Skip to main content

Graag de code afstandsbediening voor de Solara 24LED5200C TV. Alle codes reeds geprobeerd.

Namelijk: 655 380 675 493 371 264 498 490 482 366 580 374 646 611 516 9173 635 367 502 382 376 348 9169 804 599 432 429 817 803 716 714 424 414 397 378 375 005 079 088 117
118 120 148 312 328
Betreft een nieuwe afstandsbediening (art.nr.: 845351), vandaag (25 juli 2020) ontvangen. Op de vorige afstandsbediening werkte hij wel. Ik weet het de Solara is moeilijk maar niet aankomen met het is een B-keuze TV etc etc. Bovendien geldt dit probleem voor meerdere TV’s (ook gerenomeerde A-merken). 

De codes die jij noemt zijn voor de oude afstandsbediening, niet voor onderstaande. Ook de handeling is anders.

Het is diverse Salora bezitters al gelukt met de code 637 voor de nieuwe Tech4home (zie binnenkant dekseltje) afstandsbediening. 637 zie ik niet in je lijstje.

Houdt Source + OK minimaal 5 sec. samen ingedrukt totdat de led rood gaat branden.
Typ 637 in; ledje knippert; druk op OK.

Source knop

 


Dank Peter maar helaas ook deze werkt niet. Ik heb exact gehandeld zoals door jou beschreven. En het is inderdaad de Tech4Home afstandsbediening. Ergens heb ik gelezen: de Menu knop net zo lang ingedrukt houden totdat lampje rood knippert dan de TV uit (of aan) zetten door de sourceknop net zo lang ingedrukt te houden totdat dit gebeurt. De code zou dan zijn opgeslagen in de afstandsbediening, de vraag is of dit ook geldt voor deze nieuwe afstandsbediening.

 


Je moet dus NIET de menu knop ingedrukt houden. Dat werkt niet met de Tech4home. En de codes zijn dus heel anders dan die in je (eerste) bericht.


Dank Peter voor je reactie. Ja dat weet ik. Alle genoemde codes heb ik op de door jou beschreven wijze ingevoerd. Ik heb het bestand TC-codes-4K van de KPN site gedownload. Tevens nog de Helpdesk gebeld, dit alles leidde tot de eerder door mij genoemde codelijst. Helaas tot nu toe zonder resultaat. Aangezien ik de Solara met de vorige afstandsbediening wel kon bedienen ligt het naar mijn idee toch echt aan het ontwerp van deze nieuwe afstandsbediening.


Correctie: ik bedoel natuurlijk: TV-codes-4K


Nou, die serie codes horen mijns inziens niet bij de nieuwe afst.bed. Die heeft nml ook helemaal geen 4-cijferige codes.

De juiste codes m.b.t. Salora voor de Tech4home zijn: 005, 079, 088, 117, 118, 120, 148, 312, 328 en dus 637.

Hoe deze te gebruiken zie uitleg met foto in eerder bericht.


Dank wederom Peter voor je reactie maar zoals in m’n eerste bericht gemeld heb ik de door jou genoemde codes van 005 t/m 328 plus de laatste 637 allemaal geprobeerd. Daarna nog een keer samen met de helpdesk van KPN. Wederom geen resultaat. Vervolgens heeft de helpdesk de waslijst met codes gegeven zoals ik die heb weergegeven, dit onder het mom van: baat het niet, schaden zal het ook niet. Ik kan er niks aan doen als de Helpdesk mij verkeerde informatie geeft, lijkt mij. Omdat de vorige afstandsbediening wel contact kon maken en deze nieuwe niet blijft volgens mij staan dat er van een ontwerpfout sprake is en zal ik beter geholpen zijn met een nieuwe “oude” afstandsbediening.


Hoi @Ton Moolenaar, jammer dat het nog niet gelukt is. Alleen waar gaat het mis. 

Je volgt dit stappenplan toch? Beginnend bij de eerste code?

  1. Druk 5 seconden op de Source-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode in, totdat het LED-lampje op de afstandsbediening rood brandt
  2. Druk op de FastForWard-knop (FFWD)
  3. Controleer of de volgende knoppen werken op je televisie: tv-knop, mute, volume harder/zachter en source
  4. Werken de knoppen? Druk dan op de OK-knop. Het LED-lampje knippert nu 2 keer rood
    Werken de knoppen niet of niet goed? Volg dan stap 3, 4 en 5 opnieuw. De afstandsbediening probeert nu de volgende sub-code van het gekozen televisiemerk, waarna de klant opnieuw moet testen of de afstandsbediening nu wel goed werkt.

Ik ga er van uit dat het gelukt is, ik heb namelijk geen reactie meer van je gezien.


Eh nee, het is niet gelukt. De beschrijving die u geeft, hoort bij de snelcode. Maar ik heb geen snelcode want het TV merk (Solara 24LED5200C TV) staat niet in de snelcode lijst.

Dat betekent zoals uw KPN site zelf aangeeft dat je die moet opzoeken. Dat heb ik gedaan (zoals in mijn eerste bericht te lezen is). Vervolgens heb ik elke code ingevoerd volgens de methode zoals door jullie beschreven op de site. Namelijk: 

Stappen:
1. Zoek je tv-code op in onderstaande lijst. Bij sommige merken staan meerdere codes weergegeven. Begin met de eerste code.
2. Druk 5 seconden gelijktijdig op (Source-knop)  en OK-knop .
Het rode lampje op de afstandsbediening gaat branden.
3. Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer. Druk op OK-knop.
4. Controleer of het afstemmen goed is gegaan door je tv uit te zetten (op stand-by) door op: TV-knop te drukken en druk nogmaals op TV-knop om de tv weer aan te zetten.
• Gaat de tv niet op stand-by? Doorloop stap 2, 3 (gebruik hier een nieuwe code)
en 4 opnieuw.
• Gaat de tv wel op stand-by en daarna weer aan? Dan is het afstemmen gelukt.

 


Als ie het met de genoemde codes én 637 niet doet dan gaat het met dat type Salora niet werken. Nadeel van dat merk is dat ze hun electronica bij veel verschillende fabrikanten inkopen.
Zo ook HKC, Medion, MT Logic, OK.


O ja, excuses. Maar nog niet gelukt dus. Want als het met een van die codes niet lukt dan is er blijkbaar geen voor jouw type tv helaas. :(