Skip to main content

Hi all,

Ik heb sinds een maand of drie een glasvezel Abo met 4k bij kpn lopen.

Sinds een maand heb ik het issue dat m'n arris 5202 de volgende dag geen geluid meer doorgeeft bij bepaalde kanalen; nl. Kanaal 1-11 en 661-692.

Bij de andere kanalen geeft ie wel geluid door. Hey beeld is verder ten alle tijden geen probleem.

Het kastje is rechtstreeks op m'n philips 65oled854 aangesloten en het geluid loopt via de soundbar. (Sony st-5000) Ook als ik de soundbar uitzet en het geluid via de tv laat gaan hoor ik op deze specifieke kanalen geen geluid. De enige oplossing tot op heden is de power stekker van m'n arris box eruit en weer erin te steken. Maar ook dat werkt niet elke keer. Het rebooten van mn tv is dan de enige oplossing.

Voor nu een oke oplossing, maar als het kan wil ik dat liever niet. 

Ik heb degelijke HDMI kabels (18 gbps) op elke apparaat aangesloten en cat 7 netwerk kabels idem dito. De arris box is via een gs108e v3 switch rechtstreeks op m'n Experia V10 box aangesloten.

 

Is het een software matige issue of is er wellicht iets wat ik over t hoofd heb gezien? Wie o wie kan me helpen?

 

Overigens heb ik op het arris kastje bij de instellingen van het geluid uiteraard voor HDMI / auto gekozen.

 

Hoi @KelvinatorNL, welkom hier. 

Je geeft aan regelmatig geen geluid te hebben op bepaalde zenders. Je moet dan de tv opnieuw opstarten. En als de soundbar uit staat werkt het wel zeg je. Is die dan ook helemaal losgekoppeld? Heb je ook een andere HDMI poort geprobeerd of zelfs een andere kabel? En helpt het resetten van de ontvanger? Veel vragen, maar hopelijk zit een oplossing er tussen. 


Ook als ik de soundbar uitzet heb ik via de tv geen geluid. En zelfs als ik via m'n tv instellingen de speakers van m'n tv selecteer heb ik geen geluid

Ik ben er inmiddels wel achter wat t probleem veroorzaakt en hoe ik het heb kunnen verhelpen.

En dat is vreemd genoeg de energiespaarstand na 15 min instelling op de arris box. Ik heb hem inmiddels weer op nee gezet en daardoor heb ik nu al twee dagen er s ochtends en s avonds geen last meer van. 


Dus als ik het goed begrijp heb je inmiddels weer geluid door de energiespaarstand uit te zetten? Die heb ik nog niet eerder gehoord. En anders kan je nog de ontvanger resetten, zou dat nog verschil maken? 


Ik was helaas iets te voorbarig dat het aan de energiespaarstand zou liggen, want gisteren had ik t probleem weer en notabene weer exact dezelfde kanalen. Echt heel vreemd. Ik heb de tv ontvanger een harde reset gegeven en daardoor had ik weer geluid. Of ik dat in de komende dagen blijf houden is nog de vraag. Aan de HDMI kabel kan het niet liggen want op alle andere kanalen had ik wel gewoon geluid. 

Zijn die kanalen misschien op een andere manier of iets dergelijks gecodeerd/encrypted?


Je hebt het alleen bij de HD en HD glas kanalen toch? Heb je nog wel een andere HDMI kabel geprobeerd? Of een andere HDMI poort? En zonder Soundbar? Ik ben toch wel benieuwd naar de antwoorden op die vragen. 


Aangezien ik geen reacite meer heb ontvangen ga ik er van uit dat het opgelost is.Â