.2

Jasper van KPN
Moderator

Merci! Ik neem het mee naar de ontwikkelaars. De reden dat we het specifieke toestel wilde weten is dat we in het verleden wel eens zagen dat het bij een specifiek type of versie van het besturingssysteem speelde, in dit geval lijkt die rode lijn er niet te zijn. We gaan het verder onderzoeken dus!