Skip to main content

Ik kijk vrij veel naar CNN. Nu al wekenlang hapert deze zender regelmatig enkele keren per uur: beeld valt helemaal weg of wordt blokkerig en geluid valt weg (soms enkele seconden). Dat is enorm irritant. Kan iemand van KPN daar eens iets aan doen? Verbindingen zijn prima, daar ligt het niet aan. Dit gebeurde eerder ook nog wel bij de BBC, andere zenders zijn op een uitzondering na storingsvrij.

Terzijde: alles wat gedaan zou kunnen worden (reset ontvanger, controleren verbindingen, totaan het resetten van het glasvezelkastje) heb ik al gedaan.


@KooiInc, ik kijk ook veel CNN, en dit probleem speelt al veel langer dan een paar weken, het beeld wordt eventjes een soort fotonegatief, een á twee keer per uur.

Nu vind het zelf niet zo erg, want het beeld is na een seconde weer goed, dus ach...maar je hebt gelijk, het hoort niet zo, dus misschien dat er eens naar gekeken kan worden.

Het speelt behalve op de ontvanger ook op de app, als bijvoorbeeld via Chromecast kijkt.


Ik zie het bij mij ook met de Arris VIP 2952. Het treedt enkel op bij CNN wat wat mij betreft een aanwijzing is dat het niet bij de eindgebruikers ligt maar ergens upstream.


Klopt, deze specifieke storing zie je alleen bij CNN.


@KooiInc, ik kijk ook veel CNN, en dit probleem speelt al veel langer dan een paar weken, het beeld wordt eventjes een soort fotonegatief, een á twee keer per uur.

Nu vind het zelf niet zo erg, want het beeld is na een seconde weer goed, dus ach...maar je hebt gelijk, het hoort niet zo, dus misschien dat er eens naar gekeken kan worden.

Het speelt behalve op de ontvanger ook op de app, als bijvoorbeeld via Chromecast kijkt.

 

Klopt, het speelt al langer (en eerder ook bij zenders als BBC en Discovery). Maar het is de laatste tijd frequenter naar mijn idee.


Het varieert inderdaad...heb ook het idee dat het nu weer meer gebeurt...vanmorgen ook al weer twee keer gezien.


Hoi allen, 

Ik was hier zo niet van op de hoogte. Kon er zo ook niet veel over vinden, maar lijkt in de aanvoer vanuit CNN te zitten aangezien het via alle mogelijkheden om de zender te kijken speelt. 

Ik heb het doorgeven aan de collega's die hier over gaan. Hopelijk kan CNN er wat aan doen. 


Hoi allen, 

Ik was hier zo niet van op de hoogte. Kon er zo ook niet veel over vinden, maar lijkt in de aanvoer vanuit CNN te zitten aangezien het via alle mogelijkheden om de zender te kijken speelt. 

Ik heb het doorgeven aan de collega's die hier over gaan. Hopelijk kan CNN er wat aan doen. 

Ja, moet zeggen dat ik het laatste dagen ook helemaal niet gezien heb, terwijl ik wel regelmatig kijk. Het is ook maar een klein storinkje hoor.


Het is momenteel weer wat minder, vaak enkele seconden na het naar de zender schakelen.


DAAR ben ik ‘t helemaal niet mee eens ; het gebeurt vaak en de haperingen zijn vaak wel zo lang dat er enkele woorden uitvallen waardoor de samenhang wegvalt.


O ja, @ottovr? 

Welke ontvanger gebruikt u? Ik heb het idee dat het op alle platformen speelt, ook op bijvoorbeeld Chromecast. Maar misschien is het bij het ene platform erger dan bij het andere...heb het de laatste 2 dagen niet gezien, maar dat kan zo weer veranderen natuurlijk.


Hoi allen, 

Ik was hier zo niet van op de hoogte. Kon er zo ook niet veel over vinden, maar lijkt in de aanvoer vanuit CNN te zitten aangezien het via alle mogelijkheden om de zender te kijken speelt. 

Ik heb het doorgeven aan de collega's die hier over gaan. Hopelijk kan CNN er wat aan doen. 

 

Ik heb zojuist even geteld: gedurende 45 minuten 'Amanpour' waren er 12 verstoringen, 11 x voornamelijk beeld, 1 x alleen geluid.


O ja, @ottovr? 

Welke ontvanger gebruikt u? Ik heb het idee dat het op alle platformen speelt, ook op bijvoorbeeld Chromecast. Maar misschien is het bij het ene platform erger dan bij het andere...heb het de laatste 2 dagen niet gezien, maar dat kan zo weer veranderen natuurlijk.

TV Philips 46PFL8008K via HTML1/XS4ALL, om de paar minuten een storing van een seconde of 3, 4. 


Hoi allen, 

Ik was hier zo niet van op de hoogte. Kon er zo ook niet veel over vinden, maar lijkt in de aanvoer vanuit CNN te zitten aangezien het via alle mogelijkheden om de zender te kijken speelt. 

Ik heb het doorgeven aan de collega's die hier over gaan. Hopelijk kan CNN er wat aan doen. 

 

Ik heb zojuist even geteld: gedurende 45 minuten 'Amanpour' waren er 12 verstoringen, 11 x voornamelijk beeld, 1 x alleen geluid.

Dan heb je nog geluk; ik kan wel aan ‘t tellen blijven. Graag verneem ik hoe ik CNN hiervan op de hoogte kan stellen


Hoi allen, 

Ik was hier zo niet van op de hoogte. Kon er zo ook niet veel over vinden, maar lijkt in de aanvoer vanuit CNN te zitten aangezien het via alle mogelijkheden om de zender te kijken speelt. 

Ik heb het doorgeven aan de collega's die hier over gaan. Hopelijk kan CNN er wat aan doen. 

 

Ik heb zojuist even geteld: gedurende 45 minuten 'Amanpour' waren er 12 verstoringen, 11 x voornamelijk beeld, 1 x alleen geluid.

Dan heb je nog geluk; ik kan wel aan ‘t tellen blijven. Graag verneem ik hoe ik CNN hiervan op de hoogte kan stellen

Aanvulling: ik vond intussen deze link: https://www.contactcustomerservicenow.com/contact-cnn-customer-service/


O ja, @ottovr? 

Welke ontvanger gebruikt u? Ik heb het idee dat het op alle platformen speelt, ook op bijvoorbeeld Chromecast. Maar misschien is het bij het ene platform erger dan bij het andere...heb het de laatste 2 dagen niet gezien, maar dat kan zo weer veranderen natuurlijk.

TV Philips 46PFL8008K via HTML1/XS4ALL, om de paar minuten een storing van een seconde of 3, 4. 

Ik kijk via +Box, u via de app op de Philips?

Ik zie geen enkele storing bij CNN vanavond.


Mijn collega gaf aan navraag te doen hoe het zit. Ik heb daar nog geen terugkoppeling van ontvangen. 


Heel goed, @Bart_Z! Wat is het toch vreemd dat de ene abonnee enorm veel storingen ervaart (die melding over CNN van gisteravond verbaast mij nogal) en de andere abonnee (bijna) niks.

Ben benieuwd.


Ja dat is ook zeer bijzonder, dan zou je toch zeggen als het in de aanvoer zit dat iedereen hetzelfde zou moeten ervaren. 


Ja, @Bart_Z, ik vraag mij dan ook af of @ottovr dan via de app op zijn tv kijkt, want ik dus via de +Box, misschien dat er op zijn tv iets niet goed zit. Maar daar is nog niet op geantwoord.


Ja, @Bart_Z, ik vraag mij dan ook af of @ottovr dan via de app op zijn tv kijkt, want ik dus via de +Box, misschien dat er op zijn tv iets niet goed zit. Maar daar is nog niet op geantwoord.

Ik heb zojuist een tijdje (ongeveer 20 minuten) CNN op mijn pc via de kpn tv-app gekeken. Storingsvrij. 

Mijn TV is aangesloten via Arris VIP 5202. Ik heb 2 tv's aangesloten op 2 van die kastjes. Ik vermoed ondanks het antwoord van @Bart_Z dat het toch echt daaraan ligt. Het is ook niet altijd CNN, en soms gebeurt het bij een aantal zender op het moment van zenderwisseling (kan dan best lang duren).


Aanvullend: gisteren de kpn tv app op mijn televietoestel geïnstalleerd en ook daar is de ontvangst van CNN (en andere zenders) storingsvrij. Het lijkt er dus sterk op dat het signaal via de Arris-ontvanger niet goed wordt doorgegeven.


In dat geval wil ik aanraden de ontvanger een reset te geven. Is het daarna wel goed? Zo niet, hoe is de ontvanger aangesloten? Met een kabel of draadloze verbindingsset? 


OK, @KooiInc, ja, dat verklaart dan ook dat ik er geen last van heb, want ik gebruik niet de Arris, maar de +Box.


In dat geval wil ik aanraden de ontvanger een reset te geven. Is het daarna wel goed? Zo niet, hoe is de ontvanger aangesloten? Met een kabel of draadloze verbindingsset? 

Gedaan, geen noemenswaardige verbetering. De ontvanger is aangesloten met een netwerkkabel (CAT6). Eerder ook al eens een reset van de kpn-box en zelfs het binnenkomende glasvezelkastje gedaan.


Reageer