Skip to main content

Is er iemand die mij de code weet te vertellen om de nieuwe afstandsbediening te koppelen aan mijn xiaomi mi televisie? Ik heb op de lijst gekeken, maar zie hem er niet tussen staan en kan hem ook nergens anders vinden. Alvast bedankt!

Hi @Reiling.vermeer, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik begrijp dat je graag je nieuwe KPN afstandsbediening wil koppelen aan je televisie. Ik moet zeggen dat ik nog niet vaak van dit merk heb gehoord, en zoals je misschien ook ziet bij het overzicht van de de merken: hier staat hij niet tussen. De enige optie is dan om te proberen te koppelen met de snelcode 20 (voor overige merken). Dit gaat als volgt:

  • Druk 5 seconden op menu totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee keer knippert.
  • Voer de snelcode in
  • Het rode lampje knippert 2x en blijft dan branden
  • Richt de afstandsbediening op de tv en druk op de knop tv (linksboven) totdat de tv uitgaat. Dit kan 5 tot 40 seconden duren.
  • Zodra de tv uitgaat, laat de knop direct los! De code is dan gevonden en de tv wordt gekoppeld.
  • Test de afstandsbediening of alle knoppen (tv, volume, mute en source (vierkant met pijl)) werken


Werkt dit niet? Dan kan je deze afstandsbediening helaas niet aan jouw huidige televisie koppelen.


Hi @Reiling.vermeer, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik begrijp dat je graag je nieuwe KPN afstandsbediening wil koppelen aan je televisie. Ik moet zeggen dat ik nog niet vaak van dit merk heb gehoord, en zoals je misschien ook ziet bij het overzicht van de de merken: hier staat hij niet tussen. De enige optie is dan om te proberen te koppelen met de snelcode 20 (voor overige merken). Dit gaat als volgt:

  • Druk 5 seconden op menu totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee keer knippert.
  • Voer de snelcode in
  • Het rode lampje knippert 2x en blijft dan branden
  • Richt de afstandsbediening op de tv en druk op de knop tv (linksboven) totdat de tv uitgaat. Dit kan 5 tot 40 seconden duren.
  • Zodra de tv uitgaat, laat de knop direct los! De code is dan gevonden en de tv wordt gekoppeld.
  • Test de afstandsbediening of alle knoppen (tv, volume, mute en source (vierkant met pijl)) werken


Werkt dit niet? Dan kan je deze afstandsbediening helaas niet aan jouw huidige televisie koppelen.

Hi @Reiling.vermeer, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik begrijp dat je graag je nieuwe KPN afstandsbediening wil koppelen aan je televisie. Ik moet zeggen dat ik nog niet vaak van dit merk heb gehoord, en zoals je misschien ook ziet bij het overzicht van de de merken: hier staat hij niet tussen. De enige optie is dan om te proberen te koppelen met de snelcode 20 (voor overige merken). Dit gaat als volgt:

  • Druk 5 seconden op menu totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee keer knippert.
  • Voer de snelcode in
  • Het rode lampje knippert 2x en blijft dan branden
  • Richt de afstandsbediening op de tv en druk op de knop tv (linksboven) totdat de tv uitgaat. Dit kan 5 tot 40 seconden duren.
  • Zodra de tv uitgaat, laat de knop direct los! De code is dan gevonden en de tv wordt gekoppeld.
  • Test de afstandsbediening of alle knoppen (tv, volume, mute en source (vierkant met pijl)) werken


Werkt dit niet? Dan kan je deze afstandsbediening helaas niet aan jouw huidige televisie koppelen.


heb hier dezelfde tv, maar deze instructies kan ik op de afstandsbediening van de vip 5202 niet volgen? Ik kan op de menu knop drukken wat ik wil maar het lampje gaat niet knipperen.


Hoi @Dutchdeveloper, welkom op het forum!
Dit is per TV ontvanger en afstandsbediening wat verschillend. Op www.kpn.com/afstandsbediening kun je per afstandsbediening de stappen en cijfercombinaties vinden!


Hoi @Dutchdeveloper, welkom op het forum!
Dit is per TV ontvanger en afstandsbediening wat verschillend. Op www.kpn.com/afstandsbediening kun je per afstandsbediening de stappen en cijfercombinaties vinden!

Hoi Thomas,

 

klopt het dat er geen universele code is voor de vip5202 afstandsbediening? (Die met Bluetooth en zwarte achterkant)


Helaas niet, we hebben wel een enorme lijst met alle mogelijke combinaties maar daar staat Xiaomi helaas niet tussen. 
Deze lijst kun je hier vinden:

Staat jouw merk televisie er niet bij?
Ga dan naar de stappen voor een ander merk TV.

In principe zou één van die codes waarschijnlijk wel werken maar het kan nogal wat uitzoekwerk zijn om dit te vinden.


Heel erg handig: KPN. Niet dus.

Koop je een Xiaomi Telefoon en TV, zijn er nergens codes.

Bij de overige code "20” werkt alleen het kanaal veranderen. Aan en uit werkt niet.

Overstappen komt steeds dichter bij. Ben ondertussen wel een beetje klaar met alles bij KPN.


Misschien was het toch wel handig geweest om eerst eens uit te zoeken of die TV door de KPN ab bediend kan worden. Het kan toch niet zo zijn dat KPN als er weer een boot met chinese meuk aankomt, de ab's moet gaan aanpassen?


Help KPN,

 

KUNNEN JULLIE XIAOMI CODE VOOR DE KPN AFSTANDBEDIENING FIXXEN!!!!.

 

HEEL VEEL MENSEN W8 EROP.

 

DANK U!!


Voor zover ik kan nagaan is de Xiaomi een Smart-TV op basis van het Android-TV besturingssysteem. Dan zou zou je de KPN ITV app kunnen downloaden. Dan is tv kijken daarmee én de Xiaomi afstandsbediening mogelijk.

CC: @Kloosterboer .

Overigens neemt de afstandsbediening van kpn maar héél weinig functies over voor een tv: aan/uit, volume mute en bronkeuze. Voor al het overige zul je nog steeds de Xiaomi afstandsbediening moeten blijven gebruiken.


Recent glasvezel van KPN aangeschaft, dus ook de tv media-box ontvangen met ab.Zoals aangegeven de kpn-ab willen koppelen met de ab van de Xiaomi tv.Vol vertrouwen op zoek gegaan naar de code, om op jawel bladzijde 26 van het document met codes van tig televisies te constateren dat Xiaomi er niet bij staat.Ben uiterst benieuwd waarom dit is.Xiaomi is toch een van de grotere elektronica merken.

Graag een reactie van KPN.


Xiaomi is toch een van de grotere elektronica merken.

Maar toch niet voor televisies. Daar zijn ze een kleine markt. @Sook 

Van de 379 modellen televisies die Mediamarkt verkoopt zijn er maar 3 van Xiaomi. Waarvan alleen de 43 inch en de 55 inch 4k/uhd zijn. De 32 inch is niet eens full HD (helaas); Die is alleen HDready (1280x720).

Voor smartphones e.d. zijn ze wel groot. Ze verkopen op dat gebied meer dan Samsung. 

Het is niet kpn die bepaald welke tv's ondersteund worden, dat is de fabrikant van de afstandsbediening Tech 4 You. KPN kan daar wel een en ander aangegeven. De roep om de mogelijkheid voor dit merk is er sinds kpn tv heeft, ook de vorige ab kon niet met Xiaomi overweg. KPN heeft T4H sinds oktober 2019 voor de ab's.

Overigens zou de kpn ab alleen volume, aan/uit en bronkeuze voor de tv ondersteunen. Met een Xiaomi zul je dat dus met de bijgeleverde afstandsbediening moeten blijven doen. We weten helaas ook geen alternatieve codes.

Misschien heb je nog wat aan mijn tip boven jouw vraag. (?). (bij googlen op je vraag kwam ik, nota bene, op dit topic uit...)

Nota bene. Het is Chinees. Persoonlijk probeer ik alles uit die hoek, ook daar geassembleerd als de iPhone, buiten de muren te houden.