Skip to main content

Bij mij werkt het ook niet. Zie veel reacties van een maand geleden. Er zou sinds eind november een oplossing zijn? Ik heb de chromecast 2.

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Raul B! De Chromecast storing van een poosje terug, is al opgelost. Waar loop je precies tegenaan? 


Hoi Lisa,

 

Ik las inderdaad ook dat het opgelost zou moeten zijn.

Bij mij opent de chromecast en de app zich gewoon, maar met laden blijft hij steeds hangen.

Eigenlijk hetzelfde wat de klachten van anderen voorheen waren.


@Raul B Je ziet dus wel het KPN logo in beeld verschijnen, maar het starten van een programma of opname lukt niet? 
Kun je andere apps wel casten? Bijvoorbeeld Videoland, Netflix, YouTube? 


@Lisa: ja en ja…..


Duidelijke @Raul B! Kun je de KPN iTV App eens opnieuw installeren en eventueel testen of je via een ander apparaat (bijv. laptop) wel kunt casten?

EDIT: Ik heb een mail gestuurd naar de techniek om te vragen of zij tips en tricks hebben om dit opgelost te krijgen. Zodra ik meer weet, laat ik het hier an je weten:blush:


@Lisa: fijn dat je zo mee denkt!

Ik heb de app al een keer opnieuw geïnstalleerd en dat leverde niks op.

Ook via mijn laptop lukt het casten niet.


Oké! Jammer natuurlijk dat het nog niet is opgelost.
Mijn collega's zeggen dat het gewoon moet werken en weten dus niet wat de specifieke oorzaak kan zijn. Is het mogelijk om de Chromecast helemaal opnieuw te (resetten en te) koppelen? 
 


Bedankt Lisa voor je reactie.

Het blijft vreemd omdat andere apps wel gewoon werken.

Ik zal de chromecast nogmaals resetten.

Groet, Raul


Ja, dat is inderdaad vreemd @Raul B. Zojuist zelf nog even getest. Het werkt prima. Ik hoop dat de reset wonderen verricht. :fingers_crossed:


Met wat voor een apparaat probeer je te casten? (Merk en type)

Welke Experia Box heb je?


Ik probeer te casten met de chromecast 2.

Met de KPN iTV app.


Maar wat is het merk en type van het apparaat waarmee je probeert te casten?

En welke Experia Box heb je?


ik snap niet wat je bedoelt

ik probeer via mijn telefoon (samsung galaxy S10e) of via mijn laptop te casten (via Home, kan dat??)

ik heb geen Experia Box……...


Dus je probeert te casten met o.a. een Samsung Galaxy S10e.

Als je geen Experia Box hebt, wat is dan het merk en type van jouw modem/router?


we hebben daar internet van KPN

en digitenne

is in ons vakantiehuisje

wifi is daar niet supersterk, maar andere apps als Netflix en NOS of YouTube casten wel zonder problemen


En dat Internet van KPN wordt dat via het wifi netwerk van het vakantiepark geleverd of heeft jouw vakantiehuisje een eigen aansluting met het netwerk van KPN?

Zie jij in de iTV app überhaupt de Chromecast staan?

Zo ja, wat gebeurt er precies als je gaat casten?


het is geen vakantiepark; wij tappen het internet af van de buren via een eigen modem

ja, ik zie de iTV app zeker staan

hij opent het programma ook en begint te laden, maar blijft dan hangen

voorheen zaten we bij telfort en met de iTV app van telfort hadden we deze problemen niet!


het is geen vakantiepark; wij tappen het internet af van de buren via een eigen modem

Wat is dan het merk en type van dat modem?

 

ja, ik zie de iTV app zeker staan

hij opent het programma ook en begint te laden, maar blijft dan hangen

Bedoel je dat je in de iTV app de Chromecast ziet staan en als je daarmee verbindt dat de iTV app zichtbaar wordt op.de televisie en dat die op de televisie blijft hangen?

Is er dan een groen cirkeltje dat blijft ronddraaien of stopt hij helemaal? 


ja klopt

weet niet zeker of het groen cirkeltje is

ik dacht een zwart cirkeltje dat ik zie ronddraaien

zijn er nu niet, dus kan het niet checken


we hebben daar internet van KPN

en digitenne

Je moet wel interactieve tv hebben, anders kan je geen gebruik maken van de itv app op de mobiel. Heeft u interactieve tv? Digitenne Is dat dus niet.


weet niet zeker of het groen cirkeltje is

ik dacht een zwart cirkeltje dat ik zie ronddraaien

Zwart zal het niet zijn want de achtergrond is ook al zwart. Maar dat maakt ook niet zoveel uit, er draait een cirkeltje rond.

Nu weet ik helaas nog niet van welk merk en type dat modem is maar omdat je er nu niet bent is dat waarschijnlijk lastig te achterhalen.

Als je op de telefoon eerst een uitzending gaat bekijken en daarna pas gaat casten, krijg je dan hetzelfde resultaat?


ja, dat hebben we op ons thuis adres (niet in het vakantiehuisje)

ik kan via mijn telefoon ook gewoon de KPN iTV app bekijken in ons vakantiehuisje

hij streamt hem alleen niet naar de tv met de chromecast


ja, dat heb ik ook al geprobeerd; dan blijft hij ook hangen….


U maakt toch geen gebruik van een gastennetwerk? 


nee, eigen netwerk!