Skip to main content
Hi, iemand anders ervaring met het vastlopen van de chromecast wanneer je via de app opnames kijkt? Vastlopen in de zin van het het lijkt alsof hij steeds laadt. Maar helemaal niks meer doet daarna. Soms sowieso, andere keren nadat ik iets vooruit/terug gespoeld heb of pauze gedrukt heb.



Vaak lijkt het beeld op die momenten ook ineens slechter/waziger.



Sinds de updates dat je 5 min in de opname automatisch start lijkt het erger. Begon September leek het na die update 1 à 2 weken goed te gaan. Maar na een update toen is het nu onmogelijk om te kijken.



Andere apps etc werken gewoon, ook het "live" kijken werkt.
Hoi @Eenen2001 . Welkom op het forum.

Het zou kunnen dat dit met de wifi verbinding te maken heeft. Maar dat is voor mij ook speculeren. Heb je via de app zelf ook wel eens dat het niet wil laden?

Wat voor experiabox heb je trouwens?
Hi! Toevallig had ik gisteren ineens hetzelfde met alleen de app. Normaal kijk ik altijd via chromecast (ultra).

Maar nadat ik de opname afsloot en opnieuw startte deed hij het gewoon weer.



Ik heb al een tijdje contact gehad met een kpn medewerker via messenger. We hebben vanalles geprobeerd. Het lijkt niet aan de wifi te liggen aangezien ik op die momenten vaak wel terug kan naar het "live" kijken. En andere apps zoals whatsapp, hayday, insta etc wel gewoon werken. En die hebben allemaal wifi nodig.

Het lijkt een soort bug in de app die ervoor zorgt dat de opname en chromecast vastloopt. Want op die momenten doet de chromecast raar. En heb het probleem alleen tijdens/na/met afspelen van de kpn app met opnames.



Heb het nog nooit gehad met bijv netflix, youtube en videoland. Behalve als ik deze op probeer te starten nadat kpn vastloopt (om dus iets anders te kijken).



Experiabox zou ik moeten navragen aan mijn vader!
Heb je ook de mogelijkheid om met een andere apparaat ( telefoon of tablet ) te testen? Nu zijn er een heleboel variabelen en kunnen we je telefoon nog niet uitsluiten.

Als het ook hapert via een andere toestel dan kunnen we meer in de richting van de chromecast/verbinding/app gaan denken.

Mocht je dit al geprobeerd hebben en ik heb er overheen gelezen, excuus.
Ik heb een huawei p10Plus. Met de telefoon van mijn vader (Iphone XS) was hetzelfde probleem. Het is gek, want in de kamer naast die van mij (waar de chromecast ook is) staat ook nog een wifiversterker van jullie. We hebben regelmatig dat wifi er even mee ophoud, maar dat lijkt geen rol te spelen op de momenten dat hij vastloopt.

Ik heb nog niet kunnen vragen over de experiabox. Weet niet welke soorten er allemaal zijn?
De nieuwere chromecast kan zowel op 2,4 als 5Ghz verbinding maken. 5Ghz is supersnel maar wel heel erg gevoelig voor obstakels. Een dikke muur is vaak al voldoende om voor storing te zorgen. Dit zou misschien een verklaring kunnen zijn.

Is die wifi versterker zwart? Kun je tevens je profiel aanvullen. Dan kan ik wel meten welk type experiabox er bij jullie staat.
Alle gegevens staan op mijn vader zijn naam, ik heb mijn gegevens en wat ik weet ingevuld. Ik weet niet of dit genoeg is en of er dingen zijn die anders of nog nodig zijn. De wifiversterker is wit. Ik weet niet of dit een nieuwere chromecast is. Heb hem inmiddels een klein jaar. Heel dik zijn de muren niet, maar zou dan misschien een verklaring kunnen zijn. Al is het gek dat ik bij andere apps niet deze problemen heb. Als de wifi kort wegvalt op mijn telefoon blijft hij bij netflix en videoland doorspelen en herstelt hij zich daarna wanneer de wifi terug is. (Is echt aan uit, irritant maarheft weinig invloed.) Ik zie dan dat mn telefoon overschakelt, maar ik heb er steeds naar gekeken wanneer het fout ging met de kpn app en dan is de wifi van mn telefoon wel gewoon aan. Dus dan zou het indd de verbinding van de chromecast moeten zijn. Of gewoon een bug in de app. Want ik heb ook tijden in het begin gehad dat ik wel gewoon kon kijken.
Het is geen algemene bug. En het feit dat het bij jullie op meerdere apparaten gebeurt doet mij toch vermoeden dat het iets met de wifi of de chromecast te maken heeft.

Ik sluit niks uit hoor, maar voorlopig wijst het meer in die hoek. Er zijn een aantal mogelijkheden.Ik denk dat het makkelijkste testje zou zijn:

Die witte versterker is bekabeld aangesloten, neem ik aan? Als je dit (tijdelijk) in dezelfde ruimte kunt neerzetten en vervolgens testen of het signaal stabiel blijft. Dan heb je een beter beeld van de situatie. Stel dat dit niks veranderd is het nog het proberen waard om de chromecast met 2,4 ipv 5Ghz te verbinden. ( mocht ie inderdaad nu met 5Ghz) verbonden zijn.

Je kunt in de wifi versterker de beide netwerken een aparte naam geven. Dus bijvoorbeeld: wifi2,4 en wifi5 . Daarna kan je waarschijnlijk op de chromecast kiezen welke van de twee je wilt gaan gebruiken. Als het probleem op 2,4 wegblijft heb je een goede indicatie dat het daarmee te maken heeft.
Thanks, ik zal eens kijken of het apparaat naar mijn kamer kan.

Hoe zie ik of hij op 2,4 of op 5 werkt. Zou ik dat in de google home app moeten zien? Want daar kan ik niks over vinden.



*Edit: zie het nu staat waar bij de instellingen op mijn telefoon van de wifi. Dat is inderdaad 5ghz. Moet ik dat op de wifikast/experiabox veranderen?
Je kunt in de zogenaamde webinterface van die wifi versterker de 2,4 en de 5ghz beide anders benoemen. Zo ontstaan er dus 2 verschillende netwerken waarmee je verbinding kunt maken. Als je mogelijkheid hebt zou ik even die wifi versterker met een kabeltje aansluiten op een laptop of pc. Vermoedelijk kom je er dan in door 192.168.2.149 te tiepen.

Laat je weten of dit lukt? ( je kunt ook draadloos dit ip adres proberen).

Hoi Erwin,

Uhh even een stapje terug... Want ik kan nergens de mogelijkheid vinden om de wifi te veranderen naar 2,4.

Los van de chromecast, ik weet namelijk dat ik daar kan uitloggen op de wifi en kan verbinden met welk netwerk ik op dat moment ook maar tot mijn beschikking heb.

 

Maar ik snap niet hoe en waar ik die 5 ghz naar 2,4 kan krijgen. 

Het enige waar ik 5ghz zie staan is bij "frequentie" in de instellingen van mijn telefoon. Maar daar kan ik niks veranderen of moet ik uitloggen op dat wifinetwerk?

Ik heb op dit moment geen pc of laptop.

 

De verterker heeft verder geen apart wifinetwerk/naam namelijk. Vroeger hadden we zo'n zwarte, die had dat wel. Maar hier hebben we nu gewoon 1 netwerk.

 

Gisteren kon ik trouwens wel zonder problemen kijken. Voor het eerst in lange tijd.

Ik heb in de kast trouwens naar de experiabox gekeken, daar stond geloof ik v8. Klopt dat dan?


Die 2,4 en 5 ‘uit elkaar halen’ gaat je alleen lukken door in het apparaat in te loggen. zodra je ingelogd bent zie je dan wel de optie staan om een apart 2,4 en een apart 5ghz wifi netwerk aan te maken. Dan wijst het zich vanzelf. 

Ik vermoed dat dit draadloos via een telefoon kan maar dat lijkt me heel bewerkelijk en onoverzichtelijk.Je kunt de versterker ook meenemen naar iemand die een pc/laptop heeft en vervolgens proberen in te loggen via bovenstaande stappen. (even een netwerkkabeltje ertussen) Als je hem daarna loskoppelt zullen die instellingen bewaard blijven.Fijn dat het nu in ieder geval goed werkt maar het is natuurlijk de vraag hoe lang. 


Hmm oké, ik moet dus bij de versterker zien in te loggen als ik het goed begrijp. Zie nergens een optie daarvoor via de telefoon.

Mijn vader heeft een laptop maar duur nog even een weekje voordat hij tijd heeft. Ik ga daar even achteraan en kom later nog wel terug of het wel/niet gelukt is! Bedankt!


Succes, @Eenen2001 ! 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Zo niet, laat het weten!