Skip to main content

De chromecast werkt, maar ik heb gelezen dat je gebruik kunt maken van de afstandsbediening van de tv om de chromecast op pauze te zetten en zo nog een aantal functies. De originele afstandsbediening van de tv doet dit prima, maar ik heb de afstandsbediening van iTV gekoppeld aan de tv en de afstandsbediening van iTV kan niet de chromecast bedienen. Wat kan ik doen om dit te verhelpen?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

Hallo @HLu , de afstandsbediening van KPN is alleen geschikt voor de tv-decoder en voor je televisietoestel om deze aan/uit te zetten, harder/zachter en een bron op het tv-toestel te kiezen, meer niet.


Als je chromecast gebruikt moet dit inderdaad de ab van je televisietoestel zijn en niet de witte ab van de kpn-ontvanger. Die "koppeling” werkt op je televisietoestel alleen voor volume en televisietoestel aan/uit. (en evt. bronkeuze).

Als je chromecast of de ITV-app in de Samsung tv gebruikt staat de kpn-ontvanger buitenspel en dus ook die afstandsbediening.


Hoi @HLu, welkom bij ons op het forum. Onze afstandsbediening werkt inderdaad niet op de Chromecast. Die werkt op onze tv-ontvanger en zoals Peter en Jan al noemen bedienen ze het volume, de source en de aan en uit functie voor het tv toestel. Voor de Chromecast kan je de originele tv afstandsbediening blijven gebruiken.