Skip to main content

Goedemiddag, ik heb morgen een afspraak met een monteur tussen 08:00-12:00, hoelang van tevoren belt de monteur dat hij onderweg is, kan ik het huis voor 15 minuten even weg voor een boodschap bijvoorbeeld?

@Contact Monteur 

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

Hij komt morgen langs, dan kan je het beste morgen na 8 uur gratis 0800-0402 bellen.

 

Een moderator (KPN medewerker) ziet dit bericht pas na 2 a 3 dagen.

En dan is de monteur al geweest. 😉


Ik gaf aan via een medewerkster van KPN dat de monteur niet aan kon bellen ivm de deurbel die het niet doet toen zei ze dat maakt niet uit hoor de monteur belt toch altijd van tevoren als hij onderweg is, vandaar de vraag, of is het de bedoeling dat ik tussen 08-00 en 12:00 niet de deur uit kan voor bijvoorbeeld een boodschap etc? Ben gewoon thuis, dus als ze bellen en ik sta net in de supermarkt (5 min van huis) is dat een beetje lullig voor de monteur. Maar hier maak ik uit op dat ik niet gebeld wordt? Dan weet de monteur ook niet dat de deurbel niet werkt. 


@Contact Monteur 

Ik adviseer om thuis te zijn.

De laatste keer dat er een monteur bij ons het glasvezelkastje ging vervangen (I.v.m. hogere snelheid), belde hij een paar minuten van te voren en toen stond hij voor de deur bij ons.

Als hij geweest is, kan je toch ook nog de boodschap doen? 


Je wordt gebeld door de monteur als hij naar jou onderweg is. Hoe lang van tevoren hangt af van hoe ver weg hij komt. Bij mij was dat bij een recent bezoek zo'n 5-10 minuten. 

Ik zou het bezoek aan de supermarkt uitstellen tot na het bezoek van de monteur. Het is de bedoeling dat je gedurende de afgesproken tijd thuis bent.


Dank voor jullie antwoord! En de snelle reacties, boodschappen stel ik dan even uit. 


Als monteur;

Wij horen een kwartier van te voren te bellen, maar dit is in de praktijk knap lastig. Er zijn soms dagen dat ik een plaats niet uit kom en dan is het twee minuten rijden voor ik bij me volgende adres ben. Het is dan niet realistisch om te bellen aangezien ik sneller voor de deur sta dan er wordt opgenomen. Dus ik denk dat ik zo’n 50% van de keren vooraf bel en de rest bel ik aan de deur en doe ik alsnog een belletje als er niet open wordt gedaan.