Skip to main content

Even een vraagje, ik heb problemen met de KPN iTV app als ik deze koppelt met mijn chroomcast .

na ongeveer een kwartier valt de verbinding weg en moet ik deze opnieuw koppelen met de chroomcast .

dit probleem blijft zich constant herhalen,terwijl dat bij andere apps niet het geval is.

@TonvH Bedankt voor je reactie en welkom op ons Forum! Wat gek dat je dit alleen ervaart de de KPN iTV app en niet met andere applicaties. Als de verbinding wegvalt heb je dan nog wel verbinding met internet? Had je de app al een verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?


Dank voor uw bericht.

Het blijkt om alle apps te gaan. Sinds ik verleden week ben ik over gestapt naar KPN en daarna  is dit probleem gekomen.

alles geprobeerd alles opnieuw opgestart, maar geen succes.


@TonvH Hmm.. dus eigenlijk houdt de Chromecast de verbinding niet vast en moet je hem steeds opnieuw koppelen in de Google Home app? 
Staat de 5GHz aan op het modem? Dit kan vaak ook een probleem zijn bij het vasthouden van de verbinding. Dit kun je checken en eventueel aanzetten in de webinterface van het modem. 

 


Kunt u hier aan zien of dit dan goed staat?


 


@TonvH Het staat helemaal goed, dus aan de verbinding kan het niet liggen. Wat ik me nog afvraag, als het casten stopt kan je dan meteen weer op het cast symbool drukken of moet je de chromecast weer helemaal koppelen via de Google Home app. 


Ik moet de chromecast weer helemaal koppelen via de Google Home app


@TonvH Wederom bedankt voor je reactie.  Omdat er vrijwel niets mankeert aan de internet verbinding, moest ik de oplossing toch ergens anders zoeken. Wat me opvalt is dat je zeker niet de enige bent met dit probleem. Ik heb een aantal tips voor je verzameld, wellicht kun je hiermee uit de voeten. 

Tip 1) HDMI modus voor 50Hz gebruiken: Dit doe je als volgt.

  1. Open de Google Home App > Instellingen > Kies je Chromecast (bijv. Slaapkamer) > rechtsbovenin (weer) instellingen > apparaat informatie > Dislpay > zet ‘HDMI Modus voor 50Hz gebruiken’ aan 

Tip 2) Chromecast terugzetten naar fabrieksinstellingen vervolgens opnieuw koppelen. 

  1. Open de Google Home App > selecteer je Chromecast > rechtsbovenin instellingen (3 puntjes) > Kies ‘terugzetten op fabrieksinstellingen’ > druk op de blauwe knop (onderin).

Koppelen van een apparaat doe je als volgt: 

  1. Open de Google Home-app en kies de optie ‘toevoegen’.
  2. Kies ‘apparaat instellen’ en druk vervolgens op ‘nieuwe apparaten in huis instellen’.
  3. Selecteer in welk huis je de Chromecast gaat gebruiken.
  4. Klik op de Chromecast die gevonden wordt binnen het netwerk.
  5. Zorg dat de code die op tv verschijnt overeenkomt met die op je smartphone.
  6. Selecteer dan het gewenste wifi-netwerk en vul je wachtwoord in.
  7. Begin met streamen.

Ik ben benieuwd of vooral de eerste tip het probleem oplost. Laat je het even weten?


Dank je wel voor de tips, maar deze acties heb ik al eerder ondernomen.  Helaas was en is dit zonder succes. Het blijft wegvallen.


@TonvH Excuses voor de late reactie,  je bent er tussendoor geglipt. Wat ik je zou aanraden met de Chromecast is deze helemaal te resetten en opnieuw te koppelen aan je huishouden. Toevallig kampte in van de week met hetzelfde probleem, deze actie heeft het voor mij opgelost. Om de Chromecast te resetten druk je ongeveer 15 seconden op het (enige) knopje tot het beeld zwart wordt. Je ziet dat de Chromecast na opstarten weer terug is gezet naar de fabrieksinstellingen. Hierna kan je hem weer opspeuren met je Google Home App. Ik ben benieuwd of dit een uitkomst voor je biedt. 


Dank voor je bericht.

ook dit heb ik al een keer gedaan en zonder resultaat.


@TonvH Jammer dat er nog geen oplossing gevonden is voor dit probleem. Als je de Chromecast met een ander netwerk verbindt (en dus ook je telefoon), speelt het probleem dan ook, of niet? Dit zou je kunnen testen door een hotspot aan te maken met een ander toestel. 

Hoe is de kwaliteit van de wifi bij jou thuis? Kan het zijn dat de telefoon waarmee je de Chromecast verbindt overschakelt naar 4G? Je hoeft maar een paar seconde geen wifi-verbinding te hebben en de Chromecast wordt er uit gegooid. In dit geval zou je kunnen proberen de 4G uit te zetten zodra je de Chromecast wilt gebruikten. 

 


Het probleem is opgelost.

ik had de voeding van de Chromecast via de USB poort van het KPN tv kastje.

nu blijkt dat het tv kastje een fractie van een seconde uitvalt met als gevolg wegvallen van de verbinding.

de voeding komt nu van een andere stroombron en het probleem is opgelost.

Bedankt voor het mee denken.


@TonvH Oh joh, ik had helemaal verwacht dat één het tv-kastje een fractie van een sec. uitvalt en twee dat je de Chromcast van stroom voorzag via de ontvanger. Goede tip, dit is voortaan het navragen waard. Zo leren we allemaal iedere dag ietsje meer. Bedankt voor de terugkoppeling, fijn dat het nu is opgelost. Als we in de toekomst nog iets voor je kunnen betekenen, dan weet je ons te vinden!:relaxed:


Had ook problemen met het wegvallen Chromecast en na -stekker er uit - fabrieksinstelling - etc etc  nog steeds na verloop van tijd geen verbinding meer.

Na het verwijderen van de GoogleHome app…………   al 3 uur lang continue probleemloos ! 

Misschien had ik in de App een verkeerde instelling ?

 


Reageer