Hi all,
Ik heb sinds een maand of drie een glasvezel Abo met 4k bij kpn lopen.
Sinds een maand heb ik het issue dat m'n arris 5202 de volgende dag geen geluid meer doorgeeft bij bepaalde kanalen; nl. Kanaal 1-11 en 661-692.
Bij de andere kanalen geeft ie wel geluid door. Hey beeld is verder ten alle tijden geen probleem.
Het kastje is rechtstreeks op m'n philips 65oled854 aangesloten en het geluid loopt via de soundbar. (Sony st-5000) Ook als ik de soundbar uitzet en het geluid via de tv laat gaan hoor ik op deze specifieke kanalen geen geluid. De enige oplossing tot op heden is de power stekker van m'n arris box eruit en weer erin te steken. Maar ook dat werkt niet elke keer. Het rebooten van mn tv is dan de enige oplossing.
Voor nu een oke oplossing, maar als het kan wil ik dat liever niet.Â
Ik heb degelijke HDMI kabels (18 gbps) op elke apparaat aangesloten en cat 7 netwerk kabels idem dito. De arris box is via een gs108e v3 switch rechtstreeks op m'n Experia V10 box aangesloten.
Â
Is het een software matige issue of is er wellicht iets wat ik over t hoofd heb gezien? Wie o wie kan me helpen?
Â
Overigens heb ik op het arris kastje bij de instellingen van het geluid uiteraard voor HDMI / auto gekozen.
Â