Skip to main content
Beantwoord

Compensatie voor defecte tv ontvanger

• December 29, 2025
  • 9 reacties
  • 88 keer bekeken

Ik heb sinds gisteren , 28 december 2025, geen beeld bij het aanzetten van mijn tv.  Heb alles via de kpn website over resetten uitgevoerd. Geen succes.  Vandaag telefonisch met een kpn medewerker bijna 20 minuten van mijn telefoonkosten hieraan besteed. Echter, ook na zijn instructies geen beeld.  Zijn conclusie, kpn tv kastje is defect.  Hij adviseerde mij een nieuw abonnement met het nieuwste tv kastje , die met de post wordt opgestuurd. Ik ging akkoord met dit duurdere kastje op zijn advies en vroeg nadrukkelijk vast te leggen dat mijn huidige kastje niet meer werkt en ik compensatie wil voor de dagen dat ik geen tv kan kijken, terwijl ik hier wel voor betaal. Hij zei dat in het nieuwe contract opnemen.  Heden heb ik per mail de verlenging van mijn contract en aanvraag voor het nieuwe tv kastje ontvangen.  Tot mijn verbijstering is nergens vastgelegd dat mijn huidige tv kastje niet meer werkt en ik voor de dagen zonder tv gecompenseerd moet worden.  Ik vind dit wel heel verbijsterend en hoop dat de compensatie zo wel geregeld kan worden.  

vriendelijke groet 

I.Chitaroe 

Beste antwoord door Ik_Combineer

Oké, dank. Ik kreeg telefonisch het advies dat ik de compensatie zelf online moest doen , zodra ik nieuwe kastje heb ontvangen.  
enfin, dank.  

Dit geldt enkel voor een algehele storing waarbij ook het internet niet meer werkt. KPN houdt bij wanneer modems online zijnb(of juist niet) maar heeft geen idee van tv ontvangers die niet werken. 

9 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 29, 2025

Beste ​@ir.chitaroe ik weet niet hoe je telefoonkosten maakt met een gratis nummer.

De compensatie zou dan theoretisch 2/30 van 12,50 zijn, dus nog geen euro, waar hebben we het over?

Verder kun je gewoon via de tv app van KPN kijken op een tv 

• December 29, 2025

Voor hoeveel dagen bereken jij dat het nog geen euro is?  Het duurt een paar dagen voor ik nieuwe kastje heb! 

Ronald31
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • December 29, 2025

Je kan ook via je telefoon of tablet streamen naar je tv. En ik zou me ook niet direct druk maken om een paar euro

• December 29, 2025

Als je gisteren gebeld hebt, dan zou dat kastje er morgen toch wel moeten zijn denk ik...

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 29, 2025

Hij adviseerde mij een nieuw abonnement met het nieuwste tv kastje

Raar advies. (Er is geen nieuw abonnement nodig voor een vervangende ontvanger, en ook niet voor de allernieuwste ontvanger.) Hopelijk wel wat meer informatie gekregen voordat je abonnement werd omgezet?

En omdat het over geld gaat: bij een nieuw abonnement hoort, denk ik, een nieuw jaarcontract. Waar je dan misschien extra korting bij gekregen hebt? 🤑

• December 29, 2025

Dank. Daar ligt ook precies mijn twijfel.  Ik heb mails ontvangen voor het afsluiten van een nieuw contract ( dat ik al bijna 25 jaar heb) en voor een nieuw tv kastje.  Mijn zorg is dat nergens vermeld is dat mijn huidige tv kast, dat bij mijn huidige abonnement loopt ( dat is mijn punt, dus die zeikreacties over een paar euro’s begrijp ik niet) stuk is.  Dank voor jouw reactie.  

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 29, 2025

Elk gesprek wordt een verslag van geschreven. Daarin in de reden van het gesprek ook vermeld. Als jij je nieuwe kastje hebt is de storing "opgelost". Ik adviseer dan om opnieuw te bellen. De medewerker van de klantenservice kan dan, zoals JanD ook meldt een berekening doen van 1/30*(kosten tv) en dit crediteren.

• December 29, 2025

Oké, dank. Ik kreeg telefonisch het advies dat ik de compensatie zelf online moest doen , zodra ik nieuwe kastje heb ontvangen.  
enfin, dank.  

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • December 29, 2025

enfin, dank.  

Dit geldt enkel voor een algehele storing waarbij ook het internet niet meer werkt. KPN houdt bij wanneer modems online zijnb(of juist niet) maar heeft geen idee van tv ontvangers die niet werken.