Skip to main content

Als ik via mijn iPad programma’s van commercieel omroepen naar TV wil sturen dan lukt dat niet, met de publieke omroepen wel. Klopt dit of doe ik iets verkeerd.

*Admin: titel aangevuld

U probeert dit mogelijk via screen mirroring ofzo? Het kan dat da niet ondersteund word. Dat signaal is dan onvoldoende versleuteld. Voor de commerciëlen is dat een probleem, die vereisen versleuteling zodat het niet stiekem opgenomen kan worden.

Heeft u een chromecast? Probeer het daarmee. Dat moet lukken.


Bedankt voor je reactie. Ik breng via een HDMI kabel de programma’s naar de tv en met de publieke omroepen gaat dat prima maar met de commerciële lukt het niet. Maar dat schreef ik al. Ook heb ik het probleem dat het TV beeld altijd kleiner is via mijn iPad. Dus geen volledig beeld op televisie. 


Is er misschien iemand die een oplossing heeft op bovenstaande problemen. 


Waar cast je naartoe?

Een Android TV? Welk mwrk en type?

Een Chromecast? Welk type?

Een Apple TV (streaming)? Welke?


Volgens mij is er geen sprake van casten. Want er word een HDMI kabel gebruikt.

Ik breng via een HDMI kabel de programma’s naar de tv ...

En de oplossing...

Is er misschien iemand die een oplossing heeft op bovenstaande problemen. 

Dat is een chromecast gebruiken. Zoals ik al zei.

Heeft u een chromecast? Probeer het daarmee. Dat moet lukken.

 


Ik gebruik een Lighting to Digital AV adapter voor de IPad en  dan via een HDMI kabel naar TV. Het is Android TV, merk: Salora. Ik moet wel een kabel gebruiken omdat we op een camping staan met niet al te best WiFi.


Ik gebruik een Lighting to Digital AV adapter voor de IPad en  dan via een HDMI kabel naar TV. Het is Android TV, merk: Salora. Ik moet wel een kabel gebruiken omdat we op een camping staan met niet al te best WiFi.

Dat gaat sowieso niet werken want dat voldoet niet aan de DRM richtlijnen.

Dat dat in het verleden wellicht gewerkt heeft had niet gemogen en dat is nu dan in ieder geval rechtgezet.


Waarom mag dit niet? Ik kijk op mijn iPad naar interactieve TV van KPN via WiFi van de camping. In mijn TV (SALORA 32FA330) zit een ingebouwde Dongle, maar ik heb geen idee hoe dit werkt. Kan ik ook vanaf mijn iPad streamen naar een Android TV.?


Omdat er geen garantie gegeven kan worden dat de uitzending niet gekopieerd wordt. DRM = Digital Rights Management.

 

Als die Salora een Android TV is dan moet je daar naar kunnen casten mits de televisie en jouw iPad op dezelfde WiFi aangesloten zijn en er geen STA isolation van krscht is waardoor apparaten elkaar niet kunnen zien op het netwerk.

Dat laatste zie je vaak op zichzelf respecterende (publieke) netwerken.