Skip to main content

Sinds een aantal weken heb ik last van wegvallende wifi, en ook dat mijn interactieve televisie een foutcode aangeeft en ik de modem moet herstarten.

Dit is nu denk ik al 4 weken het geval.

Heb mijn internetsnelheid al bekeken en vastgezet via een wifi analyser.

De kwaliteit, als het het doet is gewoon goed, maar hij blijft maar herhaaldelijk wegvallen.

Eerst dachten we dat het er aan lag of de buren wel of niet thuis waren, maar dit is niet het geval.

Het probleem doet zich voor in de ochtend middag en avond.

Ik heb deze installatie ook pas sinds 1 jaar in huis staan.

Ik maak gebruik van glasvezel met draadloze ontvangers voor de televisie.

Hallo @Nick3,
Kun je vertellen welke foutcode je krijgt ? Ik neem aan dat je bedoeld dat je DVS gebruikt voor de tv ontvangers? Zou je is willen testen om tijdelijk een kabel te trekken om te kijken of dit het probleem oplost? Want vaak zijn DVS modules diegene die dit veroorzaken, deze zijn heel gevoelig voor storingen in het stroomnetwerk. 


Hoi @Nick3. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je een foutcode te zien krijgt. Zou je willen aangeven welke foutcode er in beeld verschijnt? Heb je de stappen op de pagina ‘Problemen & Storingen TV’ al doorlopen? Als dit het probleem niet verhelpt, laat dan jouw gegevens achter op het KPN Forum profiel, dan zoeken wij het verder voor jou uit. 


Heb het even nagekeken. En het is geen foutcode. Er staat zender niet beschikbaar.

En als ik dan de modem heb herstart doet hij het weer.

Het probleem doet zich ook voor op de laptop. Dan hebben we geen internet en moeten we de modem ook herstarten.


@Nick3 Bedankt voor je uitleg, het controleren en het invullen van je gegevens. 
Ik zie dat de wegvallende verbindingen alleen zijn gemeten op de momenten dat je het modem herstart. Dit betekent dat het probleem in het modem zelf zit. 
Ik kan op dit moment helaas niet zien welk type modem jullie hebben daarom geef ik even instructies voor een monteursreset van de V10 en de V10a. Vermoedelijk hebben jullie één van deze twee. 

Zouden jullie eerst het glasvezelkastje (FTU) eens 2 minuten spanningsloos willen maken. 
Hierna mag je een monteursreset uitvoeren op het modem. 

Monteursreset voor de V10a
Druk de reset button (gaatje achterop het modem) én de WPS-knop (aan de zijkant) 7 seconden in. 
Na het loslaten reset het modem zich. 

Monteursreset voor de v10
Druk de reset button (gaatje achterop het modem) én de oherstel knop] tegelijkertijd in totdat alle lampjes uitgaan.
Na het loslaten reset het modem zich. 

Let op: alle instellingen van het modem worden hierdoor teruggezet naar de fabrieksinstellingen, dus mocht je de netwerknaam en het wachtwoord gewijzigd hebben, dan wordt deze weer gelijk aan de gegevens achterop het modem. 

 


Hallo @Nick3 Is het gelukt met de reset? En werkt alles weer zoals het moet? Als we nog iets kunnen doen lezen we het graag.


We hebben hem gereset. Tot nu toe nog geen klachten. We wachten het even af. Bedankt in ieder geval voor jullie hulp.


Reageer