Skip to main content

hallo , forum , ik heb kortgeleden de nieuwe interactieve tv ontvanger ontvangen , en ben erg tevreden met de hogere beeldkwaliteit vergeleken met het voorgaande apparaat .. toen ik echter mijn hi-end dac met usb aansluiting wilde aansluiten , bleek dat de usb aansluiting geen enkele dac wil ondersteunen.. erg jammer , mijn skystream iii plus heeft dat wel , maar kan dus geen kpn tv ontvangen. … is er mogelijkheid om een apparaat op de kpn tv ontvanger aan te sluiten die via de uitgangen hdmi of optical een usb audiokaart aan kan sturen ? mijn tv heeft absoluut niet dezelfde audio kwaliteit vergeleken met de huidige stereo weergave apparatuur , en de oudere ontvanger van kpn had tenminste nog een stereo 3,5 mm met meer dan voldoende kwaliteit.  daarvan is echter de beeldkwaliteit minder hoog .. kpn schermt met optimaal genieten van beeld en geluid , okee , maar hoe dan als je je dure stereo niet meer kunt gebruiken ? 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

 

Hi Pieter, welkom op het forum. 

Ik denk graag mee. Als ik dit goed lees kon je de oude ontvanger aansluiten via de 3.5 mm plug. Dit kan je nu ook doen door dit op de 3.5 mm aansluiting van je tv aan te sluiten, de meeste tv's hebben dit. Dan gaat het geluid vanaf de tv-ontvanger via HDMI naar de TV en vanaf de TV via de 3,5 mm kabel naar je installatie. 

Een andere manier om het rechtstreeks om te zetten is met een kabel van optisch naar 3,5 mm. Of een omzetter wanneer dit helemaal omgezet moet worden naar een analoog signaal. Ik heb die 2 links als voorbeeld en suggestie hier neergezet, heb ze niet allebei getest en heb verder geen affiliatie met die webwinkels. 

Hopelijk heb je hier iets aan. 


hoi , dank voor uw antwoord , ik had echter al geprobeerd om de stereo via de tv aan te sluiten , maar kwam tot de conclusie dat het geluid zo,n 60 procent minder mooi werd . ik heb nu een hdmi splitter aangeschaft , welke een audio uitgang bezit , alleen jammer dat mijn dure usb dac niet meer op de tv ontvanger aangesloten kan worden , echt een gemis  … had graag gezien dat de usb uitgang op de nieuwe ontvangers nog usb dac ondersteunden … ik vind dat een film voor de helft beeld en voor de helft geluid zou moeten zijn , blijkbaar hoor ik duidelijk tot een minderheid :)  ik vind het in ieder geval niet verwonderlijk dat steeds meer mensen hun tv pakket opzeggen…   en na de verplichte abonnementstijd is er een grote kans dat ik dat ook ga doen. maar toch dank voor het mee denken! 


Werkt die splitter...?

Geluid via USB komt op mij overigens een beetje vreemd over...


Dat vind ik uiteraard jammer om te horen. Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat er toch nog een oplossing was.Â