Skip to main content

Hoi, ik heb momenteel nog een kabel dwars door mijn woonkamer lopen van de meterkast naar de tv ontvanger. Dit wil ik niet meer. Nu lees ik verschillende opties en ik zie door de bomen t bos niet meer (vrouw?). Wat is jullie advies: chromecast, digitenne of verbindingsset (in de meterkast heb ik geen vrij stopcontact meer). Groetjes Loes

Het allerbeste is een netwerkkabel. Heb je niet nog een oude telefoonkabel of coax kabel die door een elektriciteitsbuis van de meterkast naar jouw woonkamer loopt?

Zo ja, vervang die dan door een netwerkkabel.

Zo nee, kies voor het één na beste alternatief en dat is mijns inziens een "draadloze" verbindingsset. Je hebt in de meterkast neem ik aan wel een wandcontactdoos. Dasr kan je dan een adapter in plaatsen en de stekker die in het die wandcontactdoos zat steek je vervolgens weer in de adapter.


Welkom op het forum.

Heeft u een KPN IPTV decoder? 

Het mooiste is als u de coax kabel door een UTP kabel kan vervangen.

Anders is de draadloze verbinding set een oplossing. Zie hier, u kunt ze bij KPN kopen (zie hier). 

Vaste kabels is altijd het beste. 


Hallo @Loes2407 

Ik woon in een 3 kamerflat. Voorheen was ik bij Ziggo. Dus toen waren de Coaxkabels in gebruik. 
Vanaf de woonkamer had ik toen een extra lange Coaxkabel lopen naar de slaapkamer voor de 2e TV. 
Mijn vader heeft toen een paar gaatjes geboord om die kabel door een aantal muren heen naar de 2e TV te brengen. Ideaal. Langs de muren, achter bed langs enz. Niks meer dwars door je huis. 
Toen ik naar KPN overging had ik de keuze tussen een verbindingsset óf een netwerkkabel van 25m door diezelfde gaten heen voeren. Het is de netwerkkabel geworden. Een extra hoge kwaliteit kabel bleek ook veel goedkoper en stabieler dan een verbindingsset. Nooit spijt gehad. 
Chromecast en streamen vanaf de iTV app kan, maar ik meen dat je dan niet toegang hebt tot alle functies van KPN TV zoals via een kastje. 
Digitenne, daar weet ik helaas niet zoveel van. 
Mijn advies zou zijn, als het mogelijk is, de netwerkkabel en een route zoeken hiervoor. En zn gaatje (laten) boren hier en daar. Succes!

 


Het allerbeste is een netwerkkabel. Heb je niet nog een oude telefoonkabel of coax kabel die door een elektriciteitsbuis van de meterkast naar jouw woonkamer loopt?

Zo ja, vervang die dan door een netwerkkabel.

Zo nee, kies voor het één na beste alternatief en dat is mijns inziens een "draadloze" verbindingsset. Je hebt in de meterkast neem ik aan wel een wandcontactdoos. Dasr kan je dan een adapter in plaatsen en de stekker die in het die wandcontactdoos zat steek je vervolgens weer in de adapter.

Ik heb idd een kastje zitten waar voorheen de kabel naartoe ging. Is dat beetje makkelijk te doen, zo’n kabel trekken/vervangen? Dan ga ik dat eerst proberen.


Welkom op het forum.

Heeft u een KPN IPTV decoder? 

Het mooiste is als u de coax kabel door een UTP kabel kan vervangen.

Anders is de draadloze verbinding set een oplossing. Zie hier, u kunt ze bij KPN kopen (zie hier). 

Vaste kabels is altijd het beste. 

Nee volgens mij niet! Ik had Telfort en dat is overgegaan op KPN. Ik weet niet of de tv ontvanger dezelfde is.


Een coax kabel vervangen kan best lastig zijn omdat die behoorlijk vast kunnen zitten in zo'n buis. Voor dat je netwerkkabel gast kopen, kijk eerst eens of je die coax kabel en stukje door kunt trekken.


@Loes2407 

Nog een kleine aanvulling, die netwerk kabel gaat bij mij niet door een buis of iets dergelijks.
Hij ligt dus los, langs muren, achter kasten langs, door 2 gaten in een inloopkast, enz enz, zo de slaapkamer in. Ik ben alleen en van vrouwelijk geslacht. Het koste mij zelfs geen enkele moeite 😉🤣