Skip to main content
Beantwoord

Continu sneeuwbeeld en knipperend beeld met tv kijken

• November 18, 2025
  • 3 reacties
  • 45 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste lezer,

ik ervaar de afgelopen 2 jaar veel problemen met het KPN kastje voor televisie.

Tijdens het TV kijken spontaan ineens sneeuwbeeld knipperend met zwart beeld. Soms tijdens het aanklikken van een YouTube video, speelt hij de video niet af.. hierna druk ik het kastje via de afstandsbediening uit en weer aan. En ja hoor, weer sneeuwbeeld knipperend met zwart beeld. 

De Enigste oplossing hiervoor is de stroomkabel uit het kastje halen en deze weer terug erin te doen. Soms tot wel 7(!!) keer per avond. 

ik heb meerdere malen telefonisch contact gezocht met KPN, maar dat heeft mij helaas geen steek verder gebracht.

Ik heb al een keer een nieuw kastje gekregen, maar daar ligt dit volgens hun niet aan.

Wie herkent dit en/of heeft de gouden oplossing voor mij? Anders zit er niks anders op, dan van provider te veranderen.

Alvast bedankt voor jullie reacties. 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@E070, welkom allereerst bij onze community. 

Goed dat je dit hier aangeeft, want het hoort wel te werken. Goede vragen al van Wartywolfs. Zou je kunnen aangeven welke firmwareversie en launcher er op je ontvanger staat? Dit kun je zien als je rechtsboven het tandwieltje selecteert, en daarna naar Informatie gaat. 

Zou je ook willen aangeven welke televisie je hebt? Merk en modelnummer. 

Ik hoor graag van je. 

3 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 18, 2025

Welk type tv ontvanger heb je?

Heb je een andere HDMI kabel geprobeerd?

Kun je een andere HDMI poort op je tv proberen?

Heb je een andere tv of monitor met HDMI aansluiting om te testen, om uit te sluiten dat het aan de tv ligt?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 18, 2025

Welk type tv ontvanger heb je?

Heb je een andere HDMI kabel geprobeerd?

Kun je een andere HDMI poort op je tv proberen?

Heb je een andere tv of monitor met HDMI aansluiting om te testen, om uit te sluiten dat het aan de tv ligt?

Bedankt voor je reactie.

Meerdere HDMI kabels geprobeerd en alle poorten inmiddels gehad. Soms doet hij het een week goed. Soms een heel weekend slecht.

na het “ resetten “ doet hij het weer, met goed beeld. Het sneeuwbeeld komt vanaf het kastje, niet de TV.

de TV betreft een smart TV, dus soms als dit zich voordoet, kijken we verder via de Netflix app op de TV. Geheel zonder problemen 

type kastje: DIW7022

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 20, 2025

Hi ​@E070, welkom allereerst bij onze community. 

Goed dat je dit hier aangeeft, want het hoort wel te werken. Goede vragen al van Wartywolfs. Zou je kunnen aangeven welke firmwareversie en launcher er op je ontvanger staat? Dit kun je zien als je rechtsboven het tandwieltje selecteert, en daarna naar Informatie gaat. 

Zou je ook willen aangeven welke televisie je hebt? Merk en modelnummer. 

Ik hoor graag van je.