Skip to main content

Beste,

 

Hopelijk maakt u het goed in deze moeilijke tijd.

 

Ik heb de afgelopen week herhaaldelijk problemen met de KPN iTV app. Ik gebruik deze met onze nieuwe generatie Google Chromecast, zo kan ik alles fijn naar de TV casten.

 

De app werkt opzich naar behoren en maakt goed verbinding, dan cast hij de uitzending naar de Chromecast maar iedere keer, na ongeveer 4 minuten, loopt hij vast. Dan laadt hij voor 10 minuten waarna die weer afspeelt om vervolgens weer vast te lopen.

Dit is erg raar aangezien alle andere apps wel gewoon casten zonder problemen (netflix, youtube, disney+, prime, dailymotion, etc.). Daarbij zijn er geen problemen wanneer ik de uitzendingen laat afspelen op mijn telefoon of computer.

 

Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd, de Chromecast laten updaten, en deze beide opnieuw opgestart. Onze WiFi heb ik ook uit en aangezet maar ook deze werkt prima. Maar zelfs met dezelfde app op een andere telefoon, of op de computer, loopt de uitzending vast tijdens het casten. Ik vermoed daarom dat er een probleem is met de app. Eerst had ik dit probleem nooit.

 

Alvast heel erg bedankt voor uw hulp!

 

 

Hoi @Valentino22 . Welkom op het forum.

Merkwaardig dat het alleen met onze app lijkt te gebeuren. Welke experiabox gebruik jij? En zijn daar ook versterkers op aangesloten?


Beste @Erwin_ ,

 

Dankjewel voor je antwoord!

 

Ik studeer in het buitenland en heb dus ook een buitenlands wifi modum. Deze werkt verder wel prima.

 

De app heeft maanden lang perfect gewerkt met de chromecast tot en met vorige week.

 


Ah, ik begrijp het. Is dit een modem waar je zelf het beheer over hebt? Ik wil die router graag uitsluiten als boosdoener. Is er een mogelijk om chromecast eens te testen bij vrienden, kennissen op hun router?


En hoe gaat het als je niet cast? Dus kijkt via de tablet/smartphone zelf? (ook om Chromecast danwel modem ↔️ Chromecast uit te sluiten).