Skip to main content

beste,

Ik zit met een vraag waarover ik al diverse malen contact heb gehad  met de klantenservice.

Hierop is een ticket aangemaakt en zou ik na twee werkdagen wodren terug gebeld.

Ik zit vanaf eind juni al te wachten maar geen contact.

Ook na diverse malen zelf terug bellen komt er geen reactie. 

Zie mijn klantendossier.

Mocht naar aanleiding van deze mail iemand mij terug willen bellen dan graag dagelijks na 15:00 uur

Cybergroetjes 

RvdL

@RvdL1 Welkom op het forum. Wat irritant dat je al zo lang bezig bent om je probleem op te lossen. Ik zou graag even meekijken, zou je daarom voor mij je forumprofiel willen aanvullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik de gegevens er bij pakken en uitzoeken wat de situatie is! 


Rutger,

Watmoet ik allemaal invullen op het forum profiel?

 


Rutger,

Watmoet ik allemaal invullen op het forum profiel?

 

Nou ... 

Vooral uw postcode / huisnummer. En uw klantnummer...


Rutger,

Ingevuld

Cybergroetjes 


@RvdL1 Bedankt voor het invullen van je forumprofiel. Als ik je gegevens er bij pak dan lijkt het te gaan om opnames die ontbreken. Het gaat hier dus om opnames die reeds gemaakt zijn en daarna niet afgespeeld kunnen worden? Heb je dit probleem op beide tv ontvangers en heb je dit probleem eerder gehad of speelt dit sinds eind juni?


Beste Rutger,

 

Het gaat op opname die wel in de opnamelijst op mijn tablet en mobiel voorkomt.

Maar dezelfde opname staat niet in de lijst op de TV.

Ra ra?


Beste Rutger,

Heb nog geen reactie ontvangen op bovenstaande.

 

Cybergroetjes

 

 


@RvdL1 Excuus ik was nog aan het wachten op informatie. Het is vreemd dat je de opnames op de ene plek wel kan zien en op de andere niet. Het zou kunnen dat de tv ontvanger dan niet helemaal goed kan verbinden met de database. Mag ik vragen hoe de tv ontvanger is aangesloten op je Experiabox? Ik zie ook dat je 2 tv ontvangers hebt van ons. Heb je het probleem ook op beide tv ontvangers? 


Rutger,

Her probleem is ol beide boxen.

Deze boxen zijn door kpn monteur aangesloten.

De afleveringen waar het om gaat zijn van het weeken 27tm29 juni.

De afleveringen zijn uit de serie killing eve en Rebecca Martinson.

Ik kan de afleveringen op telefoon en tablet kijken niet op TV.

Heeft dit te maken met het vernieuwen van het menu door KPN? 

 


@RvdL1 Bedankt voor de informatie, erg vreemd. Ik ben niet meer signalen tegengekomen over opnames en het vernieuwen van het menu. Wat we zouden kunnen proberen is de tv ontvangers even resetten. Hiermee worden de gegevens opnieuw ingeladen en wellicht worden de opnames dan wel zichtbaar op de ontvanger. Kun je andere opnames wel gewoon op beide apparaten bekijken? En zou je kunnen laten weten of een reset het probleem opgelost heeft?


Ik neem aan dat je de decoders al eventjes uit gehad hebt met de schakelaar op de achterkant? Hoewel die sync-truc met het nieuwe menu en platform (hetzelfde als app’s en opnamen) dus niet meer nodig zou moeten zijn.

Heel vreemd. Maar ja. Als er verder niks ontbreekt zou ik zeggen:

Kijk die afleveringen even via je laptop (tv.kpn.com) of de app. De rest kun je dan gewoon kijken via de decoder.

Ik heb dat wel eens als ik een eerste afl. van een serie gemist hebt. Die kijk ik dan bv via NPOstart alsnog (buitenlandse series kun je dáár nog wel tot een week terugkijken; voor de decoder geeft de NPO dat niet vrij).


Beste Rutger,

Alles al twee keer geprobeerd met klantenservice.

Ja ik kan andere afleveringen van de series wel gewoon kijken op de TV en die worden ook vermeld in de opnamelijst.

Wat ik vreemd vind is dat KPN geen raad weet met dit probleem.

De opnamen staan ergens in de cloud op KPN servers.

Als ze nergens zouden te vinden zijn geweest kon je het gewoon afdoen met er iets fout gegaan met de opname maar dat is niet het geval.

Vind dit heel slecht van KPN en ben dit ook niet van ze gewend,

Zou toch zie n dat KPN dit serieus neemt anders heeft series opnemen geen zin als je risico loop om afleveringen te missen.

Misschien iets voor de IT afdeling..

Tevens geeft bijgaande reactie van ene Peter G precies weer waarom ik er een hekel aan heb dat KPN, net als zoveel andere bedrijven, zich verschuilen achter een forum en klanten niet de gelegenheid geven om via de mail te corresponderen met de juiste afdeling.

Reactie's zoals die van Peter G getuigen van weinig inzicht in het probleem en de adviezen zijn van een dergelijk laag niveau, of dat je dat zelf al niet uitgedokterd had.

Ik zit persoonlijk niet op dergelijke onzin te wachten en hoop dat KPN gaat inzien dat er via het forum teveel onzinnige reacties door personen worden gegeven die niet in de materie thuis zijn.

Rutger ik hoop dat je inhoudelijk kunt reageren op bovenstaande en dat het probleem wordt opgelost.

 

Cybergroetjes


Zo, jij hebt het begrip 'onredelijk zijn' voor mij net naar een nieuw level getild @RvdL1. Volgens mij probeert @PeterG alleen maar met je mee te denken in oplossingen……..Voor zover ik in kan schatten, is @PeterG juist uitstekend op de hoogte van de materie. 


Dit is een openbaar forum. Als je niet zit te wachten op reacties van anderen, dan moet je hier geen topic aanmaken. Zo simpel is het. De community en wij proberen je zo goed mogelijk te helpen, en als dat je niet bevalt, kun je een andere manier gebruiken om contact met ons te zoeken. Mocht je dit gesprek hier dus willen voortzetten, dan loop je dus wel het ‘risico’ dat er mensen gaan reageren… De keuze is aan jou.

Dit is inderdaad wel een raar probleem, en weet hier ook niet direct een oplossing voor. Mijn vermoeden is dat er toen ergens een storing was op een achterliggend systeem. Ik zal het navragen, maar heb zo specifiek mogelijke info nodig.

Het gaat dus om 2 afleveringen in totaal? 1 van Killing Eve, en 1 van Rebecca Martinson? Die werden uitgezonden op 27 en 29 juni? Je geeft aan tot en met, dus is niet helemaal helder.

Heb je het daarna ook nog een keer ervaren? Of gaat het sindsdien wel goed?


 

Tevens geeft bijgaande reactie van ene Peter G precies weer waarom ik er een hekel aan heb dat KPN, net als zoveel andere bedrijven, zich verschuilen achter een forum en klanten niet de gelegenheid geven om via de mail te corresponderen met de juiste afdeling.

Reactie's zoals die van Peter G getuigen van weinig inzicht in het probleem en de adviezen zijn van een dergelijk laag niveau, of dat je dat zelf al niet uitgedokterd had.

Ik zit persoonlijk niet op dergelijke onzin te wachten en hoop dat KPN gaat inzien dat er via het forum teveel onzinnige reacties door personen worden gegeven die niet in de materie thuis zijn.

 

Ik heb datzelfde gevoel als jij RvdL1. 

Dit onderstaande bekende business regel lijkt niet meer door KPN te worden gehanteerd. KPN komt momenteel op mij over als een organisatie geleid door boekhouders. (Is wel anders geweest)

https://www.upliftingservice.com/blog/customer-complaints-are-good-news-part-one

Echter, als je wat langer dit forum bezoekt blijkt dat Peter veel meer weet van niet alleen KPN TV producten dan alle moderators, jammer is dat hij soms wordt meegetrokken in een rol die hij niet hoeft aan te nemen, namelijk het verdedigen van fouten van KPN. Voor mij moet je die als klant namelijk juist naar voren brengen om KPN te helpen (lees bovenstaande link). 

De de helft van de moderators hier functioneren net als toonbankbedienden, ze vertellen alleen maar hoe goed KPN artikelen zijn en proberen fouten te verdoezelen. Met een echte oplossing voor een probleem komen ze zelden en doorgeven durven ze het waarschijnlijk niet. 

Maar je hebt geluk, Paul (samen met anderen) valt zeker niet in die laatste categorie. 


Kijk, zo zie je maar weer dat het een openbaar forum is. Wellicht zit RvdL1 ook totaal niet te wachten op de reactie van CorL, maar dat kan ook gewoon. We schuren dan een beetje tegen de ironie aan wat het weer een beetje grappig maakt.

Hoe het ook zij, iedereen mag reageren en een mening hebben/delen, zolang het binnen de normale fatsoensnormen en huisregels vallen. Peter mag best een rol aannemen ook al hoeft hij dat niet. Als hij iets wil verdedigen/relativeren of wat dan ook, dan mag dat. Net zoals dat een ander ongelooflijk zuur en negatief mag reageren (wat zoals je hopelijk zelf weet ook vaak genoeg gebeurt)…

Ik zal overigens de eerste zijn die toegeeft dan KPN fouten maakt. En ik juich alleen maar toe als klanten aangeven als er iets fout gaat. De manier waarop verschilt natuurlijk wel eens.


Beste mensen,

Ik begrijp wat de bedoeling van een forum is en dat daar mensen zijn die andere met globale problemen proberen te helpen kan ik alleen maar toejuichen.

Ik vind echter dat er wel even onderscheid gemaakt dient te worden met gewonen huis tuin en keuken probleem en een technisch probleem.

Dit probleem gaat verder en het zou KPN sieren om dit door een tecnische ICT-er te laten oppakken.

Ik vind dat je bij dergelijke problemen ondersteund moet worden door iemand die in het syteem kan en adequaat kan bijdragen een een oplossing.

Dit is via de mail niet mogelijk met KPN.

Je bent afhankelijk van een klanteservice die je meerdere malen beloven dat je terug gebeld gaat worden na uiterlijk 2 werdagen en vervolgens hoor je niets.

Ook bevestiggingen van aangemaakte tickets ontvang je niet.

Dat noem ik geen service.

Ondankt alle goede bedoelingen van een forum mag ik toch van KPN verwachten dat zij je bij een technisch probleem bijstaan en behulpzaam zijn om het op te lossen of zijn wij alleeen maar goed om onze finaciele bijdrage te leveren en verder moeten wij niets verwachten.

Sinds decenia’s klant met al mijn producten bij KPN en voorheen PTT en is de serviceverlening van KPN er niet op vooruit gegaan is en vind ik, en dat is persoonlijk, dat zij steeds verder van hun klanten af staan.

Voor wat betrefd de vraag van Paul;

Ik heb het verhaal nu al minsten zeven keer uitgelegd en een en ander, zou als het goed is, in mijn dossier vermeld moeten staan.

Toch nog even voor jou informatie het gaat om Rebecca Martinson aflevering van 27 juni en Killing Even aflevering van 28 juni.

Verder heb ik geen problemen meer gehad.

Tot slot zou ik KPN willen verzoeken om klanten weer de mogelijkheid te geven om via e-mail te comminiceren en via de mail inhoudelijk op problemen in te gaan,

Hierin kunnen ook verwijzingen naar het forum gegeven bij simpele problemen.

Cybergroetjes

RvdL

 


@RvdL1 Bedankt voor de informatie, op basis van deze informatie kan ik een bericht doorzetten naar mijn collega's om uit te zoeken of we kunnen achterhalen waar dit probleem ontstaan is. Het is helaas niet mogelijk om direct met hen te communiceren, simpelweg omdat ze het nu al erg druk hebben en het dan nog drukker zouden krijgen. Er moet inderdaad onderscheid gemaakt wordt tussen een "huis tuin en keuken probleem" en een "technisch probleem". En op het moment dat er vastgesteld wordt dat er sprake is van een technisch probleem dan kan ik of 1 van mijn collega's dit doorzetten naar de desbetreffende (technische) afdeling. Dat de communicatie hierover in dit geval beter had gemoeten ben ik met je eens. Ik heb het voor je doorgezet, zodra ik meer informatie heb zal ik dit hier laten weten. 


Rutger bedankt

 


@RvdL1 Ik heb contact gehad met een collega van de afdeling waarnaar het probleem is doorgezet. Zijn zien de genoemde opnames zelf nergens terug. Ze zijn voor jou wel zichtbaar in de iTV app toch? Ik durf daarom ook niet te zeggen of ik er voor kan zorgen dat de opnames toch nog zichtbaar worden op de tv ontvanger. Wel is de situatie nog verder doorgezet binnen de organisatie, om te kijken of we kunnen achterhalen hoe het probleem is ontstaan. Ook hiervan durf ik niet met zekerheid te zeggen of we het kunnen achterhalen, maar zodra ik meer informatie heb zal ik dit hier weer delen.


Beste Rutger,

Ik kan de afleveringen ook op ITV app afkijken.

Die van Rebecca Martinson hebben we dan ook via tablet gekeken.

De aflevering van Killing Eve staat er nog op omdat de serie nog bezig is en alle afleveringen nog niet zijn uitgezonden.

Cybergroetjes 

RvdL 


@RvdL1 Goed om te lezen dat ze in ieder geval te kijken zijn, dan mis je in ieder geval niets. Klopt het dat het nu dan vooral om toekomstige situaties gaat en de nieuwsgierigheid naar het ontstaan van het probleem? 


Wij zouden graag aflevering op grote tv zien en verder was het een melding naar kpn dat dit probleem er was en hoe dit mogelijk is.


Beste Rutger,

VERASSING!!!!!!

We kijken net op onze opnamelijst.

Nu staan ineens de vermiste afleveringen in de lijst??????

We zien dat nu achteraf er weer een aflevering van Rebecca Martinson op de lijst staat. Terwijl alkes gewist was omdst we alles al gadden gekeken.

Wat er is gebeurt is voor ons een groot raadsel.

Zo zie je maar "de wegen in de cloud van kpn zijn ondoorgrondelijk".????


@RvdL1 Nou, nu breekt mijn klomp. De wegen in de cloud lijken inderdaad ondoorgrondelijk te zijn. Het zou kunnen dat het komt omdat de situatie intern nog verder doorgezet is en 1 van mijn collega’s daar de opnames heeft kunnen vinden. Maar daar heb ik nog niets over gehoord, dus vooralsnog zijn dit enkel speculaties. Ik wacht nog op terugkoppeling van mijn collega'. Ik ben in ieder geval blij dat de opnames weer zichtbaar zijn, geldt dit overigens voor beide ontvangers?