Skip to main content

Beste KPN,

Ik heb al vele topics gelezen met ditzelfde onderwerp en de laatste is volgens mij van 2 maanden geleden, maar allen zijn inmiddels gesloten vandaar dat ik een nieuw topic open. 

Ik heb sinds eind Januari elke keer als ik de tv op de 1e verdieping aandoe de foutcode stb-nmc-400 op de tv-ontvanger. We hebben al de diverse malen de online instructies geprobeerd en de router herstart en dit werkt soms even en dan geeft ie tijdens het zappen weer deze foutcode. We hebben ook een nieuwe kabel getrokken van de router naar de receiver boven, maar dit heeft ook niet geholpen dus het ligt zeker niet aan onze verbinding. Nu was dit boven op de tv die niet zo veel gebruikt word en was het dus gewoon vervelend, maar sinds een paar dagen gebeurt dit nu ook op onze tv beneden en dit is zeer storend, vooral omdat het gewoon gebeurt tijdens het kijken van een programma. 

Van de klantenservice te horen krijgen dat er geen storingen zijn en dat het aan onze bedrading ligt hoor ik bij elke storing die ik meld, dus die standaard tekst uit het handboek hoef ik echt niet meer te horen.

Ik hoop via deze weg een passend antwoord te krijgen hoe en wanneer dit verholpen gaat worden zodat ik mezelf weer een tevreden KPN klant kan noemen.

Graag hoor ik spoedig van jullie.

Bij ons gebeurt precies het zelfde, slechte zaak kpn.... los dit op!

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Dit klinkt heel herkenbaar wij hebben ALLES  via en van kpn. En dus ook alles is op orden. Alleen kpn zelf dus niet dit stoort mij zeer.  Kpn doet voor vaste en trouwe klanten blijkbaar nier veel meer.


@G.e.m. 

“jullie”   “Beste KPN” etc.

Op een forum helpen klanten elkaar. 😉

 

Welke KPN tv ontvanger heb je? 

Hoe is deze verbonden met de Experiabox (KPN router / modem)? 

 

De code betekend dat de KPN tv decoder geen contact met de server kan maken.

Meestal komt dit doordat er geen internet verbinding is (KPN tv decoder werkt met IPTV).

Vooral draadloze verbindingssets zijn de grote boosdoeners.

Vaste UTP kabels is altijd het beste (bij voorkeur CAT5E)

 


@G.e.m. gebruikt u een draadloze verbindingset? 


Nee alles is bekabelt 

Beste Nick


Nee alles is bekabelt 

Beste Nick

Dus deze dingen heeft u niet in huis?

Of iets wat daar op lijkt?

Er loopt een kabel vanaf de KPN Box rechstreeks naar de tv ontvanger? Er zitten geen kastjes of iets dergelijks tussen? Ook geen switch? Heeft u al eens een andere kabel geprobeerd? 


Nee alles is bekabelt 

Beste Nick

Dus deze dingen heeft u niet in huis?

Of iets wat daar op lijkt?

Er loopt een kabel vanaf de KPN Box rechstreeks naar de tv ontvanger? Er zitten geen kastjes of iets dergelijks tussen? Ook geen switch? Heeft u al eens een andere kabel geprobeerd? 

 

En dat zijn juiste de dingen die voor veel problemen kunnen zorgen op de KPN tv decoder.

Er zit nu eenmaal (helaas) erg veel storing op het elektriciteitsnet. 

Vaste UTP kabels is gewoon altijd het beste en storingvrij. 


Hoi @G.e.m., welkom op ons forum!
We denken graag even met je mee! Zoals hierboven al wel genoemd zit dit probleem hem eigenlijk altijd tussen de TV ontvanger en experiabox. Ik heb nog wel een paar vervolgvragen.

  • Kun je toelichten hoe dit precies aangesloten zit?
  • Gebruik je verder nog netwerkapparatuur of kastjes?
  • Heb je dit probleem op meerdere ontvangers?
  • Kun je eens een andere kabel proberen?

We hebben hier op onze site ook een handig stappenplan voor: Foutcode STB-NMC-400 Verbinding met zender verbroken


Wel erg jammer dat @G.e.m. niets meer van zich heeft laten horen. 😣