Skip to main content

Settopbox van arris valt vaak uit als je volgende dag tv wil kijken,krijg dan op beeld te zien "zoeken naar verbinding" weer settopbox opnieuw starten en is het weer goed, suggestie van KPN opnieuw software inlezen,heb dit al verscheidene keren gedaan maar het euvel is daarmee niet verholpen en komt met tussenpozen terug van één dag tot een paar dagen ook orginele afstandsbediening gebruikt maar maakt geen verschil, lijkt mij dat de settopbox vervangen moet worden.

Welke Arris KPN tv ontvanger heb je? De 2952 of de 5202.

 

Hoe is deze verbonden met de Experiabox (KPN router (modem))?

Vooral draadloze verbindingssets geven veel problemen.

Vaste UTP kabel is altijd het beste (CAT5E is ruim voldoende).


Arris 2952 en verbonden met utp kabel en recente Samsung tv, dus wat kan er mis zijn zou je kunnen zeggen.


Arris 2952 en verbonden met utp kabel en recente Samsung tv, dus wat kan er mis zijn zou je kunnen zeggen.

Hallo @Aliott is de tv ontvanger rechtstreeks met het modem verbonden via de kabel of anderszins?

Indien rechtstreeks, heb je al eens een andere gele modempoort geprobeerd of een andere kabel?

De HDMI-kabel al eens in een andere poort van de tv gedaan of een andere HDMI-kabel geprobeerd?

 


Arris 2952 en verbonden met utp kabel en recente Samsung tv, dus wat kan er mis zijn zou je kunnen zeggen.

 

Kijk ook even of er geen knik in de kabel zit, dat kan ook een oorzaak zijn.

Ook scherpe bochten kunnen de oorzaak zijn. 

En zoals @JanD aangeeft, vervang de UTP kabel eens. 


Hoi @Aliott en welkom op het forum! Is het met de tips van @joop2011 en @JanD gelukt om een betere verbinding te krijgen? Heeft een nieuwe internetkabel ook geholpen? Ik ben benieuwd! 


Ja dat heeft geholpen,ik heb een andere utp kabel gebruikt en tot nog toe geen storing.


Super! Dan hopen dat het zo blijft. Mocht er toch verandering in komen, laat het weten!Â