Skip to main content

Enkele weken geleden overgestapt van Ziggo naar KPN

Nu heb ik bijna dagelijks storingcode kbx-apk-1002.

Gebeld ,gechat, modem gereset,modem op afstand gereset, tv box gereset enz. niets helpt tot dusverĀ 

Alles is bedraad met Cat6 of Cat7 aangesloten.

Ik ben er flauw van om zelf een oplossing te zoeken.

Als ik voor een product betaal dan moet het gewoon werken toch?

Misschien moeten ze gewoon een monteur sturen.....

Ā 

Hoi ​@GarmtR. Welkom op de KPN Community! Niet zo fijn dat je niet onbezorgd tv kunt kijken en telkens tegen een foutcode aanloopt. De foutccode geeft aan dat er een netwerkprobleem is, maar dat kan natuurlijk vanalles zijn. Daar moeten we eens achter zien te komen.Ā 

Top dat je al veel zelf geprobeerd hebt om het probleem op te lossen. Zo geef je aan dat je een modem en TV+ box reset hebt gedaan. Dan ben ik wel benieuwd hoe precies je deze resets hebt gedaan. Kun je dat eens uitleggen?Ā 

Mooi dat alles bedraad is aangesloten, dat is ook de meest wenselijke situatie. Maar wat soms wel voor problemen kan zorgen met de tv-stream is dat er switches of routers in het netwerk actief zijn die geen IGMP snooping ondersteunen. Weet je zo of je die in je netwerk hebt?Ā 

Ook hebben we op onze kennisbank een heel artikel gewijd aan problemen met KPN TV en hoe je dit kunt oplossen. Neem daar vooral ook een kijkje.Ā 

Tot slot wil ik nog aangeven dat het altijd mogelijk is om een KPN monteur in te schakelen. Dat kun je doen via www.kpn.com/monteur. In eerste instantie zal het een betaalde servicemonteur zijn, maar als blijkt dat het probleem onder KPN domein valt (infrastructuur buitenshuis, KPN-apparatuur) dan worden de kosten geschrapt.Ā 

De switch ondersteundĀ IGMP snooping, maar utp kabels van de tv's zittenĀ  rechtstreeks in de modem.

Maar onderhand komt er vandaag al een monteur langs.

Ok dat is positief. Die kan in ieder geval uitsluiten of het probleem aan KPN-kant wordt veroorzaakt en dan eventueel het gelijk oplossen. Laat maar weten hoe dat bezoek verlopen is!

Voor Jan met de korte achternaam thuis gebleven.

Geen monteur op komen dagen.

Ben nu vanaf 14 april dagelijks of meerdere keren per dag bezig de foutcode KBX-APK-1002 op te lossen.

Op afstand m'n modem gereset, tv kastjes gereset enz. Niets heeft geholpen.

Ben er klaar mee.

Overstap van Ziggo naar KPN is tot dusver een grote fout gebleken.

Vraag me dan ook af waar ik voor betaal en of ik überhaupt nog moet betalen voor iets wat niet werkt.

Ā 

Ā 

Bent u ook niet gebeld door kpn?

Ik ben 1 x 's ochtends doorĀ +31886607923 gebeld, zie ik nu.

Deze heeft niet weer gebeld.

Op het werk ben ik op m'n mobiel niet bereikbaar.

M'n klantgegevens zijn bekend bij hen dus een mailtje was dan ook een optie geweest.

KPN bied geen ondersteuning via de email. Ze sturen alleen reclame en de factuur via de mail.

Krijg je de storing ook als alle andere apparaten losgekoppeld zijn?

In dit topic hebben ze het over het vervangen van de stroomadapter van de KPN Box:

Er staat een link in naar een service tool.

Ik ben 1 x 's ochtends doorĀ +31886607923 gebeld, zie ik nu.

Ā 

Dat is inderdaad kpn geweest.

Nou, dat is niet zo fijn dat de monteur niet is langs geweest. Als we een afspraak met je bevestigen, dan mag je er vanuit gaan dat we die ook nakomen. Excuses daarvoor.Ā 

Er moet dan wel iets tussengekomen zijn qua planning of dat er te weinig capaciteit was op dat moment. Daar heb jij niets aan natuurlijk, maar vaak is er een goede reden voor. Meestal sturen we je dan ook een SMS en/of een mail om weer contact met ons op te nemen via een speciaal nummer. Dan kan besproken worden of het probleem nog steeds speelt en of er een nieuwe monteur nodig is. Zou je dat eens willen controleren?Ā 

Laat maar weten of dat het geval is en of ik nog iets kan betekenen voor je.Ā 

Reageer