Skip to main content
Vraag

D3 afstandsbediening en Blaupunkt TV: geen enkele koppelcode werkt

• June 29, 2026
  • 2 reacties
  • 26 keer bekeken

Geachte lezer,

Ik heb een D3 afstandsbediening van de KPN TV decoder die opeens batterijen verslindt. Nieuwe erin, na een paar dagen nog maar 1.1 V.
Deze afstandsbediening was ooit door een monteur gekoppeld aan een Blaupunkt TV (type BN40 F1132EEB)

Ik heb van een decoder even de afstandsbediening gepakt, en heb deze uitgeprobeerd op de decoder. Werkt uitstekend. Maar deze heeft geen contact met de TV.
De snelcode 20 werkt niet, en alle 11 opgegeven codes werken niet.
Toch weet ik dat er een code of methode is die de AB en de TV verbindt, want het werkte jaren.

Maar nu heb ik een kapotte AB, die niet meer werkt en batterijen opslokt, en een mogelijke vervanger zonder connectie met de TV.

Ik heb nu al een complete dag geprobeerd om de twee te verbinden. En dan te bedenken dat de monteur een trucje had en de tv (los van de KPN stappen) in 1 minuut wist te koppelen.

Slimme tips, buiten de standaardstappen, zijn welkom.

Bij voorbaat dank voor de moeite.

Michèl

2 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 29, 2026

Hoi ​@Michel F. van den Brun 
Je kunt zelf een nieuwe afstandsbediening  bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID.

Ook kun je altijd nog een bel-afspraak maken, dan belt de KPN je op een moment dat jou uitkomt.
Of  direct bellen met het gratis nummer van de KPN 0800 0402

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • June 29, 2026

Beste ​@Michel F. van den Brun , ​@PeterG weet hier veel van en wil je misschien wel helpen.

Â