Skip to main content
Vraag

De afstandsbediening doet het plots niet meer goed

Sinds een paar weken hebben we een nieuw tv kastje+ afstandsbediening. Alles werkte naar behoren, tot vandaag.

De sourceknop werkt niet meer, althans, ik kan de pijltjes omhoog en omlaag niet gebruiken in dit menu. Als ik dit geprobeerd heb, werken de pijltjes ook niet meer in de gids.

Heb inmiddels alle codes uitgeprobeerd, maar bij geen enkele funtioneert de afstandsbediening 100%.

18 reacties

Welk model televisie heb je Jet?

• Auteur
  • Helper
  • 30 reacties
  • 22 maart 2025

Een Philips... Welke? Geen idee.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7605 reacties
  • 25 maart 2025

Goedemorgen ​@JetFreggel en bedankt voor jouw bericht!

We zijn inmiddels een paar dagen verder, speelt dit probleem nog altijd? Heb je de afstandsbediening ook al een keer gereset? Hoe je dat precies doet, lees je terug in dit artikel op onze Kennisbank. En er staan meer tips & trucs in dus wellicht dat de oplossing er hier al tussen staat. Mocht dat allemaal niet werken, zou ik je willen aanraden om een nieuwe afstandsbediening via onze website aan te vragen. Laat je ons weten of je hiermee uit de voeten kunt?

• Auteur
  • Helper
  • 30 reacties
  • 25 maart 2025

Kan het ook niet aan het kastje liggen? Heb even geprobeerd met onze oude afstandsbediening, zelfde euvel.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7605 reacties
  • 26 maart 2025

Goedemorgen ​@JetFreggel , kan ik ook niet uitsluiten. Ik zou je dan ook aan willen raden om de TV+ Box ook eens terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Hoe je dat doet, lees je terug in dit artikel op onze Kennisbank.

• Auteur
  • Helper
  • 30 reacties
  • 26 maart 2025

Hij is echt pas een paar weken oud. Maar zal dit ook nog even proberen.

Toch vreemd want ook de afstandsbediening is dus nog zgan.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7605 reacties
  • 26 maart 2025
JetFreggel schreef:

Hij is echt pas een paar weken oud. Maar zal dit ook nog even proberen.

Toch vreemd want ook de afstandsbediening is dus nog zgan.

Probeer het in ieder geval wel even en uiteraard zie ik je bevindingen graag weer tegemoet ​@JetFreggel :)

• Auteur
  • Helper
  • 30 reacties
  • 26 maart 2025

Oh, kom er nu achter dat we geen +box hebben maar de Arris VIP5202. Ik zie dus geen reset gaatje naast de gele kabel.

Sorry voor de verwarring.

Heb het kastje via het instellingen menu naar de fabrieksinstellingen teruggezet. Helaas geen verschil.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7605 reacties
  • 26 maart 2025

Geen enkel probleem ​@JetFreggel , zoiets kan iedereen overkomen!

In dat geval denk ik dat de ontvanger moet worden omgeruild. Je kunt hiervoor een belafspraak inplannen met onze Helpdesk!

• Auteur
  • Helper
  • 30 reacties
  • 26 maart 2025

Echt? Wil dat best doen hoor, maar deze is dus net nieuw. Zijn hier meer klachten over?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7605 reacties
  • 26 maart 2025

Nee, ben hier verder geen klachten over tegengekomen ​@JetFreggel en bij nader inzien heb ik misschien ook wel iets te makkelijk geroepen dat de ontvanger moet worden omgeruild. Ik ging er ook vanuit dat je TV+ had maar dat is dus niet het geval. 

In je openingsbericht gaf je aan dat dit probleem sinds enkele weken speelt dus ik ga er vanuit dat het daarvoor goed was. Zou je daarom dit artikel op onze Kennisbank eens willen doornemen en dan zou ik sowieso de afstandsbediening eens resetten en daarna proberen opnieuw te koppelen. Ik verwacht eigenlijk dat het gewoon weer werkend te zijn moet krijgen 🙏🏻

• Auteur
  • Helper
  • 30 reacties
  • 26 maart 2025

Die afstandsbediening heb ik dus al gereset en opnieuw gekoppeld, zonder verbetering.

We hebben het kastje sinds enkele weken en sinds afgelopen week merkten we dus dat deze het niet goed doet in bepaalde menus. 

We kunnen niet bladeren in het menu voor de hdmi poorten en scart. Wanneer we daarna teruggaan naar de gids kunnen we daar ook niet meer in bladeren. Dit lukt pas weer na opnieuw opstarten van het kastje.

Is het dus het kastje? De afstandsbediening? Beide zijn enkele weken oud.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7605 reacties
  • 26 maart 2025

Zou je dit linkje eens willen openen en kun je me vervolgens vertellen welk type afstandsbediening je precies hebt ​@JetFreggel?
Ook mention ik ​@PeterG even omdat hij altijd erg handig is als het gaat om dit soort kwesties met een afstandsbediening 🙏🏻 Misschien heeft hij ook goede input!

• Auteur
  • Helper
  • 30 reacties
  • 26 maart 2025

Zie geen linkje, maar onze nieuwe afstandsbediening is wit aan de bovenkant en zwart aan de onderkant.

PeterG
Superuser
  • 61124 reacties
  • 26 maart 2025

Klik op de groene tekst "dit linkje" bij Jan van KPN. 

We kunnen niet bladeren in het menu voor de hdmi poorten en scart

Dit betreft dus de bediening van de televisie. 

Wanneer we daarna teruggaan naar de gids kunnen we daar ook niet meer in bladeren. Dit lukt pas weer na opnieuw opstarten van het kastje.

Hij blijft dan dus weer hangen in "tv bedienen met kompas". Wat ook niet werkt. 

Dus: een Philips televisie.

Hier gebruik ik voor Philips altijd 326. Werkt tot nu toe op alle oude én nieuwe modellen. 

• Auteur
  • Helper
  • 30 reacties
  • 26 maart 2025

Ah, nu is het linkje ineens groen. Dat was zostraks nog niet.

Het gaat om Afstandsbediening T4HU1826.

• Auteur
  • Helper
  • 30 reacties
  • 26 maart 2025

Gisteren ook 326 geprobeerd, leek het even goed te doen, daarna niet meer.

Nu lijkt het idd ook weer te werken.

Jullie horen zsm of dit zo blijft.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7605 reacties
  • 27 maart 2025

Goedemorgen ​@JetFreggel :)

JetFreggel schreef:

Gisteren ook 326 geprobeerd, leek het even goed te doen, daarna niet meer.

Nu lijkt het idd ook weer te werken.

Jullie horen zsm of dit zo blijft.

Ik hoop het natuurlijk van harte en ben ook heel erg benieuwd of de afstandsbediening nu wel blijft functioneren! 

Reageer