Skip to main content

We hebben een nieuwe tv gekocht Hitachi 32HE4000, alle beschikbare codes (heel veel) aangegeven door KPN gebruikt maar zonder resultaat. Ook menu en tv ingedrukt om de afstandbediening zelf te laten zoeken… ook helaas.. Wie kan mij helpen aan de juiste code ?

@KoenE

 

Let op, het onderstaande is heel belangrijk bij het koppelen van de afstandsbediening: 

Druk 5 seconden op de Source-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode in, totdat het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt.

Is best een irritant klusje…… Maar, de aanhouder wint. 


Er is een zgn snelcode :

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/graag-een-code-voor-salora-32led1500-456982#post654658

Maar of die er voor elke afstandsbediening is dat weet ik niet, zie :

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm


Dank, ik ga eea wederom proberen. Jullie horen van mij. 


@KoenE

Ben je al wat verder gekomen? Heb je de juiste (snel)code gevonden?  


Hoi @KoenE, welkom op het forum. Is het inmiddels gelukt om de afstandsbediening te koppelen aan jouw tv en kan je het volume er mee bedienen?


Nog niet, ik zal as weekend weer proberen. Ik doe dit voor mijn moeder. Je hoort zodra gelukt is. Bedabj


Dat is goed, we wachten je bevindingen af :slight_smile:


@KoenE 

Is het al gelukt? 
 

@KoenE

 

Let op, het onderstaande is heel belangrijk bij het koppelen van de afstandsbediening: 

Druk 5 seconden op de Source-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode in, totdat het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt.

Is best een irritant klusje…… Maar, de aanhouder wint. 

 


Het gaat om model C3. Zowel de snelcodes als de normale codes werken niet. De suggestie om hem te koppelen via de source knop lukt ook niet. In mijn beleving is er geen code beschikbaar voor deze Hitachi model. 


Er is nog een code die je kunt proberen, als je in plaats van het merk in te typen kiest voor 'Mijn merk staat er niet tussen’ krijg je hiervoor deze stappen in beeld:

  1. Druk 5 seconden op ‘menu’, totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee maal knippert.

  2. Voer de snelcode ‘20’ met de toetsen 0 – 9 in. Het rode lampje op de afstandsbediening knippert twee keer en gaat daarna constant branden.

  3. Richt nu de afstandsbediening op je televisie. Druk op de knop ‘tv’ (linksboven) en houd deze ingedrukt TOTDAT de televisie uit springt (dit kan tussen de 5 en 40 seconden duren). Laat zodra de tv uit springt de knop DIRECT los! Dit omdat het juiste signaal dan gekoppeld wordt aan de afstandsbediening. Zodra je de tv knop loslaat knippert het rode lampje op de afstandsbediening twee keer.

  4. Je afstandsbediening is nu ingesteld. Controleer eerst of de afstandsbediening goed ingesteld is op je tv. Dit doe je door de volgende knoppen te controleren:

    1. Zet eerst je tv-ontvanger aan. Druk op de knop tv (linksboven). Je tv moet nu weer aangaan.
    2. Druk op de volume-knoppen / en de mute-knop. Het volume moet nu hoger, lager en geheel uitgaan.
    3. Druk op de AV-knop. De tv verandert nu van input kanaal (bijvoorbeeld naar je spelcomputer of mediacentre). Druk (een aantal keer) op de AV-knop om terug te gaan naar tv-kijken.

Lukt het niet met snelcode 20? Dan kan de afstandsbediening helaas niet ingesteld worden op jouw televisie, dan kan je de originele afstandsbediening van het tv toestel gebruiken.


Hoi @KoenE, had je de stappen in mijn laatste reactie nog kunnen proberen? Ik ben benieuwd of het daarmee nog gelukt is om de afstandsbediening op de tv af te stellen.


Beste Jasper, dank voor de moeite. Maar dit hebben wij geprobeerd helaas. Wel slecht dat hiervoor geen mogelijkheid is. Hopelijk komen er nog nieuwe codes aangezien de tv nog maar een halfjaar op de markt is. 
voor nu balen, maar nogmaals dank. Mvg


@KoenE 

Op pagina 266 van de handleiding staat nog wel een instructie . Heb je daar wat aan? 

https://www.gebruikershandleiding.com/Hitachi-32HE4000/preview-handleiding-854893.html

 


Het kan inderdaad dat er later meer code's beschikbaar worden, dat is nog even afwachten. Nu eerst zal je met de originele afstandsbediening het geluid kunnen bedienen en het aan/uitzetten van het toestel ook.