Skip to main content

Ik heb een raar maar lastig probleem met Chromecast en iTV

Op mijn iphone kan ik via iTV naar mijn tv via chromecast streamen. Op mijn ipad lukt dat niet, dan ziet hij mijn tv niet.

Netflix kan ik wel via mijn ipad naar mijn tv streamen, dus de instellingen lijken in orde.

Makkelijkste oplossing: altijd via de iphone streamen, maar soms heb ik die ergens anders voor nodig.

Kan iemand helpen?

Ik heb een Experia v8, maar zoals gezegd, met Netflix lukt het wel...

Goedemorgen @Johil, door drukte zijn we minder snel bij je topic dan gewoonlijk onze bedoeling is. Wat gek dat casten niet helemaal goed gaat. Ik zou je graag zelf advies geven, maar het ligt niet in onze ondersteuning waardoor dat helaas lastig wordt. Ik hoop dat je intussen een oplossing gevonden hebt, elders op ons forum of er buiten. Voel je vrij om je ervaringen hier te delen, mocht je iets gevonden hebben. We lezen het graag en mogelijk zijn andere forumbezoekers ook weer geholpen met jouw bevindingen.


Hoi Alexandra,

Ik heb net nog eens goed naar mijn instellingen van iTV op mijn ipad gekeken en deze vergeleken met mijn iphone. Ik had iTV geen toestemming gegeven om het lokale netwerk te delen. Eenmaal gedaan werkte het prima…Dit probleem is dus opgelost. 

Ik heb nog eenzelfde probleem met een andere app, daar staan de instellingen wel goed van maar daar dat is niet iets voor jullie…

Bedankt voor je reactie


@Johil Goedemorgen, fijn om te horen dat je er uit gekomen bent en dank voor het delen :slight_smile: Ik hoop dat je er met de andere app ook snel uit komt.


Kan je eens een screenshot plaatsen van die instelling om de iTV app toestemming te geven om het lokale netwerk te delen?


Toegang tot lokaal netwerk aangezet in ‘instellingen’ iTV


Dat maakt een hoop duidelijk, de term "delen" deed mij namelijk afvragen wat bedoeld werd.

Het is dus niet de toestemming om het lokale netwerk te delen maar om toegang te krijgen tot het lokale netwerk.