Skip to main content

Hallo, de commerciële zenders op mijn tv ontvanger werken niet meer. De gids werkt gewoon, maar het beeld blijft zwart. Heb zowel het modem als de tv ontvanger al gereset en software opnieuw geïnstalleerd op de tv ontvanger. Ook een directe LAN verbinding met het modem geprobeert. Eigenlijk alles gedaan wat via de klantenservice op de site wordt aangegeven  Via de iTv app wel gewoon beeld. 

Welkom op het forum @Rick., hoewel de aanleiding minder leuk is 😕

Top dat je direct je gegevens in hebt gevuld, zodat ik je lijn en tv-ontvanger gelijk door kon meten. Ik word daar echter niet direct wijzer van. Je verbinding zelf lijkt goed te zijn en met een signaalkwaliteit van 99% lijkt alles ook goed op je tv-ontvanger binnen te komen. Raar dus dat je alle zenders niet gewoon kunt zien 🤔

Ik zou graag je tv-ontvanger even helemaal van je abonnement willen loskoppelen, zodat je de ontvanger opnieuw aan moet melden met je abonnementsnummer en pincode. Morgenmiddag ben ik weer aan het werk, vind je het goed als ik dit dan in gang zet? Het aanmelden duurt even, vandaar dat ik dit niet zomaar onaangekondigd zal doen!


Hallo Maja, fijn als je dit kan doen. Morgenmiddag is prima.


Helemaal prima, ik geef wel even een seintje als ik dit heb gedaan!


Hallo @Maja_, is er iets mis gegaan? Het werkt nog steeds niet.


Er is inderdaad iets mis gegaan 😬 Ik heb geen pop-up gekregen van mijn agenda notitie dat ik je ontvanger los zou koppelen, dus dit heb ik helemaal niet gedaan, mijn oprechte excuus! 

Ik heb hem nu alsnog verwijderd, als je de tv nu aanzet, zal de ontvanger gaan vragen om je abonnementsgegevens. Ben heel benieuwd of alles daarna weer in orde is!


Hallo Maja, de commerciële zenders werken ook na opnieuw aanmelden nog steeds niet. Heb nog een keer de software opnieuw geïnstalleerd maar zonder effect. Als ik de tv ontvanger opnieuw opstart krijg ik een foutmelding met foutcode 570, weet niet zeker of ik dit voorheen ook al had.


Balen @Rick.!

Die foutcode slaat volgens mij op het niet krijgen van een goed ip adres. Zou je de volgende stappen nog willen doorlopen?

  • tv-ontvanger van de stroom af halen 
  • de Experia Box herstarten door middel van de aan/uit knop, of door daar de stroom ook even af te halen
  • wachten tot de Experia Box weer volledig opgestart is
  • de tv-ontvanger weer op laten starten

Hopelijk is alles daarna weer in orde, zo nee dan zoeken we verder! 


Als ik bovenstaande uitvoer krijg ik opnieuw de foutcode 570. Als ik alleen de tv ontvanger herstart krijg ik geen foutcode. De zenders werken nog steeds niet.


Balen @Rick. Mijn trucjes zijn op 😬 dus het lijkt me nu tijd om je tv-ontvanger te vervangen voor een ander exemplaar. Je hebt als het goed is een sms ontvangen met meer informatie over het omruilen (waar/wanner etc), kan je dat bevestigen?


Ik heb het SMS bericht ontvangen. Als ik de ontvanger gewisseld heb laat ik je het resultaat weten.


Heb je de nieuwe ontvanger al in gebruik @Rick.? Ik zie dat je ze vanmorgen om hebt geruild en ben erg benieuwd of het met de nieuwe wel goed gaat!


Balen @Rick. Mijn trucjes zijn op 😬 dus het lijkt me nu tijd om je tv-ontvanger te vervangen voor een ander exemplaar. Je hebt als het goed is een sms ontvangen met meer informatie over het omruilen (waar/wanner etc), kan je dat bevestigen?

 

Hey Maya, ik heb de ontvanger idd gisteren verwisseld en alles werkt weer als vanouds. Tv kijken via de chromecast is niet meer nodig. Bedankt voor de hulp.

Groet, Rick


Helemaal top @Rick., bedankt dat je het nog even laat weten 😊