Skip to main content

Volgende week komt er een monteur voor het aansluiten van glasvezel. Maar wij hebben nog een coax aansluiten. Wordt deze door de monteur veranderd in een netwerk kabel? Vooral in deze tijd van corona. 

Hallo @Wissie ,

een KPN-monteur gaat niet aan de infrastructuur van een coax-leverancier rommelen, dat mag niet, net zo min als dat een coax-leverancier aan de infrastructuur van KPN mag rommelen.

Je kunt wel aan de monteur vragen om wat dingen te doen zoals jij dat graag wilt en als dat technisch mogelijk is en je houdt de koffie voor de monteur bij de hand zal dat vast goed komen.

 


Hi Wissie, welkom op het forum. 

Hallo @Wissie ,

een KPN-monteur gaat niet aan de infrastructuur van een coax-leverancier rommelen, dat mag niet, net zo min als dat een coax-leverancier aan de infrastructuur van KPN mag rommelen.

Je kunt wel aan de monteur vragen om wat dingen te doen zoals jij dat graag wilt en als dat technisch mogelijk is en je houdt de koffie voor de monteur bij de hand zal dat vast goed komen.

 

Dit is juist. Zeker in deze tijden zal de monteur dit niet doen. Dan moet je overigens ook niet willen, zo behoud je de optie om in de toekomst terug te gaan naar een provider die via COAX levert. 

Die koffie zal hij vast en zeker waarderen. :wink:


Hoi @Wissie en @Alex_P 

Bij mij in huis heeft de KPN monteur via de coax kabel twee UTP kabels door de elektriciteitsleiding naar de gangkast getrokken.
Mijn modem hangt onzichtbaar in de huiskamer met alle overige KPN apparatuur voor internet en tv.

De coax kabel van Ziggo ligt netjes opgerold in de gangkast.
In mijn huis een prima oplossing die ook weer terug te draaien is, mocht dat nodig zijn.
In mijn geval gaat dat nooit meer gebeuren.
Of het moet zijn dat KPN er mee gaat ophouden.:grinning:


Een coax kabel die in je huis ligt van meterkast naar woonkamer bijvoorbeeld, die kan je gewoon vervangen door utp. En monteurs van KPN doen dat normaliter ook gewoon. 


Mee eens, alleen de coax kabel die van buiten na binnen komt, mag niets aan gebeuren.

Verder mag inderdaad alle coax kabels door UPT worden vervangen. 


Hoi @Wissie en @Alex_P 

Bij mij in huis heeft de KPN monteur via de coax kabel twee UTP kabels door de elektriciteitsleiding naar de gangkast getrokken.
Mijn modem hangt onzichtbaar in de huiskamer met alle overige KPN apparatuur voor internet en tv.

De coax kabel van Ziggo ligt netjes opgerold in de gangkast.
In mijn huis een prima oplossing die ook weer terug te draaien is, mocht dat nodig zijn.
In mijn geval gaat dat nooit meer gebeuren.
Of het moet zijn dat KPN er mee gaat ophouden.:grinning:

Kleine kanttekening: dit wordt gedaan waar mogelijk, dat bepaalt de monteur op locatie.