Skip to main content

Ik wil de chromecast aanschaffen met afstandsbediening. Voor gebruik in mijn vakantie huis. Hier heb ik dus geen thuis wifi, maar maak ik dit via mijn hotspot vanuit mijn telefoon. Werkt de iTV app van KPN hier dan wel op? Of is hiervoor perse een thuisnetwerk nodig?

 

mvg,

melvin

Ik wil de chromecast aanschaffen met afstandsbediening. Voor gebruik in mijn vakantie huis. Hier heb ik dus geen thuis wifi, maar maak ik dit via mijn hotspot vanuit mijn telefoon. Werkt de iTV app van KPN hier dan wel op? Of is hiervoor perse een thuisnetwerk nodig?

 

mvg,

melvin

Die afstandsbediening kunt u alleen thuis gebruiken. Niet in uw vakantiehuis. In uw vakantiehuis zult u de app op de smartfoon moeten gebruiken. Daarmee kunt u dan casten naar de Chromecast. 

 


Ik wil de chromecast aanschaffen met afstandsbediening. Voor gebruik in mijn vakantie huis. Hier heb ik dus geen thuis wifi, maar maak ik dit via mijn hotspot vanuit mijn telefoon. Werkt de iTV app van KPN hier dan wel op? Of is hiervoor perse een thuisnetwerk nodig?

De smart-TV app werkt alleen als de Chromecast Google TV via jouw thuisnetwerk met Internet verbonden is.

Dat kan op twee manieren.

1) Door hem thuis te gebruiken.

2) Door hem een VPN verbinding met het thuisnetwerk op te laten zetten en alle communicatie vanuit de smart-TV app via die VPN verbinding te laten lopen.

Mijn studerende zoon gebruikt een Chromecast Google TV waarop de app "VPN Cliënt Pro" geïnstalleerd is. Die app zet een VPN verbinding op met de OpenVPN server op mijn Synology NAS thuis en al het verkeer van Netflix en de smart-TV app loopt via die VPN verbinding.


Hi @KPN iTV app tv kijken, welkom hier. De Smart-TV app werkt inderdaad alleen thuis. De iTV Online app kun je wel buitenshuis gebruiken met een Chromecast wanneer de Chromecast en de tablet/telefoon op hetzelfde netwerk zitten.