Skip to main content

[2016] Is er een optie om content vanaf een iPad en iphone te streamen naar een TV. Ik zou namelijk graag in het buitenland via mijn VPN verbinding o.a. graag naar iTV online willen kijken.
 

 

Na vijf jaar speelt deze kwestie ook bij mij. Ik los dit op door mijn iPhone via een lightningkabel aan de ene kant en een hdmi aan de andere kant met de TV in mijn camper te verbinden. Nu wil ik van deze kabel af en wil ik het draadloos regelen. Volgens mij kan dat alleen door een wifi systeem in de camper aan te leggen. Bv. met de muama Ryoko. Dan kun je chromecast wel gebruiken. Het voordeel van chromecast t.o.v. Apple TV is de prijs en de voeding. Chromecast haalt zijn voeding via een usb verbinding binnen, terwijl Apple TV, netvoeding nodig heeft. 
Vraag…heeft iemand een andere oplossing/suggestie?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hoi @Campertoer, welkom! Ik heb je bericht even omgezet naar een nieuw topic omdat er best veel veranderd is in vijf jaar. Gaat het je om media in het algemeen te streamen van je iPhone naar een tv, of gaat het specifiek om onze iTV Online? 

In dat laatste geval kun je gemakkelijk streamen vanuit de iTV app, deze werkt zowel met Chromecast als met Apple TV. Wel is het zo dat je buitenshuis een wat beperkter aanbod hebt dan thuis. Wel kun je dat hele buitenshuis aanbod niet in alleen in Nederland, maar ook in de rest van de EU bekijken. 

Wel heb je dan inderdaad in de camper een wifinetwerk nodig voor de onderlinge communicatie tussen je telefoon en de Chromecast/Apple TV.


Klopt precies en het werkt ook goed. We gebruiken de TP-Link mifirouter met ingebouwde sd-kaart. Jammer dat ik hierop geen content van Netflix op kan zetten wanneer we eens geen ontvangst hebben.


Zelf gebruik ik hier een GL-AR750 voor die ik verbind met het wifi netwerk van het hotel waar ik verblijf of tether met mijn mobiele telefoon als er geen wifi netwerk beschikbaar is. Met deze travelrouter zet ik een VPN verbinding op met met thuisnetwerk zodat ik ook buiten de EU naar alle zenders kan kijken.