Skip to main content

Sinds een paar maanden een nieuwe modem omdat ik beneden bij mijn hoofd tv ontvanger constant de melding foutcode stb-nmc-400 kreeg.

dit in combinatie met een nieuw modem en een nieuwe tv ontvanger opgelost.

echter ervaar ik nu elke avond hetzelfde probleem bij mijn 2e tv ontvanger.

daarnaast bij alle 2 de ontvangers het probleem dat videoland blijft laden en als hij het wel doet dat alles vastloopt en alles stroomloos gemaakt moet worden om te kunnen herstarten!

het is elke keer wel wat, alles is nu al 2 keer vervangen en heb nog niets anders gehad dan alleen maar een hoop gezeik!

Hoe zijn de TV ontvangers gekoppeld aan het Modem is dit rechtstreeks met een kabel of wordt hiervoor een alternatieve verbindingsmethode gebruikt hetzijnde via een DVS ( Homeplug ) Systeem, of wellicht een koppeling over een WiFI brug ? 

Mocht dit bovenstaande het geval zijn ben je dan in de mogelijkheid om het al dan niet tijdelijk met een kabel aan te sluiten en hiermee uit te sluiten of het probleem ook dan speelt ?


2e tv heb ik nog een oudere ontvanger, zit via een devolo ontvanger aan de tv ontvanger. Hoofd ontvanger zit direct met nieuwe utp rechtstreeks vanaf modem gekoppeld aan tv ontvanger.

sinds de updat mbt videoland ook op deze tv ontvanger alleen maar gezeik


2e tv ontvanger loopt bij herstart ook vast op 85% van de herstart


Wat is het type van je 2e ontvanger @Hendriks91 ?

Heb je ook een mogelijkheid om een kabel naar de 2e ontvanger te leggen?


Wat is het type van je 2e ontvanger @Hendriks91 ?

Heb je ook een mogelijkheid om een kabel naar de 2e ontvanger te leggen?

Nee, anders was ik allang overgestapt naar een andere aanbieder🤣😜


Oke,

Welk type is je 2e ontvanger? 

En welk type devolos heb je?


De Devolder adapters zijn alles behalve garantie dat het altijd werkt.

Zeker doordat deze op je stroomnet hun verbinding moduleren en deze is daar gewoon niet voor gemaakt.

zeker om en naarbij de kerst periode waar je kerstlampjes leuke interferentie geven door schakelende lampjes en hierdoor "onverwachte pieken" 

Kijk of je hem tijdelijk met kabel kan aansluiten of mogelijk deze even beneden bij TV aansluiten, Als deze het hier op kabel het wel doet moet je toch echt het probleem in de Devollo zoeken en dan kan je deze resetten en opnieuw koppelen in de hoop dat het dan werkt mocht dit niet zo zijn dan ben ik bang dat er een kabel zou moeten komen.

Devollo zijn oplossingen die ik nooit zou willen gezien er factoren mee spelen waar u en KPN geen invloed op heeft. ( b.v Eventueele storingen op het stroomnet afkomstig van omliggende woningen ) 

Hierdoor kan het weken/maanden/jaren goed gaan en dan opeens nooit meer goed werken zonder dat er een defect hierin zit..


Dat weet ik, echter heb ik benden hetzelfde probleem gehad en dit was met nieuwe tv ontvanger opgelost!

alleen sinds de update van videoland ondervinden we daar heel veel problemen mee, vastlopen en blijven laden enz


Dat weet ik, echter heb ik benden hetzelfde probleem gehad en dit was met nieuwe tv ontvanger opgelost!

alleen sinds de update van videoland ondervinden we daar heel veel problemen mee, vastlopen en blijven laden enz

Maar welk type is de tweede ontvanger??


Dat weet ik, echter heb ik benden hetzelfde probleem gehad en dit was met nieuwe tv ontvanger opgelost!

alleen sinds de update van videoland ondervinden we daar heel veel problemen mee, vastlopen en blijven laden enz

Heenzelfde probleem kan nog steeds meerdere oorzaken hebben, dus zou toch vragen dit uit te sluiten


@Hendriks91 heb je het nog met een kabel kunnen proberen? Je zou anders de ontvangers eens onderling met elkaar om kunnen wisselen om dit uit te sluiten.

Als de tweede ontvanger een Motorola ontvanger is kun je deze gratis omruilen via www.kpn.com/omruilen

 


 


Oke,

En welk type devolo´s heb je ?

En zoals @Thomas_  al aangeeft:Wat gebeurd er als je de eerste ontvanger neerzet op de plek van de 2e?

En dan als laatste:Zitten de devolo´s direct in het WCD of in een verlengdoosje?