Skip to main content

Na een reset van de TV en itv lukt het niet meer op de witte kpn afstandbediening volume te regelen. Alle andere functies werken wel. Eerst de instellingen op tv (Samsung QLED60) geprobeerd. Koppelen lukt wel maar de geluidsinstellingen niet. Vervolgens de KPN-methode met de 3-cijferige codes allemaal geprobeerd maar het lukt niet. Graag hulp/advies

Dat is typisch. De IR codes voor Samsung veranderen natuurlijk niet als je de Samsung TV reset…. Gaat het rode lampje (nog) wel aan op de kpn ab als je volume + of - indrukt?

Opnieuw instellen voor TV icm de 5202 heeft 2 methoden. Ik gebruik voor de Samsung altijd code 270.

Dit is de meest reguliere: PDF .


Beste Peter, ik heb ook 270 gebruikt. Het rode lampje gaat wel aan als ik op de kpn ab de volumeknop indruk. Alle mogelijkheden vandaag opnieuw geprobeerd maar helaas ….. alles werkt behalve de volume knoppen. Nog een suggestie??


"Nog een suggestie??"

Tja. Als het de afstandsbediening met de zwarte onderkant is die bij de 5202 zit alleen dit.

Eerst afstandsbediening resetten en dan weer instellen. 


"Nog een suggestie??"

Tja. Als het de afstandsbediening met de zwarte onderkant is die bij de 5202 zit alleen dit.

Eerst afstandsbediening resetten en dan weer instellen. 

 

Beste PeterG,

Onbewust heb je de oplossing aangedragen. Het probleem is opgelost en de kpn ab werkt weer als vanouds. Je opmerking om de ab te resetten bracht de oplossing. Nergens in de handleiding stond daar iets over vermeld. Ik ben gaan googelen en kwam er achter om de rode en blauwe knop een aantal seconden ingedrukt te houden voor een reset. Daarna met 270 weer gekoppeld en het werk!!!!!

hartelijk dank,

Evert Thalen