Skip to main content

UPDATE: Deze zender is inmiddels in HD.

Wanneer komt deze zender in HD? Want als ik bij On Demand kijk dan is Court Cam in HD te zien, zou het fijn vinden als deze zender in HD komt. Want de programma’s blijken wel in HD te zijn, dus Crime Investigation zendt dus toch in HD uit. 

Dit durf ik je zo niet te zeggen, @Dennis Schreve, maar ik ga het voor je navragen! Zodra ik meer weet, kom ik bij je terug.


Dit durf ik je zo niet te zeggen, @Dennis Schreve, maar ik ga het voor je navragen! Zodra ik meer weet, kom ik bij je terug.

Ik hoop dat er een verandering komt, want deze zender is ook nog eens in het basispakket volgens mij. 


Het is geen excuus maar hij is echt overal in SD. Kan geen enkele provider vinden die 'm HD heeft. KPN (T-mobile, Tele2, XS4ALL, Budgetthuis, Solcon kopen ‘m in bij KPN WBA), Ziggo (die heeft overigens nog best veel SD), Delta, Online. Allemaal gecheckt. Allemaal SD.

Je zou toch bijna zeggen dat A + E (de eigenaar van History en Crime+Investigation) deze zender in SD aanbiedt. 

https://www.crimeandinvestigation.nl/

Een vergelijkbare zender, Investigation Discovery, is wel HD. En die vindt ik ook beter.


Als je het Pluspakket On Demand hebt @PeterG Dan zijn de series van Crime Investigation wel HD, dus de programma’s worden zeker met HD opgenomen. Zoals Court CAM. 😉


Het is geen excuus maar hij is echt overal in SD.

Dat mag inderdaad geen excuus zijn, maar het legt wel precies de vinger op de zere plek.

De providers zijn reactief en komen pas in actie als de concurrent dat gedaan heeft. 

Hieruit blijkt dat het niet om de klant draait maar alleen om de centen.


Ja, programma's worden al zeker 10 jaar of langer HD gemaakt.

Ook die op Discovery World….. :wink:  :kissing_smiling_eyes: .

Er zijn hogere kosten verbonden aan distributie in HD. Ten eerste moet de uitzendstraat bij de zender zelf er geschikt voor zijn. Waarschijnlijk vinden en vonden ze de kosten tot nu te hoog om dat te doen.


@Dennis Schreve Het heeft even mogen duren, maar ik heb eindelijk antwoord. Hoewel sommige items van C+I inderdaad in HD worden uitgezonden, wordt het lineaire signaal nog aangeleverd in SD. Totdat C+I overgaat op het aanleveren van HD signaal, zullen wij de zender ook blijven aanbieden in SD kwaliteit. Wanneer dit gebeurt, is dus afhankelijk van de zender.