Skip to main content

Ik heb een appartement gekocht in Spanje en wil daar via internet tv van KPN kijken. Kan ik hiervoor een chromecast kopen in Spanje of moet dat in Nederland? De verkoper vraagt zich af of een in Spanje gekochte chromecast wel werkt voor tv uit Nederland. Weet iemand hoe dit zit?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hi @Martje de Vries, welkom hier. Voor zover ik weet moet dat helemaal niets uitmaken. Ik ben in ieder geval nog nooit eerder zo'n probleem tegengekomen..


Bedankt voor het antwoord Paul. Dan kan ik met een gerust hart de chromecast hier aanschaffen.


Bedankt voor het antwoord Paul. Dan kan ik met een gerust hart de chromecast hier aanschaffen.

Graag gedaan! Als er nog eens vragen zijn, dan ben je welkom hier.


Ik heb nog een vraag Paul. In ons appartement hebben wij glasvezel. Ik moet nog voor internet zorgen. Maar e.e.a vind ik wel ingewikkeld. Ik heb gehoord dat je met 100 mb al tv via het internet kan kijken. Graag wat duidelijkheid hierover. 


Met 100Mbps kan je zelfs op 8 televisies tegelijkertijd televisie kijken.

Ook voor Internet is 100Mbps voor de "normale" verbruiker meer dan voldoende.


Dankjewel. Ik heb er echt geen verstand van. Dus dat is wel lastig. Nu nog een "domme" vraag. Is Mb hetzelfde als Mbps?


Mb staat voor Megabit en is dus een hoeveelheid.

Mbps staat voor Megabit per seconde en is dus een "snelheid".


Volgens mij ben je inmiddels helemaal op de hoogte dankzij wjb, toch? Gewoon vragen stellen als je twijfelt hoor, kan een hoop gedoe schelen uiteindelijk.