Skip to main content

Ben op vakantie in Spanje, knp.itv app werkt prima, maar krijg geen chromecast icoon in beeld op mijn Android telefoon. De tv is voorzien van een Amazon Fire Stick met een Chromecast app ( AS AFTT app ) zit op dezelfde wi fi ...Google Home alles doorlopen......niets....geen icoon Chromecast. Op mijn Apple I pad wel het chromecast icoon, maar die herkent de Fire Stick Amazon niet !! Pfffff, wat een gedoe.

App kpn iptv kan niet worden gedownload op de Fire Stick.Google Home ook niet.

Wie o wie weet wat ik kan doen ? Dank 

 

Hallo @Bassie55 ,

Dat icoon staat helemaal bovenin, direct links van de zoekfunctie. 🔍


Heeft u een eigen WiFi router? Of gebruikt u een gastennetwerk? 


Zit het allemaal op dezelfde wifi?


Alle 3 bovenstaande reacties bieden geen soelaas, het chromecast icoon komt nergens in beeld als ik op mijn telefoon tv kijk via de app. Zelfde wi fi netwerk, niets bij de zoekfunctie.....nada ....helaas...op mijn i pad wel maar daar kent hij de tv niet en geen enkele chromecast app ziet hij niet......

 

 


Nou. Enige wat ik nog kan verzinnen: heb je wel een Google account? En is ie daarop aangemeld?

Wat voor wifi gebruik je. Er kan namelijk gek genoeg niet gecast worden met de telefoon die als Hotspot wordt gebruikt. 

Zelf heb ik bewust voor een Android-TV box gekozen. Daar zit een echte chromecast in dus werkt probleemloos (behalve dus via Hotspot icm apps op die telefoon). 


 Op mijn Apple I pad wel het chromecast icoon, maar die herkent de Fire Stick Amazon niet !! 

 

Dan ben ik bang dat zelfs als je het icoontje zou zien op je telefoon, dat het dan nog steeds niet gaat werken. 
 

Nu ken ik die Fire Stick Amazon ook niet, hier had ik deze in gebruik: 

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_google-chromecast-met-google-tv-2k-1736543.html?gbraid=0AAAAADoGBO7nzRsGD0Gz9goyQSf-9CAhi&gbraid=0AAAAADoGBO7nzRsGD0Gz9goyQSf-9CAhi&gclid=CjwKCAiAhqCdBhB0EiwAH8M_GqT5wENonr4PfTULnreicjnlqth2X-zKXnfs0OU_nEdD8tANQkhgsRoCtLIQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Maar met mijn nieuwe Philips TV heb ik dat apparaatje niet meer nodig, daar zit een Chromecast ingebouwd. 


Kunt u antwoord geven op deze vraag?

Heeft u een eigen WiFi router? Of gebruikt u een gastennetwerk? 

Met herhalen dat het niet werkt krijgt u geen oplossing. 


Na veel googlen dit gevonden. Je dient de MIRROR functie van de firestick te gebruiken. Chromecast als "chromecast" kan niet. 

Met deze uitleg moet het lukken.

https://nl.tinystm.org/how-cast-firestick-from-android-phone

(of koop een Android-TV / Google TV dongel of box, zie opmerking @Noordzee ).


Mooi onderzoek @PeterG 👍. De vraag is of het daarmee via de telefoon gaat werken als het icoontje niet zichtbaar is. Maar mogelijk lukt  het na die uitgebreide instructie via de IPad? 


@Bassie55 heb je deze tip van @PeterG nog gezien?

Na veel googlen dit gevonden. Je dient de MIRROR functie van de firestick te gebruiken. Chromecast als "chromecast" kan niet. 

Met deze uitleg moet het lukken.

https://nl.tinystm.org/how-cast-firestick-from-android-phone

(of koop een Android-TV / Google TV dongel of box, zie opmerking @Noordzee ).

 


@Bassie55 heb je deze tip van @PeterG nog gezien?

Na veel googlen dit gevonden. Je dient de MIRROR functie van de firestick te gebruiken. Chromecast als "chromecast" kan niet. 

Met deze uitleg moet het lukken.

https://nl.tinystm.org/how-cast-firestick-from-android-phone

(of koop een Android-TV / Google TV dongel of box, zie opmerking @Noordzee ).

 

Ik ga niets kopen, ik heb een Amazon Fire stick.......mijn telefoon weigert het icoon chromecast weer te geven...Android 11


Dank voor alle reacties maar mijn Motorola g30 weigert de Fire stick te herkennen en mirror werkt dan ook niet......ik geef het op, een fatsoenlijke chromecast of mirror app kan ik moeilik vinden , die zeuren om betaling en zitten vol reclame rommel.......pfff, Peter G , dank , heb alles van je geprobeerd, mirror in beeld stick.het moet iets zijn in de telefoon......hasta la Vista 


Reactie aangepast: niet meer van toepassing. 

@Bassie55

 


Werkt het thuis wel? Heeft u dat geprobeerd? Of probeert u het in Spanje voor het eerst?


Zoals ik al zei, maar nu wat duidelijker. In combinatie met de firestick ga je het chromecast symbool niet krijgen want die ondersteunt dat niet. Scheelt Amazon dus rechten naar Google toe…

Je dient MIRROR te gebruiken en dat werkt zonder dat cast symbool. Het verschijnt tenminste niet als ik MIRROR naar m'n Sony televisie. 

Een firestick is relatief duur en veel Nederlandse apps worden er niet op ondersteund. Is ook alleen bij Amazon te koop. Geen toeval dat andere winkels 'm niet verkopen. 


Alle andere apps zoals Netflix kunnen wel rechtstreeks casten naar  mijn Fire Stick ! Wordt gewoon herkend, alle instellingen staan goed en Mirroring werkt dus ook niet. KONKLUSIE:  KPN iptv app die dit niet ondersteund.....casten naar Fire 🔥 onmogelijk.......dank allemaal, happy. New year, ps ben benieuwd wanneer ik terug ben in Nederland of het icoontje wel verschijnt.....🤪

 

 


Netflix en YouTube maken dan ook geen gebruik van chromecast. Maar van hun respectievelijke eigen app in de firestick. 

Voor kpn tv is echt chromecast nodig. En dat heeft firestick niet. 

probleem zit niet in de kpn app. Maar het ontbreken van de echte chromecast in de firestick 😎. Waarom heb je niet gewoon een Android-TV  / Google TV stick of box gekocht?


Omdat ik dit ding heb........gewoon weer doffe ellende op die concurrentie markt dat zo iets niet werkt......all **** , koop maat weer wat erbij of wat anders.......de groeten

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. forumregels