Skip to main content

Ik.heb een probleem met mijn chromecast als ik programma terugkijk via mijn itv app, een programma eerder die avond of andere dag. .na een tijd stopt het programma. En staat er weer Klaar om te casten. Zet hem weer opnieuw aan maar dan begint hij weer bij het begin. Hoe kan dit en wat gaat er fout . Bij live tv gebeurt het volgens mij niet.

 

 

Welkom op het forum, M.Hen! Sorry voor de late reactie, het is nogal druk op het moment. Ik heb hier niet direct een verklaring voor. Kun je wel het hele programma terugkijken via de app zelf?


Ik heb geen idee dat heb ik  nooit gedaan.


 Kun je wel het hele programma terugkijken via de app zelf?

 

Zou je dat eens willen proberen, dan? Als het dan namelijk ook niet goed gaat, dan zit de kern van het probleem hem ergens in de app. Als het dan wel goed gaat, dan zit het hem in de Chromecast zelf of de verbinding die de Chromecast heeft. Wat je sowieso wel even kunt proberen is de iTV app verwijderen en opnieuw installeren. Herstart je mobiele apparaat dan even na het verwijderen.


Dank je wel .dat ga ik proberen.ben benieuwd. 

Groetjes Monique 

 


Het rare is alleen dat het bijna altijd. Mry terugkijken is niet live. Ga het gelijk proberen 


Welke Experiabox heeft u? Heeft u versterkers?  Andere accespoints? Of router?


Wij hebben de V10 en boven een wifiversterker we gebruiken de chromecast nl.op de slaapkamer


Die Wifiversterker zou wel eens van invloed kunnen zijn. Welk model is het (wit+vierkant, zwart+vierkant, wit+rond)?

 

En heb je kunnen testen of het terugkijken van het hele programma wel lukt via de app zelf?

 


Ik.heb een Asus wifi versterker. Ik heb een programma teruggekeken via mijn

telefoon maar dat bleef gewoon door gaan en stopte niet.


Dank voor je reactie en de foto's, M.Hen. Het feit dat het terugkijken via de telefoon zelf wel netjes doorloopt geeft aan dat de app zelf het probleem niet is. We moeten de oorzaak dan toch ergens in de verbinding zoeken. Om te kunnen casten moet zowel je telefoon als de Chromecast op hetzelfde wifinetwerk zitten. Wat ik vermoed is dat je telefoon af en toe van netwerk wisselt en dan (kort) niet meer op dezelfde zit als de Chromecast. Dat is helaas niet iets waar wij iets aan kunnen doen. 


Goedemorgen. Bedankt, welk net werk zit hij dan? Bij de buren ofzo? Zover ik weet is in mijn omgeving alles beveiligd. Ik heb nu een paar dagen de wifi versterker eruit gehaald. Ik heb nog niet veel tv gekeken boven.maar ik ga dat ook even testen.Groetjes Monique 


Niet van de buren, maar meer verschillende frequenties in je eigen netwerken. Wifi kan namelijk op 2,4 Ghz en op 5 Ghz. Waarbij de 2,4 wat langzamer is maar een groter bereik heeft, en de 5 sneller is, maar minder ver kan.

De meeste routers en access points die wifi uitzenden gebruiken ook beiden. Wat ze dan, als standaardinstelling, doen is dat voor beide frequenties dezelfde netwerknaam en wachtwoord wordt gebruikt. Dit maakt het makkelijker voor je apparaten om te switchen tussen de frequenties naar gelang welk signaal het sterkst is. Maar ja, als dat dan gebeurt tijdens het casten, dan kan dit de boel onderbreken.

Heb je kunnen testen of het zonder wifi versterker beter gaat?


Oke .ik snap het .

Ja ik heb het getest .ik dacht dit is de oplossing .totdat hij weer stopte haha. 


Ik heb geen versterker, maar bij mij stopt het casten ook na ongeveer een uur. Niet bij tv kijken,  alleen bij terugkijken 


Ja precies bij mij precies hetzelfde. De versterker erin of eruit maakt ook geen verschil .idd bij terugkijken