Skip to main content

[Cut the Cord] KPN TV+ kastje ondermaats

• April 15, 2025
  • 5 reacties
  • 128 keer bekeken

Beste KPN,

Na een tijd lang het KPN TV+ kastje te hebben gebruikt (bedraad, CAT6 kabel direct op modem) en eigenlijk vaker gekke dingen te hebben gezien dan te kunnen zeggen dat het een plezier was. Het tweede kastje waar we meer voor moesten gaan betalen heb ik terug gestuurd kort geleden.

Het plan is om alles wat media betreft niet meer via jullie te gaan doen.

Waarom? Vraag je je mogelijk af, een paar redenen:

• Android kastje met specificaties “op het randje".
  • Vage herstarts tijdens het kijken van opnames.
  • Batterij vretende afstandbediening.
  • Opnames goed laten werken is duidelijk geen prioriteit.
  • Vage storingen in het menu na opstarten
    • Programma's blijven voorbij scrollen onophoudelijk
    • Menu is niet te bedienen omdat navigatieknop naar rechts blijft ‘hangen’
  • Herstarts tijdens doorspoelen in opnames

Mijn mening is dat als je een kastje voor bij de TV levert, dat kastje wel beter zou moeten zijn dan de smart-tv, en dat is nu niet het geval. De LG software werkt veel beter op de TV zelf, maar blijkbaar was het nodig de App voor de TV te beperken zodat het KPN TV+ kastje aantrekkelijk blijft?

KPN wil zich profileren als platform voor al je media, op deze manier denk ik niet dat dat gaat lukken.

Voor het eerst ben ik blij dat de TV zelf Apps heeft, zo kunnen we in ieder geval nog een alternatief gebruiken.

Als we alles hebben terug gekeken wat we nog aan opnames hebben gaat ook de rest van KPN TV+ er uit. We kijken wel via de verschillende aanbieders direct. Heb al geziend dat dat ook goedkoper is. Stapelen voor voordeel is ook een truc natuurlijk.

Dit is voor nu even de manier om wat onvrede te laten weten, en ook de reden waarom we de boel er uit doen. Ook weet ik dat het gras niet groener is bij de andere providers. Daarom beter maar los van alles.

Ergens hoop ik voor de overige klanten dat er verbeteringen komen, maar misschien mag ik niet meer verwachten dat dingen ‘gewoon werken’.

Voor zover mijn bijdrage. Ik hoor het wel als ik er helemaal naast zit, misschien zijn er meer die het zo ervaren maar geen afscheid kunnen nemen omdat ze anders de angst hebben kortingen mis te lopen. Ben heel benieuwd hoe dat voor anderen is.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 17, 2025

Een deel van de klachten blijkt een slechte ethernet kabel.

Dus, mea culpa, ik maak ook fouten.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Mine welkom op de KPN Community, ik kwam je topic tegen en goed dat je dan een deel van de problemen hebt weten op te lossen. Vaak zijn dit type problemen gekoppeld aan een probleem in de aansluitsituatie. Welke zaken staan nu open? Je kan altijd even onze kennisbank doornemen voor aanvullende informatie.

https://community.kpn.com/knowledge-base

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 23, 2025

Beste Remco,

De vage herstarts, en vastlopen/herstarten zal daar aan gelegen hebben.

Ik heb zelf een CAT6 kabel getrokken en de stekkers gekrompen, met de beperkte tester die ik heb kwam er niets vreemds naar boven, dus dat zal enkel te zien zijn met een kabeltesten van enkele honderden euro's die ik niet heb.

Het kastje dat ik in de slaapkamer had is al terug bij jullie, we kijken via de LG WebOS app op de TV zelf nu. Zou fijn zijn als die App wat liefde zou krijgen voor anderen die een kastje niet nodig vinden.

De zaken die nog open staan, die zien we wel bij het overgebleven kastje in de woonkamer:

• Na opstarten uit diepe slaap (stroombesparing) komt het thuismenu niet goed terug, oneindig scrollen, afstandbediening reageert niet of nauwelijks.

Nu weet ik niet of dat een bekende bug, is maar ook beneden kijken we steeds vaker via de TV zelf, niet meer via het kastje.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik zou dat kastje dan eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen. En als dat niet baat even bellen met de klantenservice zodat de ontvanger eens doorgemeten kan worden. Klinkt alsof er dan een buffer van het geheugen vol blijft zitten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 23, 2025

Hmm, jammer dat het bij jouw niet goed verloopt.

• Batterij vretende afstandbediening.

Ik heb net na 2 jaar de batterijen van de afstandsbediening moeten vervangen. Ondanks dat ie toch nog 38 % aangaf werkte het niet goed meer.

Verder hier ook momenteel een minpunt.

Als ik de eerste keer na het aanzetten naar opgeslagen ga is het scherm 9 van de 10 keer leeg. Ook als ik al een tijd gewoon tv heb gekeken. De ontvanger reageert dan niet op de ab. Na ongeveer een minuut floepen de opnames ineens te voorschijn. Soms doet de ontvanger echter een spontane herstart.

Je kunt best veel via de app (in de LG). Echter voor afspelen opnames van oa BBC First zou ik, als ik jouw was, de ontvanger nog erbij houden.

En als je een 5.1 ( / surround) systeem hebt is voor 5.1 bij tv zenders de ontvanger ook noodzakelijk.